Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 9/2016, de 22 de abril de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7777 de 09.05.2016
Número identificador:  2016/3180
Referència Base de Dades:  003117/2016
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Administració electrònica Infraestructures Contractació



ORDRE 9/2016, de 22 de abril de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics. [2016/3180]

PREÀMBUL



En el marc de la progressiva adaptació de procediments administratius tendents a la conformació de l'administració electrònica de la Generalitat, el format digital per a la presentació de projectes tècnics es converteix en el mitjà necessari per al desenvolupament d'aquesta administració electrònica. L'establiment del format digital com a suport per als projectes tècnics, gràcies a l'avanç, entre altres, dels processos de certificació i firma electrònica, facilita l'accés a aquests, sense detriment de la necessària seguretat jurídica de les relacions contractuals vinculades als projectes presentats en aquest format. El format digital a més resulta imprescindible per a la conformació de sistemes per a l'arxiu, transmissió i màxima accessibilitat a la informació continguda en els referits projectes tècnics.

En aquest context, resulta oportú l'establiment, en l'àmbit d'actuació de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural del format digital per a la presentació de projectes tècnics.

En la redacció d'aquesta orde s'ha tingut en compte el que estableix la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, la Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat, i la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. Així mateix, en la seua tramitació s'han observat els principis de bona regulació aplicables a les iniciatives normatives de les administracions públiques establits en l'article 4 de la Llei 2/2011, de 4 de març, d'Economia Sostenible.

En la fase de tramitació d'aquesta ordre s'ha donat audiència pública a les altres conselleries, així com a les associacions empresarials i als col·legis professionals que puguen quedar afectats pel seu contingut.

Per tot això, en virtut de les facultats establides en l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en el Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i considerant el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana,



ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Aquesta ordre té com a objecte regular la presentació en format digital dels projectes tècnics en la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

2. Aquesta ordre serà aplicable als estudis, avantprojectes, projectes d'execució, i qualsevol estudi de caràcter tècnic redactat, contractat o licitat per la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i les empreses i entitats de dret públic que en depenen.

3. La present ordre serà igualment aplicable als projectes tècnics referits a actuacions que hagen de ser objecte de subvenció gestionada a través d'aquesta conselleria.



Article 2. Prevalença del suport digital

Als efectes del que disposa la legislació de contractes i la de subvencions, s'entendrà que el projecte de l'actuació serà l'arxiu en format digital amb els requisits establits en la present ordre, i aquest arxiu serà el document vàlid a tots els efectes.



Article 3. Procediment

1. El projecte tècnic es presentarà en un únic fitxer en format PDF, de conformitat amb les especificacions que s'arrepleguen en els annexos d'aquesta ordre, amb les firmes digitals de les persones autores del projecte i de les responsables del contracte, si és el cas. En el cas que així es requerisca, es presentarà així mateix un exemplar imprés.

2. Culminada, si és el cas, la supervisió tècnica del projecte, amb les modificacions que s'hagen sol·licitat, i als efectes d'assegurar un adequat arxiu i la major accessibilitat a la informació del projecte tècnic, les persones autores presentaran:

a) El projecte en format PDF, amb les firmes del punt anterior, a què s'afegirà la firma de la persona responsable de la seua supervisió.

b) Una còpia impresa d'aquest.

c) En el cas de projectes tècnics contractats per aquesta conselleria i les empreses i entitats de dret públic que en depenen, els corresponents fitxers oberts amb la informació del projecte en els formats originals o propis dels programes amb què s'hagen generat els esmentats documents, d'acord amb els formats que es defineixen en l'annex III. Entre ells s'inclouran, si és el cas, dos arxius de full de càlcul amb la relació de preus unitaris (quadre de preus número 1), i els pressupostos, parcials i general. En el cas de projectes referits a actuacions que hagen de ser objecte de subvenció, caldrà ajustar-se a les indicacions dels serveis gestors de la Conselleria quant a l'exigència de presentació de fitxers oberts, i els seus formats.

d) Un arxiu en què s'haja georeferenciat el contorn de l'actuació, i en el cas que així ho sol·liciten els serveis tècnics de la conselleria, un arxiu resum amb la seua informació més rellevant.

