Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 70/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7919 de 17.11.2016
Número identificador:  2016/9135
Referència Base de Dades:  008639/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 18.11.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Beques i pràctiques de formació
    Matèries: Ocupació i formació professional



ORDRE 70/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport. [2016/9135]

Índex



Preàmbul

Article únic. Objecte de l'ordre

Disposició addicional primera. Delegació

Disposició addicional segona. Incidència pressupostària

Disposició final primera. Normativa

Disposició final segona. Entrada en vigor

Annex. Bases reguladores

Base primera. Objecte de les beques

Base segona. Dotació econòmica i pagament de la beca. Règim de concessió

Base tercera. Duració de la beca

Base quarta. Requisits dels sol·licitants

Base cinquena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

Base sisena. Presentació de la documentació acreditativa dels mèrits

Base setena. Comissió avaluadora

Base huitena. Instrucció del procediment

Base novena. Barem per a avaluar mèrits

Base desena. Procés de selecció

Base onzena. Termini de resolució i notificació

Base dotzena. Drets i obligacions dels becaris i incidències. Modificació de la resolució

Base tretzena. Obligacions de l'entitat concedent

Base catorzena. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

Base quinzena. Pèrdua del dret a cobrament i reintegrament

Base setzena. Renúncia

Base dessetena. Protecció de dades

Base dihuitena. Facultats d'interpretació





PREÀMBUL



La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el marc de la política dirigida a la integració i formació dels joves que finalitzen els seus estudis en dates recents, pretén convocar beques a fi de facilitar la formació complementària, l'adquisició de noves aptituds i l'especialització i el perfeccionament d'aquests joves en l'àmbit de l'Administració pública valenciana.

La realització d'aquestes activitats ofereix una oportunitat formativa afegida quan es finalitzen els estudis cursats, i els facilita, a aquests joves, un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits en les seues carreres i enriquir-los mitjançant la col·laboració amb els professionals de l'Administració, dels quals poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també el mode de portar-los a cap mitjançant la seua participació en les tasques que desenvolupen.



Amb aquesta activitat, a més, l'Administració evidencia la seua implicació en la societat en què actua, seguint les pautes de gestió excel·lent que estableixen els models de qualitat que aplica la Generalitat. Per a això, posa en acció aquesta mesura de suport a la formació, mitjançant una oferta que permet la participació en la gestió d'activitats, alhora que és una ferramenta molt qualificada d'aprenentatge de conceptes i tècniques de treball especialitzades.

L'elaboració i publicació d'aquesta ordre s'emmarca dins de les exigències contingudes en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la dita llei, en el Decret 132/2009, de 4 de setembre del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació.

El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, atribueixen a aquesta conselleria entre altres competències, la de planificar i gestionar l'execució de la política esportiva de la Generalitat.

Les beques regulades en aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no els cal notificació a la Comissió Europea, per tal com no compleixen els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat del beneficiari i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, ha emés un informe l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

A més el text s'ha remés a altres conselleries de la Generalitat en l'àmbit de les quals poguera incidir allò que s'hi ha regulat i s'ha realitzat el tràmit d'audiència previst en la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, mitjançant la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Per tot això, en virtut de la normativa citada, després de complir l'article 43 de la Llei 5/1983, del Consell, i conformement amb el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Article únic. Objecte de l'ordre

L'objecte de la present ordre és establir les bases que regulen la concessió de beques per a la realització de pràctiques de perfeccionament formatiu i professional en la direcció general competent en matèria d'esport que figuren en l'annex.

Les convocatòries de les beques es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sempre que existisca disponibilitat pressupostària, i fixaran l'import global de les beques.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, la facultat de dictar la resolució de convocatòria i de concedir o denegar aquestes beques, i queda autoritzada a modificar els termes i terminis establits en la convocatòria quan concórreguen circumstàncies que ho aconsellen, no contradiguen les bases i no es perjudique tercers. Així mateix podrà adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta ordre i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Segona. Incidència pressupostària

L'aprovació de les presents bases no suposa increment de despesa, per la qual cosa no té incidència pressupostària.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa

La present ordre es dicta en desplegament del que disposen la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions. Així mateix, els resulta aplicable el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 15 de novembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX

Bases reguladores



Primera. Objecte de les beques

Les beques que es regulen en aquestes bases tenen per objecte completar i desenvolupar la formació acadèmica de joves amb titulacions en matèria d'activitat física i l'esport, o i també altres relacionades amb l'àmbit d'actuació de la direcció general competent en matèria d'esport. Les beques consistiran en la realització de pràctiques professionals en l'esmentada Direcció General en aquelles tasques relacionades amb cada titulació que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització.



