Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 17/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8410 de 25.10.2018
Número identificador:  2018/9883
Referència Base de Dades:  009630/2018
 



ORDRE 17/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en matèria d'R+D i innovació empresarial. [2018/9883]







PREÀMBUL



L'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, va establir les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'R+D i innovació empresarial.

Des de la seua entrada en vigor, les diferents convocatòries que han tingut lloc han permés identificar algunes millores que podrien redundar en una major eficàcia de les ajudes previstes.

En primer lloc, s'ha elevat, dins dels límits que la normativa permet, la intensitat de les subvencions buscant un major incentiu per al desenvolupament de projectes R+D i innovació. D'altra banda, en els programes que exigeixen disposar a les empreses beneficiàries d'un nombre mínim de persones emprades per compte d'altri, s'ha ajustat a la baixa aquest número en consideració a la realitat de moltes microempreses de la Comunitat Valenciana, en les quals una part significativa dels seus recursos humans s'han de vincular amb l'empresa com a personal autònom a causa de la seua participació en el capital social o en l'administració de l'empresa.

Així mateix, s'ha obert el suport en les iniciatives relacionades amb l'anomenada indústria 4.0, als sectors del transport de mercaderies i logística, per l'elevada participació de les empreses d'aquests sectors en aquest tipus d'activitats.

Finalment, s'han realitzat algunes precisions en els programes d'ajudes amb la intenció de facilitar el desenvolupament dels projectes.

En tot cas, els programes d'ajudes continuen sent complementaris amb les iniciatives de suport a l'R+D+I empresarial de l'Administració General de l'Estat i de la Unió Europea. D'igual forma, tots els programes d'ajudes continuaran promovent i facilitant el desenvolupament de les mesures empresarials en matèria d'R+D+I previstes en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació de la Comunitat Valenciana (RIS3-CV).

La concessió de les ajudes s'acollirà a l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014) per a les actuacions de Projectes d'R+D de Pime (PIDI-CV) i de Projectes d'R+D en Cooperació (PIDCOP-CV), i a l'article 22 del mateix Reglament per a l'actuació de Projectes de Creació d'Empreses de Base Tecnològica (CREATEC-CV). La concessió de les ajudes de l'actuació de Projectes d'Innovació de Pime (INNOVA –CV), de la de Projectes de Preparació de Propostes per a Convocatòries H2020 (HORITZÓ-CV), de la de Projectes de Certificació d'R+D+I (CERTIFICA-CV), i de l'actuació de Projectes de Digitalització de Pime (DIGITALITZA-CV), s'acollirà a Reglament (UE) núm. 1.407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352, 24.12.2013).



Amb tot allò exposat en els paràgrafs anteriors, es posa de manifest el compliment dels principis de bona regulació, tant del de necessitat i eficàcia, com del de proporcionalitat i seguretat jurídica, en contindre la present disposició la regulació necessària per a la consecució dels objectius prèviament esmentats. Així mateix, s'ha acomplert el principi de transparència mitjançant la tramitació de la consulta pública, i del tràmit d'audiència i informació pública, prevists en l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Finalment, respecte al principi d'eficiència, la nova regulació contemplada no suposa un augment de les càrregues administratives.

Per tot això, en el marc de les competències que amb caràcter exclusiu es reconeixen a la Generalitat en l'article 49.1.7a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb el que es disposa en l'esmentat article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, en relació amb l'article 8 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, i les competències atribuïdes pel Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i per l'article 2 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat per Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, havent emès informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada, previs els tràmits d'audiència pertinents, i conforme el Consell Jurídic Consultiu,







ORDENE



Article únic. Modificació de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en matèria d'R+D i innovació empresarial



S'afig l'article 1.bis i es modifiquen els articles 12, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 37, 38, 39, 44, 45, 49, 51, 52, 55, 56, 57 i 58 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en matèria d'R+D i innovació empresarial, que quedaran redactats com s'indica en cadascun dels apartats de l'annex.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no despesa pública

L'aplicació i el posterior desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre incidència pressupostària, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's conformement a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 d'octubre de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ





ANNEX

Addició de l'article 1.bis i modificació dels articles 12, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 37, 38, 39, 44, 45, 49, 51, 52, 55, 56, 57 i 58 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre



