Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2008 de la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional per la que s'autoritza a determinats centres la realització de projectes dins d'un programa experimental i d'innovació per a fomentar l'enriquiment curricular general de l'alumnat i l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats durant el curs 2008-2009.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5880 de 28.10.2008
Número identificador:  2008/12447
Referència Base de Dades:  012332/2008
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Educació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament, ensenyament públic, educació preescolar, ensenyament primari, ensenyament secundari, nova pedagogia, política educativa, programa d'ensenyament
      Descriptors toponímics: Elx, Paterna, València (ciutat), Villar del Arzobispo, Vila-real, Alacant (ciutat), Sagunt



RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2008 de la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional per la que s'autoritza a determinats centres la realització de projectes dins d'un programa experimental i d'innovació per a fomentar l'enriquiment curricular general de l'alumnat i l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats durant el curs 2008-2009. [2008/12447]

La Llei Orgànica de 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE 4.05.2006) establix en l'article 1r, entre els seus fins, el del desenrotllament de la capacitat de l'alumnat per a regular el seu propi aprenentatge, confiar en les seues aptituds i coneixements, així com desenrotllar la creativitat, la iniciativa personal i l'esperit emprenedor. En l'article 2 establix com a finalitat el ple desenrotllament de la personalitat i de les capacitats de l'alumnat.

L'esmentada llei, entre els seus principis, assenyala l'esforç individual i la motivació com a elements fonamentals per a aconseguir el màxim desenrotllament de les capacitats de l'alumnat, i en l'article 76, assenyala que correspon a les administracions educatives adoptar les mesures necessàries per a identificar l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals i valorar de forma primerenca les seues necessitats. Així mateix, els correspon adoptar plans d'actuació adequats a estes necessitats.

El Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Primària en la Comunitat Valenciana, assenyala la necessitat de desenrotllar hàbits de treball individual, d'equip, d'esforç i responsabilitat en l'estudi, així com d'actituds de confiança en si mateix, sentit crític, iniciativa personal, curiositat, interés i creativitat en l'aprenentatge.

El Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Secundària Obligatòria en la Comunitat Valenciana, assenyala com a finalitat d'esta etapa aconseguir que l'alumnat adquirisca els elements bàsics de la cultura, especialment, en els seus aspectes humanístic, artístic, científic i tecnològic; que desenrotlle i consolide hàbits d'estudi i de treball; preparar l'alumnat per a la seua incorporació a estudis posteriors i per a la seua inserció laboral, i formar-lo per a l'exercici dels seus drets i obligacions en la vida com a ciutadanes i ciutadans.

D'altra banda, en la legislació educativa recent l'atenció a la diversitat s'establix com a principi fonamental que ha de regir tota l'ensenyança obligatòria, amb l'objectiu de proporcionar a tot l'alumnat una educació adequada a les seues característiques i necessitats. La pròpia LOE establix que precisa un tractament específic l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.

L'atenció a la diversitat ha de suposar, a més de les mesures per a atendre l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge, la introducció de continguts formatius diferenciats i propostes metodològiques que responguen a les necessitats específiques de l'alumnat d'altes capacitats o simplement als que puguen i vullguen avançar cap a l'excel·lència millorant i aprofundint els aprenentatges. Respecte d'això, convé començar amb actuacions explícites des de les primeres etapes educatives amb diverses perspectives complementàries, tant de centre i de grup, com individuals.

Encara que la normativa general establix la necessitat de programar amb diferents graus de dificultat, en la pràctica este principi s'articula de mode molt irregular, sense una atenció específica clara als que més volen o poden avançar.

Com és ben sabut, els reptes de les societats actuals demanden, cada vegada més, un alt grau de qualificació de la població. Les necessitats de creixement en I+D+I de les economies, requerixen que el sistema educatiu, també en les seues etapes no universitàries, preparen la població per a respondre millor a l'increment de les exigències en qualificació i doten els centres d'experiències i instruments per a avançar en este camí.