3. La impressió definitiva en paper haurà de ser reproducció fidel del projecte PDF firmat digitalment. A aquests efectes les persones autores del projecte tècnic seguiran les indicacions dels serveis tècnics de la conselleria per a assegurar la igualtat entre el document imprés, que tindrà la consideració de còpia de treball, i el fitxer PDF.



Article 4. Firmes reconegudes

Les firmes contingudes en el document PDF amb el contingut total del projecte, hauran d'estar emparades per un certificat digital dels definits en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics que, com els emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, puga ser validat sense cap cost per a la Generalitat.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No increment de la despesa

L'aplicació del que disposa aquesta ordre no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials de l'esmentada conselleria.



DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Projectes tramitats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'esta orde

Aquesta ordre no serà aplicable als projectes que hagen sigut presentats o contractats amb anterioritat a la seua data d'entrada en vigor.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

La persona titular de la Sotssecretaria d'aquesta conselleria queda facultada per a resoldre sobre possibles modificacions en les especificacions contingudes en els annexos d'aquesta ordre, amb l'objecte d'adequar-les al millor fi dels objectius perseguits.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 22 d'abril de 2016



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO

ANNEX I

Especificacions tècniques



1. La informació del projecte tècnic s'estructurarà en un fitxer indexat en format PDF i una carpeta denominada Documents oberts.



2. En els noms dels distints arxius i carpetes només s'utilitzaran lletres majúscules i caràcters numèrics del «0» al «9», amb un guió baix «_» per a separar-los. No s'utilitzaran ni la «Ñ» ni la «Ç».

3. En cap cas s'utilitzaran accents o espais en blanc. El punt només s'inclourà com a separador entre el nom de l'arxiu i la seua extensió, normalment integrada per tres caràcters.

4. El fitxer en format PDF anomenat «NOM_PROJECTE.PDF» contindrà el projecte tècnic complet, amb tots els seus documents – memòries, annexos, plànols,...– , en un únic fitxer indexat, amb la firma digital de les persones autores. Serà el projecte vàlid a tots els efectes de la legislació de contractes i de subvencions del sector públic. El format de pàgina del fitxer PDF serà A3 horitzontal, amb marges simètrics i sense que hi haja pàgines blanques intercalades. Excepcionalment, si així ho admeten els serveis gestors de la conselleria, es podrà utilitzar el format A4.

5. Excepte indicació en contra per part dels serveis gestors de la conselleria, i de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 1071/2007, de 27 de juliol, pel qual es regula el sistema geodèsic de referència oficial a Espanya, per a la presentació de plànols en què s'exigisca georeferenciació, s'utilitzarà el sistema de referència ETRS89 –European Terrestrial Reference System 1989– juntament amb la projecció cartogràfica UTM –Universal Transversa Mercator– referida aquesta al fus 30. Quant al sistema de referència altimètric, s'adoptarà el definit en el mencionat reial decret.

6. El nom de l'arxiu PDF del projecte tindrà 64 caràcters com a màxim.

7. Al final del projecte s'inclourà, com a última pàgina, el control de firmes. Aquesta pàgina de control inicialment contindrà la firma o firmes de les persones autores i de les coautores en el cas que l'autor o autora del projecte requerisca la firma de les persones responsables de determinades seccions o capítols d'aquest. Aquesta pàgina contindrà a més els camps que fan referència a la codificació i títol del projecte. A aquest full s'incorporaran posteriorment les firmes de les persones responsables del contracte, així com, si és el cas, del tècnic o tècnica de l'oficina de Supervisió de Projectes.