U. S'afig un article 1 bis, amb la redacció següent:

«Article 1 bis. Definicions

A l'efecte de les ajudes incloses en la present ordre i en les respectives convocatòries, es considerarà:

1. Personal propi de l'empresa:



a) El personal treballador per compte d'altri, empleat per l'empresa.



b) El personal treballador cooperativista, en el cas de projectes duts a terme per cooperatives.

c) Les persones de l'empresa subjectes al Règim Especial Treballador Autònom (RETA) que, ostentant la condició de sòcies administradores de la societat, presten els seus serveis a l'empresa beneficiària a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que en posseïsquen el control efectiu, directe o indirecte. Aquest control s'entendrà que té lloc quan concorre alguna de les circumstàncies següents:



– Que, almenys, la meitat del capital de la societat per a la qual preste els seus serveis estiga distribuït entre persones amb les quals convisca i a què es trobe unit per vincle conjugal o de parentiu per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau.

– Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la tercera part d'aquest.

– Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la quarta part d'aquest, si té atribuïdes funcions de direcció i gerència de la societat.

2. Projecte: qualsevol iniciativa de despesa o inversió, sobre una operació o actiu concret, que -en l'àmbit de la Comunitat Valenciana- vaja a realitzar-se en un termini determinat i que, de forma individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjudici que aqueixa iniciativa puga integrar-se, en el seu contingut o en el temps, en un pla major.

3. Investigació industrial i desenvolupament experimental:

a) Investigació industrial: investigació planificada o estudis crítics encaminats a adquirir nous coneixements i aptituds que puguen ser útils per a desenvolupar nous productes, processos o serveis, o permeten millorar considerablement els ja existents.

b) Desenvolupament experimental: adquisició, combinació, configuració i ús de coneixements i tècniques ja existents -d'índole científica, tecnològica, empresarial o d'un altre tipus- amb vista a l'elaboració de productes, processos o serveis nous o millorats; pot incloure també activitats de definició conceptual, planificació i documentació de nous productes, processos o serveis.

La definició exacta dels conceptes d'investigació industrial i desenvolupament experimental es troba recollida en l'article 2, apartats 85 i 86 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014), d'ara endavant Reglament núm. 651/2014.



4. Béns d'equip: béns amb vida útil superior a un any, que formen part dels elements materials de l'actiu fix de les empreses i que es relacionen amb la seua activitat econòmica, tant en els seus aspectes directament productius, com en els complementaris d'aquella.

En les ajudes que contemplen entre les seues despeses subvencionables els béns d'equip, aquests podran ser nous o de segona mà. En el cas dels béns de segona mà, seran subvencionables sempre que complisquen els requisits següents:

– que conste una declaració de l'empresa subministradora sobre l'origen dels béns i que aquests no han sigut objecte de cap subvenció nacional o comunitària, i

– el preu no podrà ser superior al valor de mercat i haurà de ser inferior al cost dels béns nous similars, acreditant-se aquests extrems mitjançant certificació de personal taxador independent».



Dos. S'afig l'apartat 4 a l'article 12. Acumulació d'ajudes, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, amb la redacció següent:

«4. En allò no previst en els apartats anteriors, s'observaran les regles d'acumulació recollides en l'article 8 del Reglament (UE) núm. 651/2014, i en l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013».



Tres. Es modifica l'apartat 2 de l'article 15, Justificació de les ajudes, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«2. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant l'aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma definida en les Instruccions de Justificació d'Ajudes que s'aprove per resolució de la Direcció General de l'IVACE. La tramitació de la justificació es realitzarà de forma telemàtica».



Quatre. Es modifica l'apartat 2 de l'article 16, Pagament de les ajudes. Bestretes, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«2. Podrà anticipar-se el pagament de l'ajuda pel màxim previst per a les subvencions de capital i amb les condicions que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat; o, si escau, en les lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici al qual s'aplica la convocatòria. En cas de bestreta serà necessària la prèvia constitució de garantia -en forma d'aval bancari o en metàl·lic- per un 100 % de la quantitat anticipada o la que s'establisca en la respectiva llei de pressupostos, així com el seu dipòsit en la Tresoreria de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda».



