Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 4 de maig de la secretaria autonòmica d'Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9850 de 16.05.2024
Número identificador:  2024/4076
Referència Base de Dades:  004558/2024
 



RESOLUCIÓ de 4 de maig de la secretaria autonòmica d'Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF), número 13/2023. [2024/4076]

Vista la proposta de Programa de teletreball del director general de l'AVSF, amb número d'expedient 13/2023, es formula la present resolució en atenció als antecedents de fet i fonaments de dret següents:



Antecedents de fet



I. Amb data 14 de desembre de 2023 es va registrar d'entrada en la Direcció General de Funció Pública la sol·licitud del director general de l'AVSF, per a iniciar el procediment d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF), a l'empara de l'article 13 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball com a modalitat de prestació de servicis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, Decret 49/2021).



II. Analitzada la proposta i la documentació presentada, comprovat si conté tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en data 9 de gener de 2024, la Direcció General de Funció Pública va requerir a l'òrgan proponent perquè esmenara la falta o adjuntara la documentació preceptiva, en el sentit indicat en l'escrit d'esmena d'eixa mateixa data.

III. Analitzada la documentació esmenada i comprovat que complix tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en data 7 de febrer de 2024, la Direcció General de Funció Pública va subscriure una proposta de resolució d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF).

IV. En data 4 d'abril de 2024, es va registrar d'entrada en la Direcció General de Funció Pública l'escrit del director general de l'AVSF, en el qual se sol·licita modificar l'apartat E) de la proposta de programa de teletreball a fi d'incrementar el nombre de llocs de treball que hi poden participar i s'adjunta la documentació pertinent.

V. Analitzada la documentació presentada i comprovat que complix tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en data 17 d'abril de 2024, la Direcció General de Funció Pública va elevar la proposta de resolució d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF).



Fonaments de dret



I. El Decret 49/2021, que regula la modalitat de prestació de servicis en règim de teletreball amb caràcter general i l'àmbit d'aplicació del qual es referix al personal funcionari i laboral de l'Administració de la Generalitat.

II. L'article 13.1 del Decret 49/2021, que establix que quan afecte llocs de treball amb adscripció orgànica i funcional en una mateixa conselleria o organisme, s'iniciarà a proposta de la corresponent sotssecretaria o òrgan competent en matèria de personal dirigida a la direcció general competent en matèria de funció pública.

III. Els apartats dos i tres de l'article 13 del Decret 49/2021, que establixen la forma de presentació de la proposta, el seu contingut i la documentació que ha d'adjuntar-se.

IV. L'article 13.4 del Decret 49/2021, que atribuïx a la direcció general amb competències en matèria de funció pública la competència per a analitzar, requerir per a la seua possible esmena i proposar la resolució que corresponga de les propostes de programes de teletreball que tramiten les sotssecretaries o òrgans competents en matèria de personal de les conselleries o organismes.

V. L'article 13.5 del Decret 49/2021, que establix que després d'haver transcorregut el termini per a l'esmena, si és el cas, la direcció general competent en matèria de funció pública elevarà la proposta de resolució en el sentit que siga procedent a la secretaria autonòmica amb competències en matèria de funció pública.



En virtut del que s'ha exposat, de conformitat amb els preceptes esmentats i altres d'aplicació general, i conforme a la proposta de resolució elevada per la Direcció General de Funció Pública, resolc:



Primer

Aprovar el Programa de Teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF), amb número d'expedient 13/2023, que s'adjunta com a annex I a esta resolució. El document complet del programa pot consultar-se en la següent pàgina web: https://intraavsf.gva.es/va/teletreball.



Segon

De conformitat amb el que es preveu en l'article 5 del Decret 49/2021, la duració serà la determinada en el programa de teletreball, que, en tot cas, serà d'un màxim d'un any prorrogable per períodes iguals, i caldrà entendre'l prorrogat pel mateix període si, una vegada arribat el venciment, l'òrgan proponent no manifesta el contrari.



Tercer

Les persones que ocupen algun dels llocs de treball identificats en l'apartat E) del programa i que complisquen els requisits establits en l'article 4 del Decret 49/2021, podran participar voluntàriament en el programa i presentar les seues sol·licituds segons el model previst, a través del tràmit https://intraavsf.gva.es/va/teletreball, en el termini de 15 dies comptats des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds es dirigiran telemàticament a la Direcció General de l'AVSF, que dictarà una resolució en el termini màxim de tres mesos des de la publicació del programa, en la qual constarà l'inici i la fi del programa de teletreball, la distribució dels dies de treball presencial i de teletreball, el personal participant i les activitats que haurà de desenvolupar de conformitat amb les fitxes d'identificació dels compromisos d'execució.

