ORDE de 29 de juliol de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establix, per a la Comunitat Valenciana, el currículum del cicle formatiu de Grau Mitjà corresponent al títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.



Publicado en:  DOGV núm. 6094 de 03.09.2009
Número identificador:   2009/9808
Referencia Base Datos:  009906/2009
 
  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Educació
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Educació
    Descriptores:
      Temáticos: ensenyament professional, programa d'ensenyament, legislació escolar, planificació educativa


  • ORDE de 29 de juliol de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establix, per a la Comunitat Valenciana, el currículum del cicle formatiu de Grau Mitjà corresponent al títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes. [2009/9808]

    La Llei Orgànica 1/2006, de 10 d'abril, de Reforma de la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 53 establix que és competència plena de la Generalitat la regulació i administració de l'ensenyança en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, en l'àmbit de les seues competències, sense perjuí del que disposa l'article vint-i-set de la Constitució i les lleis orgàniques que, d'acord amb l'apartat u del seu article huitanta-u, la despleguen.

    Una vegada aprovat i publicat en el Boletín Oficial del Estado el Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, pel qual s'establix el títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes i se'n fixen les ensenyances mínimes, els continguts bàsics de les quals representen el 55 per cent de la duració total del currículum d'este cicle formatiu, duració establida en 2.000 hores, en virtut del que disposen l'article 10.1 de la Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional; els articles 6.2 i 39.6 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i el capítol II del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu. I d'acord amb el que fixen l'article 10.2 de la Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional; els articles 6.3 i 39.4 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i els articles 17.2, 17.3 i 17.4 del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu, cal establir, tenint en compte els aspectes definits en la normativa anteriorment esmentada, el currículum complet d'estes noves ensenyances de Formació Professional Inicial vinculades al títol mencionat en l'àmbit d'esta comunitat autònoma, ampliant-ne i contextualitzant-ne els continguts dels mòduls professionals, i respectant el perfil professional del mencionat títol.

    En la definició d'este currículum s'han tingut en compte les característiques educatives, així com les socioproductives i laborals de la Comunitat Valenciana, a fi de donar resposta a les necessitats generals de qualificació dels recursos humans per a incorporar-los a l'estructura productiva de la Comunitat Valenciana, sense cap perjuí per a la mobilitat de l'alumnat.

    S'hi ha prestat una atenció especial a les àrees prioritàries establides per la disposició addicional tercera de la Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional, definint els continguts de la prevenció dels riscos laborals, de manera que es permeta que tot l'alumnat puga obtindre el certificat de tècnic en Prevenció de Riscos Laborals, Nivell Bàsic, expedit d'acord amb el que disposa el Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels Servicis de Prevenció, i incorporant al currículum la formació en llengua anglesa per a facilitar la mobilitat professional a qualsevol país europeu.

    Este currículum requerix, posteriorment, concretar les programacions que l'equip docent ha d'elaborar, programacions que han d'incorporar el disseny d'activitats d'aprenentatge i el desplegament d'actuacions flexibles que, en el marc de la normativa que regula l'organització dels centres, possibiliten adequar particularment el currículum en cada centre docent depenent dels recursos disponibles, sense que en cap cas supose la supressió dels objectius que afecten la competència general del títol.

    En virtut de l'anteriorment exposat, i segons el que s'ha fixat en l'article 17.2 del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu, vista la proposta de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional de data 27 de juliol de 2009, amb un informe previ del Consell Valencià de la Formació Professional i de conformitat amb el Consell Juridic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en exercici de les atribucions que em conferixen l'article 28.e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març, de la Generalitat i el Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació,

    ORDENE

    Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

    1. La present orde es dicta a l'empara del que disposen els articles 27 i 53.1 i 2 de la Constitució Espanyola; en els articles 6.3 i 39.4 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació; en els articles 17.2, 17.3 i 17.4 del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu; en el Reial Decret 2093/1983, de 28 de juliol, sobre traspàs de funcions i servicis de l'administració de l'Estat a la Comunitat Valenciana en matèria d'educació, i en l'article 53 del vigent Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i té com a objecte establir el currículum del cicle formatiu de Grau Mitjà vinculat al títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, tenint en compte les característiques socioproductives, laborals i educatives de la Comunitat Valenciana. A l'efecte, la identificació del títol, el perfil professional que expressa la competència general, les competències professionals, personals i socials, i la relació de les qualificacions, i, si és el cas, les unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, així com la prospectiva i l'entorn professional del títol en el sector o els sectors, són els que es definixen en el títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, determinat en el Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, pel qual s'establix el mencionat títol i les seues ensenyances mínimes.