Cinc. Es modifica l'apartat 1 de l'article 19, Requisits dels beneficiaris, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«Article 19. Requisits de les empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració de beneficiàries les pimes amb seu social o establiment de producció situat en la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, que compten amb almenys tres persones com a personal propi, que siguen treballadores per compte d'altri o cooperativistes. Per al seu còmput es considerarà el rebut de liquidació de cotitzacions corresponent al segon mes anterior a la data de sol·licitud de l'ajuda».



Sis. Se suprimeix l'apartat 2 i es modifica l'apartat 5 i de l'article 20, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactats de la manera següent:

«5. Els projectes, que hauran de poder-se enquadrar en la tipologia d'investigació industrial i/o de desenvolupament experimental, hauran d'adscriure's a alguna de les mesures relatives a l'R+D+I empresarial, previstes en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV):

– Qualitat de vida

– Desenvolupament de productes i entorns personalitzats

– Processos de fabricació avançats i nous sistemes industrials

– Sostenibilitat

– Desenvolupament d'accions complementàries de foment de l'R+D+I.

Quan un projecte conste de diferents activitats, cadascuna haurà d'enquadrar-se en algun dels tipus anteriors.

Els projectes hauran de desenvolupar coneixement amb la finalitat d'incrementar la competitivitat, la diferenciació dels productes o serveis en els mercats i la generació d'ocupació de qualitat».



Set. En l'apartat 2 de l'article 21. Despeses subvencionables, se suprimeix com a despesa subvencionable la corresponent al registre de drets de propietat industrial derivat de l'execució del projecte previst en la lletra a, i es modifica el contingut de la lletra b, que queda redactat de la manera següent:

«b) Adquisició de patents i llicències:

Costos de coneixements tècnics i patents adquirits o obtinguts per llicència de fonts externes a preu de mercat, sempre que l'operació s'haja realitzat en condicions de plena competència».



Huit. Se suprimeix la lletra f de l'article 21.2 per la qual s'incloïen com a despeses subvencionables les despeses generals i altres despeses d'explotació



Nou. S'afigen els apartats 4 i 5 a l'article 21, amb la redacció següent:

«4. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

5. En cap cas no es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda».



Deu. Es modifica l'article 22, Quantia de les ajudes, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:



«1. La subvenció consistirà en un percentatge sobre els costos subvencionables, amb una quantia variable en funció de la grandària d'empresa conforme al que es preveu en els apartats 5 i 6 de l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014:

– Petita empresa: fins al 45 %.

– Mitjana empresa: fins al 35 %.

2. La quantia màxima de l'ajuda calculada en funció dels costos subvencionables no podrà superar les intensitats màximes permeses per l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014, per a les ajudes d'R+D, incloses les primes, i en cap cas superar el 35 % o el 45 % d'intensitat màxima, segons es tracte d'una mitjana o petita empresa, respectivament. En tot cas, l'ajuda respectarà els llindars previstos en l'article 4.1.i del Reglament (UE) núm. 651/2014».



Onze. Es modifiquen les lletres a i b de l'apartat 2 de l'article 23, Criteris d'avaluació de sol·licituds, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactades de la manera següent:

«a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima del grup: 30 punts. Seran factors a considerar: el grau d'avanç del projecte, la seua novetat, la metodologia i pla de treball, i l'adequació del pressupost.

b) Viabilitat tècnica del projecte. Puntuació màxima del grup: 30 punts. Seran factors a considerar: la capacitat i experiència de l'equip de treball, l'adequació dels recursos implicats en l'execució del projecte i la participació d'organismes d'Investigació».



Dotze. Es modifica l'apartat 1 de l'article 25, Requisits dels beneficiaris, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«Article 25. Requisits de les empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració de beneficiàries les empreses amb seu social o establiment de producció situat en la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, que compten amb almenys tres persones com a personal propi, que siguen treballadores per compte d'altri o cooperativistes. Per al seu còmput es considerarà el rebut de liquidació de cotitzacions corresponent al segon mes anterior a la data de sol·licitud de l'ajuda».