Segona. Dotació econòmica i pagament de la beca. Règim de concessió

1. La dotació de les beques serà la determinada de conformitat amb l'article 17 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. Sobre aquest import caldrà practicar-se la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, i també la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

2. En cas de pròrroga de la beca, la quantia d'aquesta, podrà ser actualitzada amb els límits que assenyale la corresponent Llei de Pressupostos de la Generalitat, sense perjudici del que dispose la resolució que la conselleria competent en matèria d'hisenda dicte per a cada any a què afecte la pròrroga.

3. Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. L'import s'abonarà per mensualitats vençudes, amb certificació prèvia de la persona titular del departament corresponent que acredite un satisfactori nivell de dedicació i d'aprofitament.

5. En el cas que, un cop concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior a la corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de l'interessat a l'audiència.

6. La concessió de les beques regulades en les presents bases es realitzarà per règim de concurrència competitiva.



Tercera. Duració de la beca

1. El període de duració de la beca començarà el dia indicat en la resolució de la convocatòria i tindrà una duració de 12 mesos, sempre que existisca crèdit adequat i suficient.

2. El període de duració de la beca podrà prorrogar-se, sense necessitat d'una nova convocatòria, fins a un màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis a què afecta la pròrroga i que l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



3. Amb la finalitat de maximitzar el període de formació dels/de les becaris/àries, en el cas que l'inici de les beques siga posterior a la data indicada en la convocatòria, podran ajustar-se els imports establits en aquesta, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressuposts corresponents.



Quarta. Requisits dels sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de complir els següents requisits i acreditar-los, documentalment, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió del títol corresponent expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.

Les titulacions seran les establides en la corresponent convocatòria.



c) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtenir la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La justificació de no estar incurs en les prohibicions contingudes en els apartats 2 i 3 de l'esmentat article s'acreditarà mitjançant una declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es

2. No podran optar a la beca els que en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Cinquena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les persones aspirants a obtenir les beques presentaran exclusivament la sol·licitud per via electrònica, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació d'escrits davant de les administracions públiques. Per a la presentació, el o la sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica mitjançant algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat (https//sede.gva.es) i que allí s'indiquen.

3. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases de la convocatòria.

4. Si la sol·licitud presentada en termini no compleix els requisits indicats en la convocatòria o no s'aporta algun dels documents exigits, es requerirà la persona interessada per a la seua esmena en el termini màxim de 10 dies hàbils, indicant-li que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud.



Sisena. Presentació de la documentació acreditativa dels mèrits

1. Junt amb la sol·licitud i el currículum presentats, no anirà cap documentació.

2. Les persones sol·licitants presentaran la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el currículum, en el moment de l'entrevista, o quan així se'ls requerisca per la comissió de valoració corresponent. La documentació acreditativa es determinarà en la convocatòria.



3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, quedarà exclòs del procés, després de la indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.

5. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu de la corresponent convocatòria es tindrà en compte el següent:

a) En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'iniciació i del currículum, i també de la documentació que s'hi adjunte, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic.

b) Qualsevol alteració que puga realitzar-se després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica als efectes de lectura, emmagatzematge, arxivament o transmissió, es tindrà per no posada.

c) En qualsevol moment al llarg del procediment l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta Instrucció del procediment, a fi de permetre la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmades electrònicament pel titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament una tal naturalesa.

d) Es posarà a disposició de les persones interessades en el procediment un servei electrònic d'accés restringit a l'expedient on aquelles podran consultar la informació sobre l'estat de la tramitació del procediment, que haurà d'incloure la relació d'actes de tràmit realitzats, amb indicació sobre el seu contingut, i també la data en què van ser dictats.



e) L'administració actuant impulsarà la presentació d'al·legacions, l'aportació de documents, i també la substanciació del tràmit d'audiència i d'informació pública, a través de mitjans i canals electrònics, amb totes les garanties jurídiques necessàries.

f) Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjudici del dret dels ciutadans en l'elecció de la via o canal pel qual volen comunicar-se amb l'administració.





Setena. Comissió avaluadora

1. Per a l'examen de les sol·licituds de les beques i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, que estarà integrada pel titular de la subdirecció general d'esport, que actuarà com a president, i quatre persones al servei de la direcció general competent en matèria d'esport, designades pel seu titular.

2. Els membres de la comissió podran ser assessorats pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu i sense vot.

3. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en la legislació de règim jurídic del sector públic.

4. Prendrà els seus acords per majoria simple. S'alçarà acta de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

5. La substitució dels membres de la Comissió es realitzarà per l'òrgan competent per a la concessió de les beques.



Huitena. Instrucció del procediment

L'ordenació i la instrucció del procediment, la realitzarà la subdirecció general d'esport que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.



Novena. Barem per a avaluar mèrits

a) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 15 punts.

1. Nota mitjana ponderada de l'expedient acadèmic: es valorarà entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa l'article primer, apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius comunes dels plans d'estudi dels títols universitaris de caràcter oficial. No obstant això, es recomana aportar certificació on conste la nota mitjana ponderada entre 5-10 punts.

2. Especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria. Entre 0 i 5 punts. Per especialització acadèmica s'entenen les assignatures relacionades amb la beca. Es valorarà amb un màxim de 0, 20 per assignatura.

b) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,50 punts.

Es valoraran els títols i/o certificats oficials de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o homologats i equivalents, d'acord amb els nivells establits en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb l'escala següent i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



Oral (o A2): 0,25 punts.

Elemental (o B1): 0,50 punts.

Mitjà (o C1): 0,75 punts.

Superior (o C2): 1 punt.

2. Especialitat de Correcció de Texts: 0,50 punts.

3. Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.

4. Especialitat en Llenguatge en Mitjans de comunicació: 0,50 punts.

c) Coneixements addicionals: fins a un màxim de 6 punts.

1. Experiència professional o laboral relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes completat acreditat.

2. Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:

a) De 200 o més hores: 3,00 punts.

b) De 100 o més hores: 2,00 punts.

c) De 75 o més hores: 1,50 punts.

d) De 50 o més hores: 1,00 punts.

e) De 25 o més hores: 0,50 punts.

f) De 15 o més hores: 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat els cursos de valencià i els d'idiomes.

d) Entrevista: fins a un màxim de 7,5 punts.

S'avaluarà amb caràcter general aspectes relacionats amb les tasques a exercir, i també el coneixement de l'actualitat de l'Administració de la Comunitat Valenciana i de les polítiques desenvolupades per la Generalitat i altres administracions públiques en la matèria objecte de la beca.

e) Altres mèrits: fins a un màxim de 2 punts.

– Articles i/o publicacions realitzades relacionats amb l'objecte de la beca.

– Cursos impartits relacionats amb l'objecte de la beca

En les convocatòries podrà determinar-se els apartats de l'anterior barem que es consideren aplicables, en funció de l'objecte de la beca.





Desena. Procés de selecció

1. Una vegada la comissió avaluadora dispose de l'autobaremació que s'obté de forma automàtica en omplir el currículum, procedirà a revisar els mèrits al·legats en aquest amb l'objecte de comprovar que s'adeqüen al que estableix la convocatòria i publicarà el llistat provisional, ordenat segons puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions. Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es, i també en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport www.ceice.gva.es



2. Les 10 persones candidates que obtinguen la millor puntuació seran convocades per a la realització d'una entrevista, on presentaran la documentació acreditativa dels mèrits detallats i en la qual es valorarà l'adequació del perfil personal i professional a les activitats a desenvolupar. La falta d'assistència per la persona candidata a l'entrevista serà causa d'exclusió del procés selectiu.

3. La comissió avaluadora publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i els candidats podran formular les al·legacions que estimen oportunes.

4. Transcorregut el termini d'al·legacions, es donarà per finalitzat el procés de selecció i la comissió avaluadora, elaborarà una proposta de resolució que contindrà les persones beneficiàries i una bossa de reserva, que estarà constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de la beca, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir la vacant que poguera produir-se durant el seu període de vigència. Així mateix, s'inclourà una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades, i s'hi indicaran les causes que han motivat la denegació.



5. En cas d'empat, es resoldrà aquest a favor de la persona que haja acreditat el reconeixement per l'òrgan competent de tenir una discapacitat o de ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes. I si persisteix, es considerarà primer el candidat que tinga la puntuació major obtinguda, d'acord amb allò que s'ha assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

a) En primer lloc, el candidat o la candidata que haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a expedient acadèmic.

c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

d) Si encara persistira la igualtat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom d'acord amb el resultat de l'últim sorteig celebrat per la Generalitat.



Onzena. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de l'ampliació del termini en els termes que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú.

