Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 6/2014, de 24 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual aprova el model d'autoliquidació i el document de repercussió de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7243 de 28.03.2014
Número identificador:  2014/2638
Referència Base de Dades:  002681/2014
 



ORDE 6/2014, de 24 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual aprova el model d'autoliquidació i el document de repercussió de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors. [2014/2638]

Preàmbul



L'article 155 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, ha establit, com a tribut propi, L'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors, la finalitat del qual és fomentar, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, el reciclatge i la valorització dels residus, així com la disminució dels impactes sobre el medi ambient derivats de la seua eliminació en abocadors.

El fet imposable de l'impost està constituït pel depòsit, per a la seua eliminació, de residus en abocadors públics o privats de la Comunitat Valenciana.

Segons el que disposa la llei, seran subjectes passius, a títol de contribuents, les persones, físiques o jurídiques, i els ens sense personalitat jurídica a què fa referència l'apartat 4 de l'article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que depositen els residus. No obstant això, amb la finalitat de facilitar la gestió de l'impost, s'atribuïx la condició de subjectes passius substituts dels contribuents les persones, físiques o jurídiques, i els ens sense personalitat jurídica a què fa referència l'apartat 4 de l'article 35 de la Llei General Tributària, que siguen titulars de l'explotació dels abocadors en què es depositen els residus.

L'obligació principal dels substituts del contribuent és la de declarar i ingressar el deute tributari, la qual cosa haurà d'efectuar-se, per cada abocador i trimestre natural, per mitjà d'autoliquidació, en el termini dels 20 primers dies naturals del mes següent a cada trimestre, en el lloc i la forma que s'establisquen per orde de la conselleria competent en matèria d'hisenda, segons el que disposa l'apartat onze de l'article 155 de l'esmentada Llei 10/2012, de 21 de desembre.

L'apartat 15.1 de l'article 155 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, autoritza el conseller competent en matèria d'hisenda perquè determine, mitjançant una orde, els casos i les condicions en què els tributaris obligats i les entitats a què fa referència l'article 92 de la Llei General Tributària podran presentar per mitjans telemàtics autoliquidacions, comunicacions i qualsevol altre document amb transcendència per a la gestió de l'impost, així com els casos i les condicions en què esta presentació haurà de realitzar-se a través de mitjans telemàtics. La condició d'empresaris i professionals dels substituts dels contribuents de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors i la necessitat de promoure l'ús de tècniques, mitjans electrònics, informàtics i telemàtics, d'acord amb el que preveu l'article 96 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, aconsellen establir com a obligatòria la presentació i el pagament d'este impost, si bé, per raons tècniques i d'ordenació dels desenrotllaments tecnològics en l'àmbit dels tributs de la Generalitat s'estén fins a l'any 2015 el període transitori durant el qual la presentació i l'ingrés podran realitzar-se de manera presencial, raó per la qual es deroga la vigent Orde 13/2012, de 26 de desembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, per la qual aprova el model d'autoliquidació i el document de repercussió de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors, i se substituïx per esta orde.





En virtut d'això, en execució del que disposa la normativa esmentada, i de conformitat amb les facultats conferides per l'article 5 del Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat; per l'article 1 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la Direcció General de Tributs i Joc, i després dels tràmits establits en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, així com l'informe de l'Advocacia General de la Generalitat, i conformement amb el Consell Jurídic Consultiu,



ORDENE



Article 1. Autoliquidació de l'impost

1. S'aprova el model 646, autoliquidació de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors, inclòs en l'annex I d'esta orde.



2. El model esmentat consta dels tres exemplars següents:

Exemplar per a l'Administració. Full d'autoliquidació i annex.

Exemplar per a l'entitat col·laboradora. Full d'autoliquidació.

Exemplar per al subjecte passiu. Full d'autoliquidació i annex.

3. En l'annex del model d'autoliquidació haurà de consignar-se la relació de totes les operacions realitzades durant el període a què faça referència, així com les dades necessàries per a la determinació de les quotes tributàries corresponents, amb indicació del número de document de repercussió o factura, la data, el NIF del depositant, els cognoms i nom o raó social del contribuent, la clau del tipus de gravamen de residu, la quantitat de residu, mesura en metres cúbics o tones mètriques, i la indicació, si és el cas, del tipus d'exempció aplicada.



4. El substitut del contribuent haurà de presentar l'autoliquidació i ingressar l'impost meritat, per cada abocador i trimestre natural, en els 20 primers dies naturals del mes següent a cada trimestre.

Esta autoliquidació comprendrà tots els fets imposables realitzats durant el trimestre natural a què faça referència, incloent-hi les operacions exemptes, i es presentarà fins i tot en el cas de no haver-se produït cap fet imposable durant el període.

5. L'ompliment i la presentació del model 646 s'efectuarà obligatòriament, per via telemàtica, d'acord amb el que preveu l'Orde de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions-liquidacions dels tributs la gestió dels quals competix a la Generalitat.