Tretze. Se suprimeix l'apartat 2 i es modifiquen els apartats 5 i 6 de l'article 26, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactats de la manera següent:

«5. Els projectes, que hauran de poder-se enquadrar en la tipologia d'investigació industrial i/o de desenvolupament experimental, hauran d'adscriure's a alguna de les mesures relatives a l'R+D+I empresarial previstes en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV):

– Qualitat de vida

– Desenvolupament de productes i entorns personalitzats

– Processos de fabricació avançats i nous sistemes industrials

– Sostenibilitat

– Desenvolupament d'accions complementàries de foment de l'R+D+I.

Quan un projecte conste de diferents activitats, cadascuna haurà d'enquadrar-se en algun dels tipus anteriors.

6. Els projectes hauran de desenvolupar coneixement amb la finalitat d'incrementar la competitivitat, la diferenciació dels productes o serveis en els mercats i la generació d'ocupació de qualitat».



Catorze. En l'apartat 2 de l'article 27. Despeses subvencionables, se suprimeix com a despesa subvencionable la corresponent al registre de drets de propietat industrial derivat de l'execució del projecte previst en la lletra a, i es modifica el contingut de la lletra b, que queda redactat de la manera següent:

«b) Adquisició de patents i llicències:

Costos de coneixements tècnics i patents adquirits o obtinguts per llicència de fonts externes a preu de mercat, sempre que l'operació s'haja realitzat en condicions de plena competència».



Quinze. Se suprimeix la lletra g de l'article 27.2, per la qual s'incloïen com a despeses subvencionables les despeses generals i altres despeses d'explotació.



Setze. S'afigen els apartats 4 i 5 a l'article 27 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, amb la redacció següent:

«4. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

5. En cap cas no es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda».



Dèsset. Es modifica l'article 28, Quantia de les ajudes, que queda redactat de la manera següent:

«Article 28. Quantia de les ajudes

1. La subvenció consistirà en un percentatge sobre els costos subvencionables, amb una quantia variable conforme al que es preveu en els apartats 5 i 6 de l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014:

– Petita empresa: fins al 60 %

– Mitjana empresa: fins al 50 %

– Gran empresa: fins al 40 %

2. La quantia màxima de l'ajuda calculada en funció dels costos subvencionables no podrà superar les intensitats màximes permeses per l'article 25 del Reglament (UE) núm. 651/2014, per a les ajudes d'R+D, incloses les primes. En tot cas, l'ajuda no podrà superar en cap cas els llindars previstos en l'article 4.1.i del Reglament (UE) núm. 651/2014».





Díhuit. Es modifiquen les lletres a i b de l'apartat 2 de l'article 29, Criteris d'avaluació de les sol·licituds, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactades de la manera següent:

«a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima del grup: 30 punts. Seran factors a considerar: el grau d'avanç del projecte, la seua novetat, la metodologia i pla de treball, i l'adequació del pressupost.

b) Viabilitat tècnica del projecte. Puntuació màxima del grup: 30 punts. Seran factors a considerar: la capacitat i experiència de l'equip de treball, l'adequació dels recursos implicats en l'execució del projecte, la participació d'organismes d'Investigació, i l'equilibri i complementarietat de l'agrupació».



Dènou. Es modifica l'article 31, Requisits dels beneficiaris de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«Article 31. Requisits de les empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració de beneficiàries les pimes amb seu social o establiment de producció situat en la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, i que complisquen a més amb les següents condicions:

a) INNOVAProD-CV: hauran de desenvolupar activitats enquadrades en algun dels epígrafs de la secció C – Divisions 10 a 33 de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial-decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007), i comptar amb almenys dues persones com a personal propi que siguen treballadores per compte d'altri o cooperativistes. Per al seu còmput es considerarà el rebut de liquidació de cotitzacions corresponent al segon mes anterior a la data de sol·licitud de l'ajuda.

b) INNOVAProC-CV i INNOVAi4.0-CV: hauran de desenvolupar activitats enquadrades en algun dels següents epígrafs de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial-decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007): Secció C – Divisions 10 a 33-, o Secció H – Divisions 49 a 52, sempre que les activitats de transport i emmagatzematge siguen referides a mercaderies-, i comptar amb almenys dues persones com a personal propi que siguen treballadores per compte d'altri o cooperativistes. Per al seu còmput es considerarà el rebut de liquidació de cotitzacions corresponent al segon mes anterior a la data de sol·licitud de l'ajuda.

2. Les respectives convocatòries podran contemplar la presentació de projectes en cooperació entre diverses empreses que complisquen els requisits previstos en aquest article.

3. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries:

a) Les associacions, fundacions, administracions públiques, i en general, les agrupacions sense ànim lucratiu.

b) Les empreses excloses en l'article 1, Àmbit d'aplicació, del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis, concretament i sense perjudici del que s'estableix en l'apartat 2 d'aquesta disposició:



– Operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000, del Consell (DO L17, 21.01.2000, p. 22).

– Estiguen dedicades a la producció primària de productes agrícoles.

c) Les empreses que desenvolupen activitats financeres o immobiliàries».



Vint. Se suprimeix l'apartat 2 i es modifica l'apartat 4 de l'article 32, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions, que queden redactats de la manera següent:

«4. Els projectes hauran de poder-se enquadrar en alguna de les següents actuacions susceptibles de suport:

a) Actuació 1. Innovació de producte, INNOVAProD-CV. Projectes que tinguen com a objectiu el desenvolupament i fabricació de nous productes o una millora significativa dels ja fabricats per l'empresa sol·licitant.

b) Actuació 2. Innovació de procés. INNOVAProC-CV. Implantació de nous, o significativament millorats, mètodes o tècniques de producció o logística ecoeficients dins de l'empresa.

c) Actuació 3. Adaptació a indústria 4.0. INNOVAi4.0-CV Projectes que tinguen com a objectiu la implantació o integració de solucions per a la transformació digital de les empreses beneficiàries.

d) Actuació 4. Innovació en TEICs. INNOVATeiC-CV. Projectes que tinguen com a objectiu el desenvolupament de solucions innovadores en l'àmbit de les tecnologies de la informació, de l'electrònica i de les comunicacions, l'aplicació de les quals puga estendre's a diversos usuaris i no es tracte, per tant, de solucions a mesura».



Vint-i-u. Es modifiquen els números 2 i 3 de l'apartat 2, de l'article 33, Despeses subvencionables, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactats de la manera següent:

«2. Adquisició d'actius immaterials

a) Adquisició de patents i llicències: costos de coneixements tècnics i patents adquirits o obtinguts per llicència de fonts externes a preu de mercat, sempre que l'operació s'haja realitzat en condicions de plena competència.

b) Programari relacionat amb el desenvolupament dels projectes. Es consideraran dins d'aquest concepte tant llicències de programari, com desenvolupament d'aplicacions i costos per ús d'aplicacions.

3. Personal propi: despeses del personal tècnic emprat en centres de treball de la Comunitat Valenciana que participe en el projecte».



Vint-i-dos. S'afig un tercer apartat a l'article 33 amb la redacció següent:

«3. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol».



Vint-i-tres. Es modifica l'apartat 1 de l'article 34, Quantia de les ajudes, que queda redactat de la manera següent:

«1. La subvenció consistirà en un percentatge sobre els costos subvencionables, amb una quantia variable en funció de la grandària d'empresa:

– Petita empresa: fins al 45 %

– Mitjana empresa: fins al 35 %».



Vint-i-quatre. S'afig un subapartat c apartat 2 de l'article 37, Requisits dels beneficiaris, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, amb la redacció següent:

«c) Les empreses que desenvolupen activitats de consultoria en matèries com les previstes com a despesa subvencionable en l'article 39.2».



Vint-i-cinc. Se suprimeix l'apartat 2 de l'article 38, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions



Vint-i-sis. Es modifica l'apartat 3 de l'article 39, Despeses subvencionables, que queda com segueix:

«3. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per:

a) Persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

b) Persones, entitats o empreses que formen part del mateix consorci que l'empresa sol·licitant, en el cas de preparació d'una proposta per a un projecte en cooperació.

Tampoc es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda».



Vint-i-set. Se suprimeix l'apartat. 2 de l'article 44, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions



Vint-i-huit. Es modifica l'apartat 2 de l'article 45, Despeses subvencionables, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queda redactat de la manera següent:

«2. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial-decret 887/2006, de 21 de juliol.

Tampoc es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda».



Vint-i-nou. Es modifiquen els apartats 2 i 5 de l'article 49, Requisits dels beneficiaris, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, quedant redactats de la manera següent:

«2. Les empreses beneficiàries hauran de tindre en el moment de presentació de la sol·licitud una antiguitat inferior a cinc anys segons el criteri de còmput establit en l'article 22.2 del Reglament (UE) núm. 651/2014».