El personal que resulte seleccionat per a participar en el programa de teletreball realitzarà obligatòriament un curs de formació específic en els termes previstos en l'article 10 del Decret 49/2021. Així mateix, realitzarà una declaració responsable relativa a seguretat i salut omplint el qüestionari previst en l'article 9 del decret esmentat.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, podran interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució.



València, 4 de maig de 2024.– La secretaria autonómica de Administració Pública: Emilia Selva Sacanelles.







ANNEX I

PROGRAMA DE TELETREBALL



CONSELLERIA/ORGANISME: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT FERROVIÀRIA (AVSF)



ÒRGAN SUPERIOR O DIRECTIU DEL QUAL DEPENEN ELS LLOCS DE TREBALL: DIRECCIÓ GENERAL DE L'AVSF.



A) Causes i objectius de la proposta, que en tot cas haurà de contribuir a una millor organització del treball, que fonamenta la seua implantació.

– Alta de nous treballadors en l'AVSF que no han pogut accedir en termini al programa de teletreball actual de l'AVSF, regulat en la Resolució de 21 de desembre de 2022, de la secretària autonòmica de Justícia i Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària, número 24/2022.



– Millora de la conciliació de la vida familiar, personal i laboral.

– Pròxim trasllat de la seu provisional de l'AVSF a València a la seu definitiva a Torrent. Necessitat d'adaptar els horaris habituals i disminuir l'impacte del desplaçament diari del personal (cap de les persones que treballen en l'AVSF resideix a Torrent).

– Reorganització dels processos de treball de l'Administració, redefinint objectius i avançant en l'orientació del treball als resultats i a una millor gestió del temps, sense que això comporte, en cap cas, reduir la qualitat del servei públic, sinó incrementar l'eficàcia i eficiència en la prestació del servei; tot això sempre que l'empleat públic puga fer el seu treball amb completa autonomia o el seu treball comporte una dificultat que requerisca especial concentració.



– Conservació i protecció del medi ambient, amb la reducció dels desplaçaments i l'emissió de gasos contaminants.

– Prevenció de la salut dels empleats públics, reduint la seua exposició a agents infecciosos.

– Aproximació a la realitat laboral autonòmica, nacional i europea, el futur de la qual és la generalització del teletreball.



B) Duració del programa.

Un any prorrogable per períodes iguals



C) Informe favorable de l'òrgan superior o directiu del qual depenguen els llocs de treball.

S'adjunta.



D) Nombre màxim de llocs que poden participar en el programa de teletreball.

14



E) Identificació clara i concreta de la tipologia dels llocs de treball que podrien incorporar-se al programa de teletreball, indicant la seua adscripció orgànica i funcional o territorial.

Tots els llocs tipus que es relacionen en aquest apartat, dels quals s'indica la seua adscripció orgànica o funcional, són susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball durant el màxim de dies indicat en l'apartat següent, en concret:



– Dependència de la Direcció General:

1. Secretari/a General.

2. Subdirector/a Tècnic/a.

3. Cap de la Secretaria de Direcció.

4. Auxiliar de gestió.

– Dependència de la Secretaria General:

5. Cap de Servei de Gestió Econòmica-Administrativa.

– Dependència del Servei de Gestió Econòmica-Administrativa:

6. Cap d'unitat de coordinació econòmica i pressupostària.

7. Cap de Secció de Gestió Econòmica-Administrativa.

8. Cap de Negociat de Registre.

– Dependència de la Subdirecció Tècnica:

9. Cap del Servei d'Infraestructures.

10. Cap del Servei de Coordinació de la Seguretat Ferroviària.



– Dependència del Servei d'Infraestructures:

11. Cap de Secció d'Instal·lacions Fixes.

12. Cap de Secció de Supervisió Ferroviària.

– Dependència del Servei de Coordinació de la Seguretat Ferroviària:

13. Cap de Secció de Seguretat Ferroviària i Factor Humà.

14. Cap de Secció de Material Mòbil Ferroviari.



Depenen orgànica i funcionalment de la Direcció General i estan integrats en les diferents unitats que la conformen. Els llocs estan situats provisionalment a la ciutat de València, en la Gran Via Fernando el Catòlic, 76. Quan estiga habilitada, es produirà el trasllat de tot el personal a la seu definitiva a Torrent.

Els llocs «Secretari/a General» i «Subdirector/a Tècnic/a» estan classificats amb el complement de destí 30. No obstant això, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, es fa constar de manera expressa i justificada que les funcions concretes dels llocs i la seua incardinació dins de l'estructura organitzativa són compatibles amb aquesta modalitat de prestació de serveis, podent ser exercits mitjançant teletreball el màxim de dos dies setmanals que preveu el programa, atesa la necessitat d'assumir tasques d'estudi, planificació i redacció d'informes a desenvolupar mitjançant aquesta modalitat.



