Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 2/2003, de 7 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aprova la Carta de Servicis de les oficines Prop de Vinaròs, Vila-real, Sagunt, Xàtiva, Ontinyent i Benidorm.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4462 de 18.03.2003
Número identificador:  2003/3206
Referència Base de Dades:  1283/2003
 



DECRET 2/2003, de 7 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aprova la Carta de Servicis de les oficines Prop de Vinaròs, Vila-real, Sagunt, Xàtiva, Ontinyent i Benidorm. [2003/3206]

El Decret 191/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova la Carta del Ciutadà de la Comunitat Valenciana i es regulen les Cartes de Servicis en la Generalitat Valenciana establix un marc general, que constituïx la Carta del Ciutadà, davall el qual es promourà el desenrotllament de cartes específiques i sectorials per a cada tipus de servici públic, que establiran estàndards de qualitat a fi de donar resposta als requeriments dels ciutadans.

L'article 7 d'este decret 191/2001, definix la Carta de Servicis com els “instruments de millora de la qualitat dels servicis públics en els quals cada òrgan explicitarà i difondrà els compromisos de servici i estàndards de qualitat a què s'ajustarà la prestació dels seus servicis, segons els recursos disponibles”.

Vist el Projecte de Carta de Servicis les Oficines Prop, elaborat pel Servici de Coordinació de Punts Prop, i d'acord amb l'informe favorable de la Direcció General de Telecomunicacions i Modernització, el President de la Generalitat, en virtut de les facultats assignades per l'article 12 del Decret 191/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova la Carta del Ciutadà de la Comunitat Valenciana i es regulen les Cartes de Servicis en la Generalitat Valenciana, ha disposat:

Primer

Aprovar la Carta de Servicis de les oficines Prop de Vinaròs, Vila-real, Sagunt, Xàtiva, Ontinyent i Benidorm, d'acord amb el contingut establit en l'annex 1 d'esta orde.

Segon

Ordenar la publicació de la present Disposició en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Tercer

Acordar que a partir de la publicació del present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la Carta de Servicis estarà disponible per al públic a través de l'adreça d'internet www.gva.es en l'apartat de “servicis al ciutadà”, en www.gva.es/carta i en www.infoville.es. Tot això sense perjuí d'altres accions divulgatives que, si és el cas, s'adopten.

València, 7 de març de 2003

El president de la Generalitat

JOSÉ LUIS OLIVAS MARTINEZ

ANNEX

Carta de servicis de les oficines Prop de:

Vinaròs,

Vila-Real,

Sagunt,

Xàtiva,

Ontinyent,

Benidorm

Compromís institucional

La millora contínua en la relació del ciutadà amb l'administració i l'excel·lència en la prestació dels servicis són els objectius bàsics de la nostra organització. A través de les oficines Prop, la Generalitat posa a disposició dels ciutadans informació general sobre la nostra organització i facilita la realització de tràmits i la presentació de documents en un entorn dissenyat específicament per a tal fi. Ara, ens comprometem a millorar el servici amb els estàndards de qualitat arreplegats expressament en esta Carta.

El vicepresident del Govern Valencià

JOSE JOAQUIN RIPOLL SERRANO

Missatge general

Una administració del segle XXI ha de ser exigent en les seues metes i respondre activament a les expectatives dels seus ciutadans. La Generalitat Valenciana afronta este repte assumint compromisos concrets de qualitat que es plasmen en les Cartes de Servici.

A través d'estes Cartes, els ciutadans de la Comunitat Valenciana podran exigir la prestació de servicis públics amb les màximes garanties i conéixer en tot moment el seu grau de compliment.

«Una administració de tots els ciutadans»

2n Pla de Modernització de la Comunitat Valenciana

El servici de l'oficina Prop

El sistema d'informació Prop consistix en una xàrcia d'oficines geogràficament distribuïdes per a facilitar informació general sobre procediments de la Generalitat Valenciana i sobre ocupació pública des de la perspectiva d'una Administració eficient orientada als ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana.

L'oficina Prop de (segons corresponga en cada cas, Vinaròs, Vila-real, Sagunt, Xàtiva, Ontinyent, La Cala-Benidorm-Benidorm, Foietes-Benidorm, Racó de Loix-Bernidorm, Corral-Benidorm i Tolls-Benidorm) presta els següents servicis:

– Facilita als ciutadans i ciutadanes informació general sobre qualsevol tràmit o procediment que puga o haja de realitzar-se davant de l'administració de la Generalitat Valenciana, així com sobre les ofertes d'ocupació pública.

– Facilita de forma gratuïta els impresos oficials per a iniciar procediments o realitzar tràmits de manera que estos puguen completar-se en una sola visita.

– Informa sobre l'organització competències, adreça, telèfon, fax i correu electrònic de les unitats administratives de la Generalitat Valenciana així com sobre els horaris d'atenció i registre de documents.

– Organitza, a través d'un sistema informatitzat, l'assignació de torns d'atenció minimitzant el temps d'espera i garantint la direcció correcta dels ciutadans a qualsevol dels departaments oficials tant autonòmics com municipals, que es troben ubicats a l'oficina.

– Facilita al ciutadà, a través del registre municipal instal·lat en la pròpia oficina, la presentació i registre dels documents dirigits a la Generalitat Valenciana, a l'administració de l'Estat o a l'Ajuntament en què aquella es troba.

– Garantix l'existència de zones d'espera còmodes, dotades de mitjans audiovisuals i espais habilitats per a l'ompliment d'impresos, així com de fotocopiadora i telèfon públic.

La informació que faciliten les oficines Prop es troba també disponible a través d'internet (http://www.gva.es) i a través del telèfon 012.

Es garantix l'absoluta confidencialitat de les consultes que es realitzen així com de les respostes oferides.

La informació es facilita de forma clara i accessible, amb professionalitat i rigor, en la llengua oficial que se sol·licite.

Compromisos de qualitat amb els ciutadans i ciutadanes

Rapidesa eficàcia i fiabilitat

– L'oficina Prop facilitarà informació general sobre procediments de l'administració de la Generalitat Valenciana en el mateix moment en què siga demandada pel ciutadà o la ciutadana. En el cas de no poder disposar de la informació en eixe moment, l'oficina Prop la remetrà dins del següent dia hàbil, de la forma que resulte elegida pel ciutadà o ciutadana, bé per telèfon, fax, correu ordinari o correu electrònic.

– El temps mitjà d'espera a ser atés per a realitzar consultes d'informació general sobre procediments de la Generalitat Valenciana o ocupació pública serà inferior a 9 minuts.

Comoditat i disponibilitat

– L'organització de les visites es realitzarà respectant l'orde d'entrada per mitjà d'un sistema informàtic dotat de pantalles d'anunci de torn.

– L'oficina disposarà dels impresos i formularis necessaris per a la realització de tràmits de procediments de la Generalitat Valenciana. L'oficina remetrà gratuïtament els impresos al domicili del ciutadà o ciutadana en cas de no disposar –los durant la seua visita.

– L'oficina comptarà amb fotocopiadores d'ús públic*.

Transparència

– L'oficina Prop es compromet a respondre les queixes i suggeriments dels ciutadans i ciutadanes en un termini màxim de 15 dies des de la data de la seua presentació.

Mapa web