    2. El que disposa esta orde serà aplicable en els centres docents que impartisquen les ensenyances del cicle formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

    Article 2. Currículum

    1. La duració total del currículum d'este cicle formatiu, incloent-hi tant la càrrega lectiva dels mòduls professionals com la càrrega lectiva reservada per a la docència en anglés, és de 2.000 hores.

    2. Els seus objectius generals són els que establix el Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre.

    3. La relació dels mòduls professionals en què s'organitza el present currículum són:

    - 0221. Muntatge i Manteniment d'Equips

    - 0222. Sistemes Operatius Monoestació

    - 0223. Aplicacions Ofimàtiques

    - 0224. Sistemes Operatius en Xarxa

    - 0225. Xarxes Locals

    - 0226. Seguretat Informàtica

    - 0227. Servicis en Xarxa

    - 0228. Aplicacions Web

    - 0229. Formació i Orientació Laboral

    - 0230. Empresa i Iniciativa Emprenedora

    - 0231. Formació en Centres de Treball

    4. Els objectius d'estos mòduls professionals, expressats en termes de resultats d'aprenentatge i en els seus criteris d'avaluació, així com en les orientacions pedagògiques, són els que establix per a cada un dels dits mòduls el Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre.

    5. Els continguts i la càrrega lectiva completa d'estos mòduls professionals s'establixen en l'annex I de la present orde.

    Article 3. Organització i distribució horària

    La impartició dels mòduls professionals d'este cicle formatiu, quan s'oferisca en règim presencial ordinari, s'organitzarà en dos cursos acadèmics. La seqüenciació de cada curs acadèmic, la càrrega lectiva completa i la distribució horària setmanal es concreten en l'annex II de la present orde.

    Article 4. Mòdul professional Formació en Centres de Treball

    El mòdul professional de Formació en Centres de Treball es durà a terme, amb caràcter general, en el tercer trimestre del segon curs.

    Article 5. Espais i equipament

    Els espais mínims que han de reunir els centres educatius per a poder dur a terme les ensenyances d'este cicle formatiu, complint amb la normativa sobre prevenció de riscos laborals, així com amb la normativa sobre seguretat i salut al lloc de treball, són els que establix l'annex V d'esta orde.

    Els espais formatius establits poden ser ocupats per diversos grups d'alumnat que cursen el mateix cicle, o altres cicles formatius o etapes educatives, i no cal que necessàriament es diferencien per mitjà de tancaments.

    L'equipament, a més de ser el necessari i suficient per a garantir l'adquisició dels resultats de l'aprenentatge i la qualitat de l'ensenyança a l'alumnat segons el sistema de qualitat adoptat, hauran de complir les condicions següents:

    a) Els equips, les màquines, etc., disposaran de la instal·lació necessària per a un correcte funcionament i compliran les normes de seguretat i de prevenció de riscos, i totes les que hi puguen ser aplicables.

    b) Quant a la quantitat i a les característiques, hauran d'estar en funció del nombre d'alumnes i permetre l'adquisició dels resultats de l'aprenentatge, tenint en compte els criteris d'avaluació i els continguts que s'inclouen en cada un dels mòduls professionals que s'impartisquen en els mencionats espais.

    Article 6. Professorat

    Els aspectes referents a les especialitats del professorat amb atribució docent en els mòduls professionals del cicle formatiu de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, enumerats en el punt 3 de l'article 2 de la present orde, segons el que preveu la normativa estatal de caràcter bàsic, són els que establix l'annex III.A) del Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre.

    Les especialitats i, si és el cas, les titulacions del professorat amb atribució docent en els mòduls professionals d'Anglés Tècnic inclosos en l'article 7 són les que es determinen en l'annex III de la present orde.