6. Podran efectuar la presentació telemàtica de les autoliquidacions i la seua documentació annexa les persones físiques, actuant personalment o a través de representant, o les persones jurídiques que actuen a través del seu representant legal o voluntari, sempre que, en tots els casos, disposen del número o codi d'identificació fiscal i de la firma electrònica avançada certificada per la Generalitat o per qualsevol altre organisme certificador amb què la Generalitat haja subscrit el corresponent conveni d'establiment de relacions de confiança. A este efecte, els substituts dels contribuents o els seus representants empraran les accions oferides per les aplicacions SAR@ posades a disposició en el Portal Tributari de la Generalitat, a través de la pàgina web: ‹www.gva.es›.



7. El pagament del tribut podrà efectuar-se de manera telemàtica o per mitjà d'ingrés en qualsevol de les entitats col·laboradores en la recaptació dels tributs de la hisenda de la Generalitat.

En el cas que l'interessat haja optat pel pagament presencial, per a la presentació telemàtica del document, haurà de consignar el número de referència complet (NRC) de l'ingrés proporcionat per l'entitat col·laboradora, i queda condicionat l'alliberament del pagament a la ulterior verificació de l'ingrés del deute.

8. La transmissió telemàtica haurà de realitzar-se en la mateixa data en què tinga lloc l'ingrés resultant d'este. No obstant això, en el cas que hi haja dificultats tècniques que impedisquen efectuar la transmissió telemàtica de la declaració en la mateixa data de l'ingrés, podrà realitzar-se esta transmissió telemàtica fins al quart dia natural següent al de l'ingrés. Això no comportarà, en cap cas, que queden alterats els terminis de declaració i ingrés previstos en l'apartat onze de l'article 155 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de 2012.



Article 2. Obligació de repercussió de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors

Els substituts del contribuent hauran de repercutir íntegrament l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors als contribuents, els quals queden obligats a suportar-lo, sempre que la repercussió s'ajuste al que disposa l'article 3 d'esta orde.



Article 3. Document de repercussió

1. La repercussió de l'impost es durà a terme per mitjà de la inclusió de la quota en un document emés pel titular de l'explotació de l'abocador que contindrà, almenys, les dades contingudes en el model aprovat en l'annex II d'esta orde. L'original del document de repercussió constarà de dos exemplars: un d'estos s'entregarà a l'obligat tributari que haja suportat la repercussió i, l'altre, haurà de quedar en poder del titular de l'explotació de l'abocador.

2. No obstant això, podrà utilitzar-se la factura expedida en ocasió de la realització de l'operació, sempre que en esta s'indique, de manera expressa, la quota repercutida per l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors, amb detall dels subconceptes següents:



Impost sobre l'eliminació de residus en abocadors:

Tones mètriques o metres cúbics depositats:...

Tipus de gravamen... en euros/t o m³

Quota repercutida... en euros

3. Les operacions exemptes s'inclouran amb el tipus de gravamen zero. En el document de repercussió s'especificarà el fonament legal de l'exempció entre els previstos en l'apartat quatre de l'article 155 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de 2012.

4. La numeració dels documents de repercussió serà correlativa.



5. Podran incloure's en un únic document totes les quotes meritades per operacions subjectes i no exemptes, quan estes hagen sigut realitzades per un mateix contribuent en el termini màxim d'un mes natural.



6. En tot cas, el document de repercussió haurà d'expedir-se abans del dia 16 del mes següent al període de liquidació de l'impost en el curs del qual s'hagen realitzat les operacions. A este efecte, les operacions s'entendran realitzades en la data en què s'haja produït la meritació de l'impost corresponent a aquelles.

7. L'expedició de duplicats, rectificació i conservació dels documents de repercussió es regirà pel que establix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Declaracions dels anys 2014 i 2015

1. Les autoliquidacions i pagaments fraccionats corresponents als anys 2014 i 2015, o que s'han de realitzar durant els exercicis esmentats, hauran de confeccionar-se, obligatòriament, per mitjà de l'aplicació SAR@ posada a disposició en el Portal Tributari de la Generalitat a través de la pàgina web: ‹www.gva.es›.

2. Una vegada efectuat, si és el cas, l'ingrés en qualsevol de les entitats col·laboradores en la recaptació dels tributs de la hisenda de la Generalitat, les declaracions hauran de presentar-se en format paper en el registre de les direccions territorials d'Hisenda i Administració Pública, sense perjuí del que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Quan s'habiliten les accions de presentació i pagament telemàtic del model 646, d'acord amb l'apartat dos de l'article primer de l'esmentada Orde de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, els contribuents podran efectuar el seu ingrés i la presentació d'acord amb el que preveu l'article primer d'esta orde.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Disposicions derogades

1. Queda derogada l'Orde 13/2012, de 26 de desembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, per la qual aprova el model d'autoliquidació i el document de repercussió de l'impost sobre l'eliminació de residus en abocadors.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta orde.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

Es faculta la direcció general competent en matèria de tributs perquè dicte les instruccions que resulten necessàries per a l'execució d'esta orde.



Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 24 de març de 2014



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

Mapa web