En concret, el present Programa Experimental s'inscriu en la necessitat descrita, de manera que es generen i valoren materials, mesures organitzatives i propostes curriculars, per a aconseguir una més completa atenció a la diversitat, per a fomentar en els centres i entre la comunitat educativa tant una cultura de superació col·lectiva i enriquiment dels aprenentatges com una valoració de l'esforç compartit que a tots beneficie.

El present programa experimental s'inscriu en el marc del Pla Integra de la Comunitat Valenciana i el Conveni subscrit entre la Generalitat Valenciana i el Ministeri d'Educació, Política Social i Esport per al Desplegament de La Llei Orgànica, 2/2006, de 3 de maig d'Educació.

Per tot això i en virtut de les competències que li atribuïx el Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, i l'Orde de 29 de febrer de 2008, de la Conselleria d'Educació, de desplegament del reglament orgànic i funcional el citat departament, esta Direcció General d'Avaluació, Innovació, Qualitat Educativa i de la Formació Professional resol

Primer. Finalitat

Autoritzar durant el curs 2008-2009 un programa experimental i d'innovació educativa, per a aprofundir en el desenrotllament de les competències bàsiques, per a fomentar l'enriquiment curricular general de l'alumnat i l'atenció de l'alumnat amb altes capacitats en determinats centres educatius, a fi d'avaluar els resultats obtinguts i generar bones pràctiques per a la seua posterior difusió i regulació.

Segon. Finançament

1. La Conselleria d'Educació finançarà els recursos necessaris per a dur a terme els projectes seleccionats durant el curs 2008-2009.

2. Els gastos derivats del desenrotllament d'estos projectes aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 18.11.322B.451 corresponent a l'aportació del Ministeri d'Educació, Política Social i Esport i de l'aplicació pressupostària 09.02.03.421.50 corresponent a la Generalitat Valenciana, per un import global màxim de 150.000 euros.

Tercer. Destinataris

1. Podran participar en el referit programa experimental els centres que s'especifiquen en l'annex I, els quals tenen ja experiència en propostes d'enriquiment curricular i en el treball amb alumnat d'altes capacitats, sempre que complisquen les indicacions, objectius i condicions de la present resolució.

2. Amb este fi els centres elaboraran projectes en què es programaran activitats generals d'enriquiment dirigides a tot l'alumnat i a més s'organitzaran activitats especifiques per a l'alumnat amb altes capacitats, integrat en el seu grup ordinari que és, en la pràctica, un grup divers.

3. Estos centres es coordinaran amb els de referència de la seua localitat o zona per al seguiment de l'alumnat i la continuïtat de les mesures iniciades en els centres d'etapes posteriors o la seua anticipació en les anteriors, segons siga procedent.

Quart. Objectius

Els objectius específics d'este programa experimental són els següents:

1. Ampliar les tècniques d'enriquiment intel·lectual en les programacions didàctiques de les diferents àrees i matèries dels cursos sobre els quals s'establix el programa.

2. Detectar i donar la resposta educativa més adequada per a l'alumnat amb altes capacitats que presenta, de vegades, dificultats d'aprenentatge i d'integració escolar i social.

3. Valorar la incorporació i posterior extensió del programa a tot el centre com a element de millora i de bones pràctiques per a la comunitat educativa.

4. Millorar la qualitat del servici educatiu que es presta a un sector de la població escolar que demanda respostes específiques per a l'atenció educativa a l'alumnat amb altes capacitats, optimitzant la intervenció educativa.

5. Prestar especial atenció a la innovació en la metodologia de l'ensenyança de competències relacionades amb les noves tecnologies i amb les llengües estrangeres, a fi d'aconseguir un enriquiment curricular profund en estos àmbits.

6. Treballar amb coordinació i planificació per a rendibilitzar els recursos humans, organitzatius, curriculars i extracurriculars apropiats.