8. L'estructura de l'arxiu PDF serà amb caràcter indicatiu, la següent:

ÍNDEX

1. Memòria i annexos

1. Memòria

2. Annex primer

3. Annex segon

4....

2. Plànols

1. Índex plànols

2. Col·lecció plànols situació

3. Col·lecció plànols conjunt

4. Col·lecció plànols

5. …

3. Plec

4. Pressupost

5. Separates

1. Separata primera

2. Separata segona

3. ...

4. Separata enèsima

L'índex contindrà marcadors als diferents capítols i seccions en què s'estructure el projecte.

9. En el cas de projectes tècnics contractats per aquesta conselleria i les empreses i entitats de dret públic que en depenen, la carpeta «DOCUMENTS_OBERTS» contindrà els fitxers oberts que conformen el fitxer PDF del projecte, en els formats originals o propis dels programes amb què s'hagen generat els esmentats documents, adequats en qualsevol cas als formats definits en l'annex III d'aquesta ordre. Entre ells s'inclouran necessàriament, si és el cas, dos arxius de full de càlcul amb la relació de preus unitaris (quadre de preus número 1), i els pressupostos, parcials i general. En el cas de projectes referits a actuacions que hagen de ser objecte de subvenció, caldrà ajustar-se a les indicacions dels serveis gestors de la conselleria quant als formats dels fitxers a presentar.



Estructura de fitxers







Full de control de firmes:







ANNEX II

Codificació del nom del projecte



Municipi_Clau Classificació Temàtica Obres_Clau Aplicació Gestió_Tipus de Projecte_Nom Obra_Clau Centre Gestor _Codi programa





1. Nom del municipi

Municipi on s'ubica l'obra. S'utilitzarà la denominació oficial, que pot trobar-se en el portal web de la Generalitat en:

http://www.presidencia.gva.es/web/civis/registro_entidades_locales

En el cas d'obres que afecten dos municipis es posarà en primer lloc el nom del de major població seguit del de menys (Alzira_Carcaixent).



En el cas d'obres que afecten més de dos municipis, s'utilitzarà el nom del de major població seguit de la paraula Altres (Alzira_Altres).



En el cas d'obres l'àmbit d'actuació del qual es referisca a tota una província o a una determinada zona d'aquesta, s'utilitzarà el nom de la província seguit de guió baix i la paraula Prov (Alacant_Prov_ CR_201526073_PL_Zona1plecConservacióCaminsRurals_EAC).

En el cas que l'àmbit de l'actuació es referisca a tota la Comunitat Valenciana, s'utilitzarà València_Comunitat.

S'ometran els articles a principi de paraula (Alcora, Alcúdia).

En el cas de municipis el nom dels quals estiga format per més d'una paraula, s'escriuran totes les paraules unides sense guions ni espais intermedis; i cada una d'elles començarà per lletra majúscula (LlocNouDeSantJeroni).

No s'utilitzaran accents ni apòstrofs (RafolDAlmunia, i no El Ràfol'd'Almúnia).



2. Clau classificació temàtica obres

Aquesta clau està constituïda per dos lletres que responen a la codificació:



AB Abastiment i potabilització d'aigües

CR Camins rurals i transformacions agràries

EC Canalitzacions

ED Edificació

EL Instal·lacions elèctriques i enllumenat

GR Obres per a la gestió de residus

IF Infraestructures forestals

RA Restauració ambiental i actuacions en el medi natural

RE Infraestructures de regadiu

RH Rehabilitació/reforma

SD Sanejament i depuració

UR Urbanització

OT Altres





AB – Abastiment i potabilització d'aigües: captacions superficials, sondejos, pous d'abastiment, conduccions d'abastiment i plantes de tractament i potabilització d'aigua (ETAP, dessalinitzadores, depòsits d'aigua potable, impulsions, ...)