    A fi de garantir la qualitat d'estes ensenyances, per a poder impartir els mòduls professionals que conformen el cicle formatiu, el professorat dels centres de titularitat privada o d'una altra administració diferent de la Conselleria d'Educació ubicats en l'àmbit territorial de la comunitat hauran de tindre la titulació acadèmica corresponent que es concreta en l'annex VI de la present orde i, a més, acreditar la formació pedagògica i didàctica que establix el Reial Decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es definixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat, la Formació Professional i les Ensenyances de Règim Especial, i s'establixen les especialitats dels cossos docents d'Ensenyança Secundària. La titulació acadèmica universitària requerida s'adaptarà a la seua equivalència amb la de grau/màster universitari.

    Article 7. Docència en anglés

    A fi que l'alumnat conega la llengua anglesa, oral i escrita, de manera que puga resoldre situacions que impliquen la producció i comprensió de textos relacionats amb la professió, conéixer els avanços d'altres països, fer propostes d'innovació en l'àmbit professional i facilitar la mobilitat a qualsevol país europeu, el currículum d'este cicle formatiu incorpora la llengua anglesa en dos dels mòduls professionals que componen la totalitat del cicle formatiu.

    1. Estos mòduls els impartirà de manera voluntària el professorat amb atribució docent que, a més, tinga l'habilitació lingüística en anglés d'acord amb la normativa aplicable a la Comunitat Valenciana.

    - A fi de garantir que l'ensenyança bilingüe s'impartisca en els dos cursos acadèmics del cicle formatiu de manera continuada, es triaran mòduls professionals dels dos cursos.

    - Els mòduls susceptibles de ser impartits en llengua anglesa són els relacionats amb les unitats de competència incloses en el títol.

    - Com a conseqüència de la major complexitat que suposa la transmissió i recepció d'ensenyances en una llengua diferent de la materna, els mòduls professionals impartits en llengua anglesa incrementaran la càrrega horària lectiva, en dos hores setmanals per al mòdul que s'impartisca en el primer curs, i en dos hores, per al que es duga a terme durant el segon curs. A més, el professorat que impartisca els dits mòduls professionals tindrà assignades, en l'horari individual, tres hores setmanals de les complementàries al servici del centre, per a preparar-los.

    2. Si no es complixen les condicions anteriorment indicades, amb caràcter excepcional i de manera transitòria, els centres autoritzats per a impartir el cicle formatiu, en el marc general del seu projecte educatiu, concretaran i desenrotllaran el currículum del cicle formatiu incloent-hi un mòdul d'Anglés Tècnic en cada curs acadèmic, la llengua vehicular del qual serà l'anglés, amb una càrrega horària de dos hores setmanals en el primer curs, i de dos hores setmanals en el segon curs. El currículum d'estos mòduls d'Anglés Tècnic es concreta en l'annex IV.

    Article 8. Autonomia dels centres

    Els centres educatius disposaran de la necessària autonomia pedagògica, d'organització i de gestió econòmica, per a l'impartició de les ensenyances i la seua adaptació a les característiques concretes de l'entorn socioeconòmic, cultural i professional.

    En el marc general del projecte educatiu i en funció de les característiques de l'entorn productiu, els centres autoritzats per a impartir el cicle formatiu concretaran i desenrotllaran el currículum per mitjà de l'elaboració del projecte curricular del cicle formatiu i de les programacions didàctiques de cada un dels seus mòduls professionals, en els termes establits en esta orde, potenciant o creant la cultura de prevenció de riscos laborals en els espais on s'impartisquen els diferents mòduls professionals, així com una cultura de respecte ambiental, de treball de qualitat fet d'acord amb les normes de qualitat, creativitat, innovació i igualtat de gèneres.

    La Conselleria d'Educació afavorirà l'elaboració de projectes d'innovació, així com de models de programació docent i de materials didàctics que faciliten al professorat el desenrotllament del currículum.

    Els centres, en l'exercici de la seua autonomia, podran adoptar experimentacions, plans de treball, formes d'organització o ampliació de l'horari escolar en els termes que establisca la Conselleria d'Educació, sense que, en cap cas, s'imposen aportacions a l'alumnat ni exigències per a aquella.

    Article 9. Requisits dels centres per a impartir estes ensenyances

    Tots els centres de titularitat pública o privada ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana que oferisquen ensenyances conduents a l'obtenció del títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes s'ajustaran al que establix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i a les normes que la despleguen i, en tot cas, hauran de complir els requisits que establix l'article 52 del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, a més del que establix el Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, i les normes que el despleguen.