F) Distribució de la jornada setmanal del personal participant.

La totalitat dels llocs de treball poden desenvolupar les seues funcions en règim de teletreball durant un màxim de 2 dies per setmana natural de cinc dies laborals. Seran els titulars de la Subdirecció Tècnica, la Secretaria General, les prefectures de Servei, i, en última instància el titular de la Direcció General, segons corresponga per dependència jeràrquica o per raons d'organització, els qui determinen el nombre concret de dies i la seua distribució.

La organització del personal garantirà diàriament la prestació de serveis de manera presencial d'almenys el 20% del total del personal adscrit a la corresponent unitat administrativa, excepció feta de les absències justificades. D'altra banda, almenys un dia a la setmana tota la plantilla de la unitat coincidirà en les dependències en règim de treball presencial.

Per al control del compliment horari, cada treballador/a haurà de registrar la seua jornada de treball en l'aplicació GVCronos, tant quan siga en modalitat presencial com en la modalitat de teletreball.



Per raons d'acumulació de tasques o processos de gestió específics superiors a 1 dia es podrà suspendre el teletreball, per a la totalitat dels llocs o una part d'ells, pel període de temps estrictament necessari. La resolució de suspensió es dictarà de conformitat amb el que es disposa en l'article 17 del Decret 49/2021, d'1 d'abril.



G) Barem aplicable per a la selecció del personal.

El de l'Annex V del Decret de teletreball, si resulta necessària la seua aplicació.



H) Mitjans tecnològics necessaris per a l'acompliment de les funcions de forma no presencial mitjançant teletreball.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 8 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, l'Administració proporcionarà i mantindrà a qui teletreballe els mitjans tecnològics necessaris per a la seua activitat.

Aquesta Direcció General considera com a mitjans mínims tecnològics els següents:

– Ordinador personal o dispositiu anàleg amb les característiques adequades quant a software i hardware que definisca la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.



– Accés a Internet.

– Un sistema de connexió informàtica suficient i segur.

– Telèfon fix o mòbil amb cobertura en el lloc des del qual es treballe, al qual desviar la línia fixa assignada en el lloc de treball presencial.



No obstant això, s'atendrà a cada moment el que dispose la Direcció General competent en matèria

de tecnologies de la informació i les comunicacions, la qual ha informat favorablement aquest programa de teletreball amb data 23/11/2023, recordant la necessitat del compliment de les condicions relatives a les necessitats TIC del personal de la Generalitat en modalitat de teletreball, que són les següents:

«Tot el personal susceptible de formar part d'un programa de teletreball haurà de disposar dels següents mitjans tecnològics:

1. Un ordinador portàtil corporatiu de la Generalitat configurat com a Lloc de treball Normalitzat (d'ara en avant PTN), dotat de les mesures de seguretat corporatives i amb les aplicacions necessàries instal·lades. No es podran utilitzar ordinadors domèstics.

Sempre que siga possible, per teletreballar en períodes o dies diferents, s'ha de procurar que cada PTN portàtil siga compartit per dues persones, la qual cosa comportaria una gran economia d'escala i eficiència en la gestió de recursos públics. La gestió d'eixes comparticions es realitzarà per part dels Serveis implicats, secundats per la DGTIC.

2. Un certificat digital d'empleat públic o personal.

3. Una connexió segura de Xarxa Privada Virtual (VPN en les seues sigles en anglés).

4. Si fora necessari per al teletreball, una aplicació informàtica que li permeta atendre la seua extensió de telèfon corporativa des del PTN.

5. Si disposa de les eines «Funcion@gva» (ofimàtica, correu electrònic, treball col·laboratiu, etc., del paquet M365 de Microsoft), ha de tindre actiu el doble factor d'autenticació (MFA) i haurà d'utilitzar el seu dispositiu mòbil com a mitjà de confirmació de la identitat en l'autenticació d'accés a les eines. De no ser possible utilitzar el propi dispositiu mòbil, es dotarà de mig alternatiu.



D'altra banda, aquest personal ha de disposar prèviament de connexió pròpia a Internet en el lloc des d'on haja de teletreballar.»



I) Informe favorable de la Direcció General competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions.

S'adjunta.



J) Termini proposat per a la presentació de sol·licituds de participació.

15 dies. No obstant això, si el personal sol·licitant no disposa dels mitjans tecnològics indicats en l'apartat H, només podrà incorporar-se al programa de teletreball una vegada que dispose d'aquests.



K) Informe d'impacte de gènere.

S'adjunta.

Mapa web