2. En el cas que transcórrega el termini establit, sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

3. Vista la proposta motivada de resolució, formulada per la comissió d'avaluació, la persona titular de la direcció general d'Esport, per delegació, dictarà la resolució de concessió i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La publicació d'aquesta resolució produirà efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica de la Generalitat en internet, i també en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport





Dotzena. Drets i obligacions dels becaris i incidències. Modificació de la resolució

1. La persona beneficiària de la beca haurà d'estar al corrent en el compliment de les seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a la qual cosa autoritza expressament l'Administració per a la seua obtenció directa en subscriure el model de sol·licitud, o en cas de no autoritzar l'Administració, haurà de presentar la documentació acreditativa del compliment d'aquestes obligacions.

2. Les persones beneficiàries estan obligades a acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània que es fruïsca.

3. Les persones beneficiàries de les beques estan obligada a incorporar-se a la direcció general competent en matèria d'Esport en el termini que s'indique en la resolució de la convocatòria, per a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi, i guardar el secret escaient i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga, i també complir les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La no-incorporació injustificada de la persona becària en la data indicada s'interpretarà com a renúncia a la beca concedida i en aquest cas, es podrà concedir una nova beca al candidat que corresponga segons la bossa de reserva per a vacants.



4. La persones adjudicatàries de les beques hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de la concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la documentació següent:

a) Model de domiciliació bancària, emplenat com cal, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals.

b) Acreditació de la titularitat del compte bancari, i també de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

5. La persona que actue com a tutor ordenarà les activitats de formació del becari i organitzarà el temps de dedicació a aquestes activitats, que no serà superior a 30 hores setmanals.

6. La persona que actue com a tutor podrà proposar que es deixen sense efecte beques concedides, amb audiència prèvia de les persones interessades, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part dels becaris i, en particular, quan no realitzen l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixen de complir els requisits necessaris per a ser beneficiaris, o quan s'incomplisquen, sense causa que ho justifique, les restants condicions establides.

7. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 10 dies, els beneficiaris hauran de lliurar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits i la seua valoració.

8. Mitjançant l'acceptació de les bases de la convocatòria el becari cedeix, gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de la beca, i també la memòria final, a l'entitat concedent de la beca, que es reserva el dret de la seua publicació i utilització, llevat que la normativa aplicable en determinades matèries dispose una altra cosa.

9. Finalitzat el període de gaudi de la beca i amb un informe previ favorable del tutor, s'expedirà el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor de la persona becària.

10. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la beca podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



Tretzena. Obligacions de l'entitat concedent

1. Són obligacions de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en relació amb les beques concedides d'acord amb aquestes bases:

a) Proporcionar el suport necessari, i també facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació i direcció tècnica de l'activitat que vagen a exercir. La persona que actue com a tutor assignarà les funcions a realitzar pels becaris durant les pràctiques professionals, realitzarà el seguiment i prestarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir i avaluarà l'aprofitament obtingut pels/per les beneficiaris/àries.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Tramitar l'alta en el Règim General de la Seguretat Social i efectuar les corresponents cotitzacions, en aplicació del que disposa el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació.



2. El pla de Control es realitzarà mitjançant l'aportació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat. No obstant això, el tutor o tutora assignat vetlarà pel desenvolupament adequat del programa de formació



Catorzena. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan la persona beneficiària de la beca siga un empleat públic de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.



2. Quan la persona beneficiària no mantinga cap relació amb la Generalitat, la concessió i aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb la direcció general competent en matèria d'esport.

3. Les beques objecte d'aquesta ordre són incompatibles amb l'exercici de qualsevol beca o ajuda, i també amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada, que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.



Quinzena. Pèrdua del dret a cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes establides en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i també en els casos següents:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a la finalitat de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base catorzena.

3. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Setzena. Renúncia

La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

En cas de produir-se alguna renúncia a la beca concedida, el director general competent en matèria d'esport per delegació procedirà a cobrir les vacants que puguen produir-se, per a això farà servir la borsa de reserva que resulte del procés de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.



Dessetena. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, arreplegades durant el transcurs del procediment derivat de les convocatòries de les beques, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i amb les condicions que s'arrepleguen en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i també en el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública perla qual es crea un fitxer de dades de caràcter professional anomenat Beques de Pràctiques Professionals.



Dihuitena. Facultats d'interpretació

La direcció general competent en matèria d'esport, en virtut de delegació, queda facultada per a resoldre els dubtes i els conflictes que puguen plantejar els beneficiaris de les beques en l'exercici de les seues funcions o la unitat administrativa que els tutele, després de vist l'expedient contradictori, i amb plena subjecció al que disposa aquesta ordre.

Mapa web