7. Aconseguir un bé col·lectiu a llarg termini, ja que es considera que desenrotllant al màxim les potencialitats de l'alumnat, es podrà aprofitar el benefici educatiu, social i econòmic que es deriva de la contribució de les futures generacions a la societat.

8. Generar un ambient d'enriquiment, amb activitats d'ampliació i aprofundiment dels aprenentatges per a tot l'alumnat. Si l'escola és sensible, recolza l'educació i respon a les necessitats de l'alumnat amb altes capacitats, s'elevarà el rendiment i la cooperació amb la resta dels estudiants. Per tant, el progrés serà per a tot l'alumnat del centre escolar.

9. Desenrotllar hàbits de treball individual, d'equip, d'esforç i responsabilitat en l'estudi, així com d'actituds de confiança en si mateix, sentit crític, iniciativa personal, curiositat, interés i creativitat en l'aprenentatge.

10. Millorar la formació i eficàcia del professorat, dels equips d'orientació i de la inspecció d'educació, de manera que possibilite una eficaç detecció i intervenció educativa sobre este alumnat.

11. Garantir que tot el professorat tinga la formació i recursos necessaris per a poder assegurar que els xiquets i xiquetes amb altes habilitats i talents específics tinguen suficients oportunitats per a utilitzar i desenrotllar les seues capacitats i habilitats de forma eficaç.

12. Avaluar els resultats del programa experimental i generar bones pràctiques per a la seua posterior regulació, així com per a dotar als centres de propostes, materials per a l'alumnat i el professorat, criteris organitzatius i formes de treball en este camp.

Quint. Organització

1. Els centres participants en el programa dissenyaran propostes per a donar respostes educatives d'aprofundiment i enriquiment a través de tres tipus de mesures:

a) Mesures dirigides a tot l'alumnat.

b) Mesures dirigides a l'alumnat que manifeste altes capacitats no generalitzades de conformitat amb l'avaluació psicopedagògica. Per a este alumnat es dissenyarà una oferta educativa en l'àmbit del seu grup ordinari, de manera que també es beneficie d'estes el conjunt de l'alumnat del grup i del centre.

c) Mesures dirigides a l'alumnat que compte, segons l'avaluació psicopedagògica, amb altes capacitats generalitzades. A este alumnat se li oferirà una resposta individualitzada i es podran establir les mesures organitzatives necessàries per a atendre'l adequadament.

2. Per a l'alumnat amb altes capacitats detectades es podrà realitzar una avaluació psicopedagògica complementària que servisca de referent per a l'elaboració del pla d'actuació. Es podrà completar la informació amb proves i entrevistes específiques a l'alumnat i a les famílies, tant en grup com de forma individual.

3. Les mesures adoptades, les activitats dissenyades i els criteris metodològics de treball acordats s'incorporaran al major número de matèries o àrees en els grups seleccionats pel centre per a iniciar el programa experimental, esta incorporació es podrà realitzar de forma progressiva.

4. Les mesures adoptades hauran de ser incorporades en el Pla d'Atenció a la Diversitat del centre.

Sext. Informació a l'alumnat i a les famílies

1. L'alumnat i les famílies seran informats dels aspectes fonamentals del programa així com de la seua evolució, característiques conclusions.

2. El professor tutor de cada grup establirà el sistema més eficaç d'informació bàsica i obligatòria per a alumnat i famílies, tant a través de reunions individuals com grupals.

3. Les accions conduents a la informació de l'alumnat i de les famílies seran arreplegades en el Pla d'Acció Tutorial del centre.