«5. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries:

a) Les associacions, fundacions, administracions públiques, i en general, les agrupacions sense ànim lucratiu.

b) Les empreses excloses en l'article 1, Àmbit d'aplicació, del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, concretament:

– Les empreses que reunisquen les condicions d'empresa en crisi segons es defineixen en l'article 2 apartat 18 del Reglament núm. 651/2014.

– Les empreses subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

c) Les empreses que desenvolupen activitats financeres o immobiliàries».



Trenta. Es modifiquen les lletres a i b de l'apartat 2, i l'apartat 3 de l'article 51, Despeses subvencionables, de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, que queden redactats de la manera següent:

«a) Personal propi: despeses (cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa) de personal investigador i personal tècnic o auxiliar, sempre que estiga empleat en centres de treball de la Comunitat Valenciana i durant el temps en què estiga dedicat a les activitats d'R+D del projecte.

b) Inversions materials: béns d'equip (maquinària, equips de laboratori i equips informàtics), instal·lats en centres de treball de la Comunitat Valenciana i relacionats amb els projectes d'R+D+I de l'empresa».



«3. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial-decret 887/2006, de 21 de juliol.

Tampoc no es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda».



Trenta-u. Es modifica l'apartat 1 de l'article 52, Quantia de les ajudes, que queda redactat de la manera següent:

«1. L'ajuda consistirà en una subvenció de fins al 70 % dels costos considerats com a subvencionables».



Trenta-dos. Es modifiquen els apartats 1 i 2 de l'article 55, Requisits dels beneficiaris, que queden redactats de la manera següent:



«1. Podran tindre la consideració de beneficiàries les pimes amb seu social o establiment de producció situat en la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació.

2. Hauran de desenvolupar activitats enquadrades en algun dels següents epígrafs de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007):

a) Seccions C, D, E i F-Divisions 10 a 43.

b) Secció H-Divisions 49 a 53.

c) Secció J-Divisions 58 a 63.

d) Secció M-Divisions 69 a 74».



Trenta-tres. S'afig una tercera lletra c a l'apartat 3 de l'article 5, Requisits dels beneficiaris amb la redacció següent:

«c) Les empreses que desenvolupen activitats financeres o immobiliàries».



Trenta-quatre. Es modifica l'article 56, Requisits dels projectes objecte d'ajuda i tipologia d'actuacions, amb la redacció següent:



«1. L'objecte del programa és el desenvolupament de projectes innovadors, que podran contemplar una fase de diagnòstic tecnològic, una d'estratègia d'implantació i la posada en marxa de les solucions previstes encaminades a la digitalització de l'activitat de l'empresa sol·licitant, relacionats amb una o diverses de les següents actuacions susceptibles de suport:

a) Sistemes d'informació per a la gestió del cicle de vida de productes i serveis.

b) Control de processos productius, sistemes de captura de dades, manteniment preventiu, automatització, i sensorització associats a producte, servei i procés.

c) Sistemes de planificació de recursos empresarials, logística interna i externa, i integració de cadena de valor horitzontal i vertical, així com sistemes d'informació relacionats amb projectes d'economia circular.

d) Sistemes d'avançats de seguretat, anàlisi de dades, intel·ligència artificial.

2. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible en la Comunitat Valenciana».



Trenta-cinc. Es modifiquen les lletres a i d de l'apartat 2 de l'article 57. Despeses subvencionables, que queden redactades de la manera següent:

«a) Personal propi: despeses del personal tècnic emprat en centres de treball de la Comunitat Valenciana que participe en el projecte».

«d) Adquisició d'actius materials

– Adquisició o adaptació de béns d'equip.

– Inversions en maquinari, sensors, automatismes i equips de telecomunicació».



Trenta-sis. Es modifica l'apartat 1 de l'article 58, Quantia de les ajudes, que queda redactat de la manera següent:

«1. La subvenció consistirà en un percentatge sobre els costos subvencionables, amb una quantia variable en funció de la grandària d'empresa:

– Petita empresa: fins al 40 %

– Mitjana empresa: fins al 30 %».

Mapa web