    Article 10. Avaluació, promoció i acreditació

    Per a l'avaluació, promoció i acreditació de la formació establida en esta orde, caldrà ajustar-se a les normes que expressament dicte la Conselleria d'Educació.

    Article 11. Adaptació als distints tipus i destinataris de l'oferta educativa

    La Conselleria d'Educació podrà realitzar ofertes formatives, d'este cicle formatiu, adaptades a les necessitats específiques de col·lectius desfavorits o amb risc d'exclusió social i adequar les ensenyances d'este a les característiques dels distints tipus d'oferta educativa a fi d'adaptar-se a les característiques dels destinataris.

    Disposició addicional primera. Calendari d'implantació

    La implantació del currículum objecte de regulació de la present orde tindrà lloc en el curs escolar 2009-2010, per a les ensenyances corresponents al primer curs, i en el curs 2010-2011, per a les del segon curs. Simultàniament, en els mateixos períodes acadèmics deixaran d'impartir-se les corresponents al primer i al segon cursos de les ensenyances establides per a l'obtenció del títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu.

    Disposició addicional segona. Autorització de centres docents

    Els centres de titularitat pública o privada ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana que en la data d'entrada en vigor d'esta orde tinguen autoritzades ensenyances conduents a l'obtenció del títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la LOGSE, queden autoritzats per a impartir les ensenyances conduents a l'obtenció del títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, emparat per la LOE.

    Disposició addicional tercera. Requisits del professorat de centres privats o públics de titularitat diferent de l'administració educativa

    El professorat dels centres de titularitat privada o de titularitat pública d'una administració diferent de l'educativa que, en la data d'entrada en vigor d'esta orde, no tinga els requisits acadèmics exigits en l'article 6 de la present orde podrà impartir els corresponents mòduls professionals que conformen el present currículum si es troben en algun dels supòsits següents:

    a) Professorat que haja impartit docència als centres especificats en la disposició addicional segona, sempre que dispose dels requisits acadèmics requerits, durant un període de dos cursos acadèmics complets o, si no s'hi arriba, durant dotze mesos en períodes continus o discontinus dins dels quatre cursos anteriors a l'entrada en vigor de la present orde, en el mateix mòdul professional del títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la LOGSE, que siga objecte de la convalidació establida en l'annex IV del Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre. L'acreditació docent corresponent podrà sol·licitar-se durant un any en entrar en vigor la present orde.

    b) Professorat que dispose d'una titulació acadèmica universitària i de la formació pedagògica i didàctica requerida i, a més, acredite una experiència laboral de, com a mínim, tres anys en el sector vinculat a la família professional, i realitze activitats productives o docents en empreses relacionades implícitament amb els resultats d'aprenentatge del mòdul professional.

    El procediment que s'ha de seguir per a obtindre l'acreditació docent establida en esta disposició addicional serà la següent:

    El professorat que considere que reunix els requisits necessaris, la sol·licitarà a la Direcció Territorial d'Educació corresponent, amb l'aportació de la documentació següent:

    - Fotocòpia compulsada del títol acadèmic oficial.

    - Documents justificatius de complir els requisits indicats en l'apartat a) i/o b) d'esta disposició addicional.

    El/la director/a territorial, amb l'informe previ del seu Servici d'Inspecció Educativa, elevarà una proposta de resolució a la Direcció General d'Avaluació, Innovació, Qualitat Educativa i de la Formació Professional, que dictarà la resolució individualitzada corresponent. Contra la resolució, la persona interessada podrà presentar recurs d'alçada, en el termini d'un mes des de la seua notificació, dirigit a la Secretària Autonòmica d'Educació, extrem que haurà de constar en la mencionada resolució. Estes resolucions quedaran inscrites en un registre creat a l'efecte.

    Disposició Transitòria. Procés de transició i drets de l'alumnat que estiga cursant el cicle formatiu establit per a l'obtenció del títol de tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu

    1. L'alumnat que, quan finalitze el curs escolar 2008-2009, complisca les condicions requerides per a cursar les ensenyances del segon curs del títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre d'Ordenació General del Sistema Educatiu, i que no haja superat algun dels mòduls professionals del primer curs del títol corresponent, tindrà dos convocatòries en cada un dels dos anys successius per a poder superar els dits mòduls professionals.