Sèptim. Coordinació

La Direcció de cada centre nomenarà un responsable del projecte en el centre educatiu, que haurà de pertànyer, preferentment, a l'Equip Directiu o al Departament d'Orientació i que tindrà entre les seues funcions les següents:

1. Actuar d'interlocutor amb la Direcció General d'Avaluació Innovació, Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

2. Dirigir l'elaboració del projecte.

3. Coordinar els professionals que intervinguen en el projecte, així com els recursos que s'hi destinen.

4. Supervisar la implantació del programa en el propi centre.

5. Realitzar el seguiment i l'avaluació interna del projecte.

Octau. Projecte de Centre

1. Cada centre confeccionarà un projecte específic adaptant les característiques del programa experimental al propi centre.

2. Els centres elaboraran el projecte atenent al contingut de l'annex II de la present resolució.

3. El projecte haurà de ser aprovat pel Claustre i el Consell Escolar del centre.

Nové. Lloc i termini de presentació de projectes

1. Els projectes es presentaran en el Registre General de la Conselleria d'Educació (Av. Campanar, 32; 46015. València), en les direccions territorials d'Educació, o a través de qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Quan es presente en una oficina de Correus, es farà en sobre obert, a fi de que el funcionari puga posar en la sol·licitud, la data i el segell de correus abans de la seua certificació.

2. Els centres que no presenten directament la sol·licitud en el Registre General de la Conselleria d'Educació és convenient que comuniquen el lloc de presentació de la sol·licitud al fax del Servici d'Innovació i Qualitat Educativa de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional (963 184 624).

3. El termini de presentació de projectes finalitza el dia 19 de desembre de 2008.

Desé. Valoració dels projectes

1. La Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional constituirà una comissió, que entre altres comeses, tindrà la de valorar els projectes presentats per cada un dels centres educatius.

2. Esta comissió realitzarà l'estudi dels projectes presentats, valorant-ne la qualitat en relació als criteris establits per la present resolució.

3. En el cas que la comissió de valoració, seguiment i avaluació estimara que algun dels projectes no s'adequa als objectius i condicions de la present resolució o no té una qualitat suficient, se li comunicarà a la direcció del centre docent, concedint en este cas, un termini de 10 dies perquè puguen procedir a la seua modificació i millora.

Onzé. Composició de la comissió de valoració, seguiment i avaluació

La comissió que es constituirà en la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional per a valorar els projectes de cada centre estarà composta per:

- President: El cap d'Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional o persona en qui delegue.

- El cap de Servici d'Innovació i Qualitat Educativa de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

- El cap de Programes Experimentals de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

- Dos tècnics de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

- Un tècnic del Servici de Formació del Professorat de la Direcció General de Personal.

- Un tècnic de la Secció d'Educació Especial de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

- Un funcionari de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional que actuarà com a secretari.

Dotzé. Resolució de la convocatòria

1. La Comissió de selecció, seguiment i avaluació proposarà a la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, la relació de projectes seleccionats, indicant la dotació complementària i les assignacions proposades per a dur a terme els projectes.

2. La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional resoldrà la convocatòria en el termini màxim de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de projectes.

Tretzé. Recursos

1. Els centres continguts en l'Annex I que participen en este Programa Experimental comptaran per al desenrotllament dels projectes tant amb els seus recursos propis com amb altres complementaris que els seran facilitats per la Conselleria d'Educació.

2. S'assignaran els recursos humans complementaris continguts en l'Annex I i altres recursos econòmics i materials, entre els quals es donarà prioritat a l'equipament en noves tecnologies, depenent de les necessitats i de la dotació amb què ja compte cada un dels centres.

3. Per al desenrotllament d'este programa experimental cada centre podrà subscriure, en l'àmbit de les seues competències, acords de col·laboració amb Corporacions Locals i altres entitats a fi de garantir l'èxit dels objectius.

4. Per al desenrotllament d'este programa experimental la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, en l'àmbit de les seues competències podrà establir acords de col·laboració amb Corporacions Locals i altres entitats a fi de garantir l'èxit dels objectius.

