Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 ajudes per a la cooperació en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 per a projectes de cooperació relacionats amb les experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i producció ecològica.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8322 de 21.06.2018
Número identificador:  2018/6058
Referència Base de Dades:  006139/2018
 



RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 ajudes per a la cooperació en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 per a projectes de cooperació relacionats amb les experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i producció ecològica. [2018/6058]

Amb data 9 de febrer de 2018, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 8231, l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a la cooperació en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les ajudes recollides en l'ordre desenvolupen l'operació 16.2.1, Ajuda a projectes pilot (en els termes previstos per l'article 35.2.a del Reglament (UE) número 1305/2013 i per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologies, en els termes previstos per l'article 35.2.b del Reglament (UE) número 1305/2013, de la submesura 16.2, Suport per a projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, pràctiques, processos i tecnologies, de la mesura 16, Cooperació, del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, prevista en l'article 35 del capítol I, Mesures, del títol III, Ajuda al desenvolupament rural, del Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

Respecte a la no-subjecció a la Política de la Competència de la Unió Europea, i en aplicació dels articles 1.3 i 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes incloses en la present convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, segons el qual, els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional previst en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



En el marc de les bases d'aquestes ajudes, podran ser beneficiaris els operadors del sector agroalimentari, persones físiques o jurídiques, públiques o privades, que formen un equip d'innovació i presenten un projecte pilot o per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia.

Considerant el que es disposa en l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre inici del procediment per a la convocatòria anual de concessió de subvencions, la informació referent als crèdits pressupostaris, la quantia de les subvencions i el termini de presentació de sol·licituds.

I en virtut de les facultats que em confereixen l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, resolc:





Primer. Convocatòria

Convocar, per a l'exercici 2018, les ajudes per a la cooperació, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, per a projectes de cooperació relacionats amb les experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i producció ecològica, i les bases de les quals han sigut publicades mitjançant la citada Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Segon. Objecte

1. L'objecte de les subvencions previstes en l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural és el suport i foment de projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia, vinculats al sector agrari i alimentari, derivats de plantejaments de cooperació d'equips d'innovació, segons el que s'estableix en la base primera apartat 1 de la citada ordre.

2. La finalitat de les ajudes recollides en l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural queda recollida en la base primera apartat 2 de la citada ordre.

3. Les ajudes de la present convocatòria estan referides a projectes d'experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i producció ecològica (espais específics dins de mercats majoristes, portals virtuals de venda, xarxes de productors-consumidors, etc.).



Tercer. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes incloses en la present convocatòria estaran finançades pel FEADER, el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient i la Generalitat Valenciana, segons consta en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, del qual formen part, enquadrades en la mesura 16, Cooperació, submesura 16.2, Suport per a projectes pilot, i per al desenvolupament de nous productes, pràctiques, processos i tecnologies, operació 16.2.1, Ajuda a projectes pilot i per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologies.

2. La dotació pressupostària per als projectes de cooperació relacionats amb les experiències de centrals de compra innovadores, especialment vinculades a figures de qualitat diferenciada i producció ecològica es farà a càrrec de la secció 12, entitat 91, Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, línia SO832000, fins a un import màxim de 50.000 euros en 2018, 100.000 euros en 2019 i 100.000 euros en 2020.



3. Les quanties citades en l'apartat segon queden supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost corresponent de cada exercici.

4. Les ajudes que es convoquen per a aquests projectes de cooperació tindran caràcter plurianual, d'acord amb l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

5. De conformitat amb el que es disposa en la base catorze de l'annex de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, en el cas que un beneficiari presente la seua sol·licitud per a executar un projecte amb diverses anualitats, aquest podrà presentar una sol·licitud de pagament per a cadascuna de les anualitats en les quals es desenvolupe, i aquesta es referirà a la realització de l'activitat subvencionable, del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció que s'haja realitzat efectivament durant l'any corresponent.

6. L'ajuda màxima per projecte no superarà els 80.000 euros, segons el que s'estableix en la base sisena de l'annex de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

El percentatge de subvenció a concedir sobre la base de l'import total del cost/despesa admés com a auxiliable serà d'un 40 %. No obstant això, aquest percentatge podrà ser del 80 % en el cas de projectes de cooperació presentats per entitats públiques.