CR – Camins rurals i transformacions agràries: camins rurals de terra o de qualsevol tipologia de paviment, capes de redolament, actuacions de conservació de camins en terra, concentracions parcel·làries, transformacions de terrenys, …

EC – Canalitzacions: obres de canalització i canalització de rius, barrancs, neteja i tractaments de marges i riberes, …

ED – Edificació: edificació en general, inclús ampliacions d'edificacions existents.

EL – Instal·lacions elèctriques, fotovoltaiques i enllumenat: projectes o obres exclusivament de línies d'electricitat, enllumenat, centres de transformació, instal·lacions fotovoltaiques que no… formen part d'un projecte més ampli i en aquest cas s'inclouria en l'esmentat projecte.

GR – Obres per a la gestió de residus: obres de construcció i segellament d'abocadors, plantes de valoració i transferència de residus, ecoparcs, construcció de contenidors soterrats, regeneració de sòls, retirada de residus, etc.

IF – Infraestructures forestals: obres de correcció hidrologicoforestal, pistes i sendes forestals, camins naturals, punts d'observació, depòsits d'incendis, tallafocs,etc.

RA – Restauració ambiental i actuacions en el medi natural: regeneració ambiental, repoblacions, obres de manteniment i millora dels usos dels terrenys forestals, obres de conservació de la massa forestal, restauració de pedreres, etc.

RE – Infraestructures de regadiu: pous de reg, basses, xarxes de reg (primària, secundària i de distribució en parcel·la), bombaments, impulsions, etc.

RH – Rehabilitació i/o reforma: obres d'edificació o obra civil que siguen exclusivament de rehabilitació i/o reforma d'edificis.

SD – Sanejament i depuració: col·lectors de sanejament, estacions de depuració d'aigües residuals (EDAR), emissaris submarins, estacions de bombament d'aigua residual, emissaris terrestres d'aigua tractada, valorització de residus de les anteriors instal·lacions, etc.

UR. Urbanització: obres d'urbanització.

OT – Altres: obres d'equipament, maquinària i instal·lacions o altres tipus d'actuacions considerades obres, de les definides en l'annex I del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (aprovat pel Reial Decret Legislatiu de 3/2011, de 14 de novembre), i que no resulten enquadrables en alguna de les altres categories d'aquesta classificació.





3. Clau de l'aplicació per a la gestió de projectes

Clau de l'aplicació per a la gestió de projectes en un format de 9 dígits (4+2+3). En el cas que calga es completarà amb zeros a l'esquerra de l'última xifra, per a respectar el format indicat de nou dígits.





4. Codificació del tipus de document

S'hauran d'utilitzar les abreviatures:

PB, projecte bàsic.

PP, projecte de construcció.

PM1, primer projecte modificat.

PM2, segon projecte modificat.

PL, plecs d'obres (conservació, reparació, etc.) i les seues corresponents modificacions: PLM1…

PC, projecte complementari.

PD, projecte de justificació d'obres d'emergència.

EL, projecte de liquidació.

MV, memòria valorada.

OT, altres.



5. Nom obra/projecte:

El nom de l'obra o del projecte s'escriurà sense espais ni guions, utilitzant lletra majúscula a l'inici de cada paraula. Es procurarà una denominació sintètica, evitant noms excessivament llargs, a fi de facilitar el tractament informàtic.



6. Clau centre gestor

Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural

· Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia

Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme: EAC

Subdirecció General de Pesca

· Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna

Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat: ACC

Subdirecció General de Desenvolupament Rural, Qualitat Alimentària i Producció Ecològica: DR

Resta de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural: AG (s'introduirà aquesta clau en totes les subdireccions generals de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural que no disposen de clau pròpia).

Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Canvi Climàtic

· Direcció General de l'Aigua: AA

Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques

· Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental

Subdirecció General del Medi Natural: MN

Subdirecció General d'Avaluació Ambiental

· Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental

Subdirecció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental: CA

· Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals: PI

Resta de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Canvi Climàtic: MA (s'introduirà aquesta clau en totes les subdireccions generals de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Canvi Climàtic que no disposen de clau pròpia).

Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals: EPSAR



7. Codi programa/línia ajuda

En el cas d'actuacions incloses en determinats programes d'acció (pla PIP, convenis, subvencions, etc.), al final del nom s'afegiran les sigles corresponents al programa. En el cas de subvencions o convenis no adscrits a un programa específic, s'afegirà subv. o conv.



Programa de Suport a la Inversió Productiva: PIP.

Programa líder: RL.

Programa de Suport al Sector Vitivinícola espanyol a la Comunitat Valenciana: COO.

Programa Operatiu de les Organitzacions de productors de Fruites i Hortalisses: PFH.

Igualment, en el cas d'actuacions desenvolupades a través d'empresa o entitat pública, s'indicarà l'empresa o entitat corresponent:



Valenciana Energètica de Residus, SA, VAERSA: VAER.

Empresa de Transformació Agrària, SA, TRAGSA: TRAG.







ANNEX III

Formats de presentació d'arxius



En l'establiment dels formats admesos per a la presentació d'arxius s'han inclòs els estàndards a adoptar per les administracions públiques definits en la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Catàleg d'estàndards (NTI), aprovada per la Resolució del 3 d'octubre de 2012, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques. S'hi han inclòs a més alguns formats no oberts en consideració al seu ús generalitzat en el sector de l'enginyeria, com és el cas dels formats per als arxius de disseny, els de programes de pressupostos i els d'ofimàtica general.



1. Amb caràcter general s'admeten els formats definits per organismes internacionals:

– Open Geoespacial Consorcium (OGC)

– W3C (XML)

– OASI (open document)

– Objet Management Group (OMG)

Ofimàtica general:

odt/.ods /.odp/.ott i en general els establits en la norma Open Document d'OASIS (ISO 26300).

GIS i Disseny Gràfic:

Vectorial:.gml.

Ràster:.tiff/.jpeg.

CAD/CAM (no vàlid quan haja de ser tractat amb un GIS):

.dwg /.dxf/.dgn.

2. Els plànols de projecte hauran de complir:

A l'efecte d'assegurar la compatibilitat entre les distintes versions, se seguiran les indicacions dels serveis tècnics de la conselleria en relació amb la versió a utilitzar dels programes de disseny.

Excepte indicació en contra per part dels serveis gestors de la conselleria, i de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 1071/2007, de 27 de juliol, pel qual es regula el sistema geodèsic de referència oficial a Espanya, per a la presentació de plànols en què s'exigisca georeferenciació, s'utilitzarà el sistema de referència ETRS89 –European Terrestrial Reference System 1989– juntament amb la projecció cartogràfica UTM –Universal Transversa Mercator– referida esta al fus 30. Quant al sistema de referència altimètric, s'adoptarà el definit en el mencionat reial decret.

En relació amb els diferents arxius de disseny, s'haurà de proporcionar per a cada un d'ells un arxiu de text en què es continguen: fonts cartogràfiques de referència, data de referència i escala de treball de les fonts, així com el nom i descripció de cada una de les capes del dibuix.



3. Formats la utilització dels quals està àmpliament estesa i generalitzada: .doc/.xls/.docx/.xlsx/.bc3.

4. Els dispositius d'emmagatzematge que s'utilitzen per a traslladar, entregar o copiar informació del tipus USB, llapis de memòria i discos portàtils, hauran de tindre format FAT 16 o FAT 32 per a assegurar-ne la compatibilitat.

5. La compressió d'arxius haurà d'utilitzar els formats .gz/.zip. No s'admetran arxius autodescomprimibles.

6. En arxius no editables, amb caràcter general s'utilitzarà el format .pdf d'Adobe Acrobat (ISO 19005).

7. No s'entregaran arxius executables.

Mapa web