Catorzé. Assessorament

La Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional a través del Servici d'Innovació i Qualitat Educativa, establirà els sistemes i procediments de suport, assessorament, coordinació, seguiment i avaluació del projecte en cada centre i del programa en general.

Quinzé. Formació

1. La Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional en col·laboració amb el Servici de Formació del Professorat de la Direcció General de Personal dissenyarà cursos específics de formació per al professorat dels centres que s'incorporen al programa.

2. Els CEFIRES de les zones en què estan els centres seleccionats establiran una assessoria responsable del seguiment d'este programa. Estos assessors s'incorporaran a l'equip tècnic de formació i suport als centres.

Setzé. Certificació

L'Orde de 9 de juny de 1994, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es regula la convocatòria, reconeixement, certificació i registre de les activitats de formació permanent del professorat (DOGV del 17.08.94), en el seu apartat quinze, considera les activitats d'innovació educativa com una modalitat de formació. En conseqüència, a cada un dels coordinadors dels projectes en els centres, se'ls certificaran 50 hores i al professorat que participe en el projecte de cada centre se li certificaran 50 hores.

ANNEX/ANEXO I

CENTRES QUE PARTICIPEN EN EL PROGRAMA EXPERIMENTAL /

CENTROS QUE PARTICIPAN EN EL PROGRAMA EXPERIMENTAL

Desseté. Seguiment i avaluació

1. La comissió de valoració, seguiment i avaluació que es constituirà en la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, realitzarà el seguiment de la implantació dels projectes en els centres, a través dels procediments que considere més adequats.

2. En qualsevol moment del desenrotllament del programa, la comissió podrà proposar de forma justificada a la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional la revocació de participació en el present programa, per incompliment de les bases d'esta resolució o del projecte presentat per part dels centres.

3. En finalitzar el curs 2008-2009 la comissió de valoració, seguiment i avaluació realitzarà una avaluació final dels projectes i del programa en general, emetent un informe a este efecte a la directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

Dihuité. Inspecció educativa

La Inspecció d'Educació supervisarà, dins de les seues competències, el funcionament correcte d'estos projectes.

Denové. Entrada en vigor

La present Resolució produirà efecte l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Contra la present Resolució, que no esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació en el termini d'un mes a comptar de l'endemà a la seua publicació. Tot això de conformitat amb el que disposen els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992 del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

València, 21 d'octubre de 2008.- La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional: Auxiliadora Hernández Miñana.

ANNEX II

ORIENTACIONS PER AL DESENROTLLAMENT

DEL PROGRAMA I PER A CONFECCIONAR

EL PROJECTE DE CADA CENTRE

Cada centre concretarà les actuacions del present programa en el seu propi projecte, integrant-lo en el marc de les mesures d'atenció a la diversitat i atenció tutorial, establint sistemes per a la detecció i identificació de l'alumnat que presenta altes capacitats intel·lectuals i, sobretot, precisant totes actuacions d'intervenció educativa específica. Per a tot això es tindran presents les següents orientacions, la concreció de les quals podrà ser ampliada i precisada durant el desenrotllament de cada un dels projectes de cada centre.

El contingut de cada un dels projectes haurà de contemplar, entre altres aspectes:

1. El procediment per a realitzar la detecció primerenca de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals, així com per a completar-la per part del SPE o del departament d'orientació per mitjà de l'avaluació psicopedagògica.

2. Les mesures ordinàries per al desenrotllament del treball del professorat en l'aula davant de la presència d'un alumne o alumna amb altes capacitats intel·lectuals:

a) Orientacions i criteris per a la concreció dels continguts amb distint grau de dificultat, activitats d'ampliació i de lliure elecció, adequació de recursos i materials, models organitzatius flexibles i adaptacions en els procediments d'avaluació.

b) Propostes específiques per al tractament de les noves tecnologies i de les llengües estrangeres.

c) Perfil i actituds del professorat que impartix docència a este alumnat.

d) Altres aspectes metodològics apropiats per a estos escolars.