Quart. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris els operadors del sector agroalimentari, persones físiques o jurídiques, públiques o privades, que formen un equip d'innovació i presenten un projecte pilot o per al desenvolupament de nous productes, tècniques, processos i tecnologia.

2. Els beneficiaris hauran de complir els requisits i les obligacions establides en les bases tercera i quarta de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds d'ajuda

1. El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes serà de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 30.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, que estarà obert al públic els dies laborals, de dilluns a divendres, de les 09.00 hores a les 14.00 hores i té la seu en el carrer de la Democràcia, 77 (abans Castán Tobeñas), edif. B4 - P2, 46018 València, o en la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18708

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent URL:



http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18708

En el cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els restants documents que s'hi adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la seua sol·licitud presencialment, les administracions públiques requeriran l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Si presenta un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà de presentar acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant.



4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com la resta de models dels documents a aportar juntament amb la sol·licitud d'ajuda, de la mateixa manera que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, són els que apareixen en la següent URL:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18708

6. El termini màxim de resolució i de publicació de les resolucions serà de sis mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en els termes establits en el punt 3 de la base deu de l'annex I de l'Ordre 3/2018. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana podrà substituir la notificació i tindrà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació. Contra aquesta resolució es podran interposar els recursos establits en el punt 6 de la base deu de l'annex I de l'Ordre 3/2018.



Sisé. Documentació

1. Les sol·licituds es presentaran mitjançant model normalitzat, i amb les condicions establides en la base huitena de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i aquesta és:

a) Identificació del sol·licitant.

b) En el cas d'entitats de naturalesa no pública, els seus estatuts, així com document acreditatiu del poder de representació de la persona que presente la sol·licitud, degudament legalitzats.

c) Declaració responsable que no es troba incurs en cap de les circumstàncies establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiari.

d) Memòria del projecte de cooperació, que continga:

1) Una descripció del projecte innovador.

2) Una descripció dels resultats previstos.

3) La relació de membres de l'equip d'innovació i la descripció de les activitats a desenvolupar per cadascun d'aquests.

4) La descripció dels procediments interns adoptats amb la finalitat d'actuar amb transparència, tant en el seu funcionament, com en la presa de decisions.

5) Un pla de difusió o divulgació dels resultats previstos.

e) Declaració responsable que les activitats del projecte que es presenten són noves.

f) Declaració responsable que no ha rebut, respecte d'aquestes despeses subvencionables, altres ajudes o contribucions dels fons estructurals, del fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió Europea, d'acord amb l'article 59.8 del Reglament (UE) número 1305/2013.

g) Declaració responsable que l'import global de les ajudes no podrà superar en cap cas, de forma aïllada o acumulada amb altres ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, destinades a aquesta finalitat, el cost de les actuacions subvencionades.

h) Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma reglamentàriament establida.

i) Declaració responsable en cas d'entitats que contribuïsquen a atendre necessitats específiques relacionades amb nous productes, tècniques, processos o tecnologies mediambientals incloses les de producció ecològica.

j) En cas d'entitats amb experiència en gestió de projectes pilot en els últims dos anys o, en defecte d'això, dins dels últims cinc anys, s'haurà d'acreditar l'experiència prèvia en experimentació i cooperació publicoprivada, així com aportar la relació de projectes on conste acreditada la participació en aquests.

2. No serà necessari aportar aquella documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant aquesta Administració, sempre que no hagen variat les dades contingudes en aquesta i continuen vigents. En aquest cas s'haurà de posar en coneixement de l'òrgan gestor la documentació de què es tracte, procediment, expedient, any i unitat administrativa en la qual es va presentar la documentació requerida.



Seté. Criteris de valoració

1. Les sol·licituds seran valorades i seleccionades d'acord amb el que s'estableix en l'apartat tercer de la base sisena de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

2. Les sol·licituds seran valorades fins a 26 punts i no se seleccionaran projectes amb una puntuació global inferior a 10 punts.