3. Materials curriculars d'ampliació o enriquiment.

a) Programes d'entrenament cognitiu (per a millorar les estratègies de selecció, organització i elaboració)

b) Programes d'entrenament metacognitiu (coneixement dels processos de coneixement i estratègies de planificació, de regulació i d'avaluació)

c) Programes d'entrenament socioafectiu (tolerància a l'ambigüitat, capacitat per a assumir riscos, concentració, voluntat per a desenrotllar al màxim les seues capacitats, autoestima, motivació ...)

d) Forma d'ocupació d'estos materials: usos, llocs i moments.

e) Sistemes per a la incorporació de les TICS.

4. Temps aproximat previst per a l'aplicació del projecte, tant per a les activitats que es programen dins de l'aula ordinària, com per a les que es programen de manera complementari.

5. Principis per a la selecció de continguts curriculars i els criteris metodològics aplicables en el desenrotllament de les activitats.

6. Procediment per a realitzar la formació del professorat i dels pares, mares i tutors per a l'atenció a este alumnat.

7. Disseny, si és el cas, de l'oferta d'optatives en educació secundària obligatòria atenent a les necessitats educatives detectades en el desenrotllament del present programa.

8. Avaluació del projecte, dels sistemes de treball, de tots els recursos i materials, de la coordinació i de l'alumnat.

La descripció del projecte tindrà una amplitud màxima de 25 pàgines en grandària DIN A4, en lletra Arial o semblant grandària 12 i a doble espai.

Respecte a l'avaluació de l'alumnat, es tracta d'un procés que ha de dur-se a terme de forma contínua i personalitzada, és a dir, integrada en el treball diari. En el desenrotllament d'este programa s'intentarà especialment que:

- Forme part del conjunt d'activitats que constituïxen el procés d'ensenyança-aprenentatge.

- Observe l'evolució del procés (criterial) més que el mesurament episòdic dels resultats.

- Es realitze de forma col·legiada.

- Siga un procés que s'articule a través de tècniques d'avaluació que ens oferisquen índexs de satisfacció de l'alumnat, famílies o tutors legals, equip de professors i d'altres col·lectius o persones que participen en el seu desenrotllament.

- Valore l'adequació i eficàcia del programa i dels seus resultats, de l'organització, la metodologia i els criteris d'avaluació emprats.

- Identifique problemes recurrents i oriente cap a la seua solució.

Per a realitzar l'avaluació s'utilitzaran criteris qualitatius, informes d'avaluació i seguiment que consistiran en instruments dissenyats per a fomentar les expectatives d'èxit, valorar els progressos, identificar les dificultats i consolidar hàbits de treball, esforç, superació individual i en grup. Amb este fi es podrà utilitzar models propis o elaborats pels equips intercentres que coordinen els programes.

Per a l'avaluació del projecte, dels sistemes de treball, de tots els recursos i materials i de la coordinació es requerix una sessió setmanal de seguiment de l'equip del centre.

L'objectiu final d'este procés d'avaluació serà obtindre informació objectiva i rigorosa de l'aplicació d'este programa experimental i introduir els canvis que es consideren necessaris, atenent amb interés a totes les conclusions que es desprenguen de la dita avaluació als efectes del possible posterior desplegament normatiu.

Per a orientar l'avaluació general del programa se seguirà el següent model, adaptant-lo a cada centre, que pretén valorar el grau de consecució dels objectius plantejats en els àmbits següents:

1. Els objectius perseguits i aconseguits per a l'alumnat

2. L'organització i coordinació del programa en els centres

3. L'adequació de les infraestructures

4. L'adequació de les programacions o projectes, de la metodologia seguida, dels materials utilitzats, de les activitats programades i realitzades

5. Les activitats extraescolars, de socialització bàsica i de cooperació

6. L'avaluació econòmica i de recursos humans

7. Altres. A criteri dels centres.

Mapa web