3. En el cas que de la valoració prevista en els punts anteriors hi haja un empat entre diversos sol·licitants, tindran preferència en l'adjudicació aquelles entitats que acrediten, abans de la publicació corresponent de cada convocatòria d'ajudes, que ocupen major percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional en relació amb les respectives plantilles d'aquestes, o bé es comprometen a contractar un percentatge major de persones treballadores amb diversitat funcional durant l'àmbit temporal de l'ajuda a concedir, tot això en virtut del que es disposa en l'Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat. Si encara així persisteix l'empat, aquest es resoldrà per sorteig.

Huité. Pagament de subvencions

1. Segons el que s'estableix en la base catorze de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i amb la finalitat de procedir al pagament de la subvenció, la direcció general competent en matèria d'R+D+I en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica comprovarà prèviament l'adequada justificació de la subvenció concedida, així com la realització de l'activitat subvencionada i el compliment de totes les obligacions que es deriven de l'aplicació d'aquesta ordre.

En aquest sentit, el pagament de la subvenció estarà supeditat al compliment dels requisits establits en l'apartat 1 d'aqueixa base catorze.



2. Únicament s'abonarà la totalitat de la subvenció concedida si el projecte aprovat ha sigut justificat íntegrament; en altre cas, només s'abonarà la part de la subvenció proporcional als justificants de despesa aportats. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En aplicació de l'article 64 del Reglament (UE) número 1306/2013 en relació amb els articles 35 i 36 del Reglament (UE) número 640/2014, modificat pel Reglament delegat (UE) 2016/1393, de la Comissió, de 4 de maig de 2016, després de l'estudi de l'admissibilitat de la sol·licitud de pagament, s'aplicaran les reduccions previstes en la citada normativa.

3. En el cas que es tracte d'un projecte amb diverses anualitats, el beneficiari podrà presentar una sol·licitud de pagament per a cadascuna de les anualitats en què es desenvolupe.



Nové. Resolució del procediment

1. L'òrgan competent per a la resolució serà la direcció general competent en matèria d'R+D+I en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, segons Acord de 26 d'abril de 2012 pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'AVFGA, com a organisme pagador, i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

2. A la vista de la documentació justificativa prevista en la base dotze de l'ordre de bases, i a proposta del servei competent en matèria de transferència de tecnològica, el director o la directora general competent en matèria d'R+D+I en el sector agroalimentari i de transferència de tecnològica, resoldrà sobre els pagaments parcials i/o el pagament definitiu de l'ajuda.

3. El termini màxim de resolució i notificació s'estableix en sis mesos, comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució en termini tindrà efectes desestimatoris per silenci administratiu de conformitat amb el que es disposa en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. La resolució de la convocatòria serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i les resolucions positives individuals i condicions particulars seran notificades a cadascun dels beneficiaris.



5. La resolució serà motivada d'acord amb el que s'estableix en l'ordre de bases i contindrà la següent informació: el beneficiari, les despeses subvencionables, la quantia de les ajudes concedides com a percentatge de les despeses subvencionables, les anualitats en què es distribueixen, les administracions que financen les ajudes (comunitària, nacional i autonòmica) i els seus percentatges de participació, i el termini concedit al beneficiari per a comunicar la realització de l'actuació subvencionable i per a justificar el pagament de les actuacions realitzades.

6. Les denegacions incloses en la resolució de la convocatòria seran comunicades als interessats.

7. De conformitat amb l'article 60 del Reglament d'execució (UE) número 908/2014, de la Comissió, de 6 d'agost de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) número 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la publicació d'informació sobre els beneficiaris de fons procedents de FEADER, les seues dades seran publicades conformement a aquests reglaments i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

8. Quant a les dades de caràcter personal, els beneficiaris podran exercir els drets reconeguts en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades). L'acceptació de la subvenció suposa per als beneficiaris l'autorització expressa a l'AVFGA per a la recollida, incorporació als respectius fitxers i el tractament d'aquestes dades personals, així com per a la seua conservació durant els terminis previstos en les disposicions aplicables.



9. Per a la resta d'aspectes relacionats amb la resolució del procediment s'estarà al que es disposa en la base deu de l'Ordre 3/2018, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.



Deu. Termini per a la realització de les activitats subvencionables

El termini de realització i justificació de la despesa s'estableix fins al 30 de novembre per a cada anualitat.



Onze

El present acte posa fi a la via administrativa i en contra pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua publicació, o impugnar-se directament davant de l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 15 de juny de 2018.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web