    Una vegada transcorregut el dit període, en el curs escolar 2011-2012, s'aplicaran les convalidacions dels mòduls superats, convalidacions establides en l'article 14.1 del Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, pel qual s'establix el títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, o la norma bàsica que el substituïsca, regulat per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

    2. A l'alumnat que, en finalitzar el curs escolar 2008-2009, no complisca les condicions requerides per a cursar les ensenyances del segon curs del títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, s'aplicaran les convalidacions que establix l'article 14.1 del Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, pel qual s'establix el títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, o la norma bàsica que el substituïsca, regulat per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

    3. L'alumnat que, en finalitzar el curs escolar 2009-2010, no complisca, per no haver superat algun dels mòduls professionals del segon curs, les condicions requerides per a obtindre el títol de Tècnic en Explotació de Sistemes Informàtics, emparat per la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, tindrà dos convocatòries en cada un dels dos anys successius per a poder superar els dits mòduls professionals, a excepció del mòdul de Formació en Centres de Treball, per al qual disposarà d'un curs escolar suplementari. A l'alumnat que, transcorregut el dit període, no haja obtingut el títol corresponent, se li aplicaran les convalidacions per als mòduls superats, establides en l'article 14.1 del Reial Decret 1691/2007, de 14 de desembre, pel qual s'establix el títol de Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, o en la norma bàsica que el substituïsca, regulat per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

    Disposicions finals

    Primera. Aplicació de l'orde

    S'autoritza les direccions generals de la Conselleria d'Educació, en l'àmbit de les seues competències, per a adoptar les mesures i dictar les instruccions necessàries per a l'aplicació del que disposa esta orde.

    Segona. Entrada en vigor

    Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    València, 29 de juliol de 2009

    El conseller d'Educació,

    ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

    ANNEX I

    Mòduls professionals

    Mòdul professional: Muntatge i Manteniment d'Equips

    Codi: 0221

    Duració: 224 hores

    Continguts:

    Identificació dels blocs funcionals d'un sistema microinformàtic:

    - Funcions principals de cada bloc.

    - Localització dels blocs funcionals en un ordinador de taula, portàtil, PDA, mòbil, entre altres.

    - Microprocessadors, busos i perifèrics interns.

    - Tipus de memòria. Característiques i funcions de cada tipus.

    - Localització dels distints tipus de memòria d'un ordinador de taula, portàtil, PDA, mòbil, entre altres.

    - Targetes controladores i específiques.

    - Programari base i d'aplicació.

    Funcionalitat dels components de les plaques base:

    - Característiques dels microprocessadors.

    - Control de temperatures en un sistema microinformàtic.

    - El joc de xips de la placa base.

    - Dispositius integrats en una placa.

    - La memòria en una placa base.

    - El programa de configuració de la placa base.

    - Bus extern.

    - Connectors E/E.

    - Formats de placa base.

    - La BIOS.

    Anàlisi del mercat de components d'equips microinformàtics:

    - El xassís.

    - La memòria RAM.

    - Discos fixos i controladores de disc.

    - Suports de memòria auxiliar i unitats de lectura/gravació.

    - L'adaptador gràfic i el monitor d'un equip microinformàtic.

    - Connectivitat LAN i WAN d'un sistema microinformàtic.

    - Components OEM i components detall.

    - Controladors de dispositius.

    - Altres components: IEEE 1394, WiFi 802.11ª/b/g/n, SATA, etc.

    Acoblament d'equips microinformàtics:

    - Seqüència de muntatge d'un ordinador.

    - Ferramentes i eines.

    - Precaucions i advertències de seguretat.

    - Instal·lació de la placa base en el xassís

    - Acoblament del processador.

    - Refrigeració del processador.

    - Fixació dels mòduls de memòria RAM.

    - Fixació i connexió de les unitats del disc fix.

    - Fixació i connexió de les unitats de lectura/gravació en suports de memòria auxiliar.

    - Fixació i connexió de la resta d'adaptadors i components.

    - Utilitats de revisió i diagnòstic.

    Mesura de paràmetres elèctrics:

    - Tipus de senyals.

    - Valors tipus.

    - Blocs d'una font d'alimentació.

    - Sistemes d'alimentació interrompuda.

    Manteniment d'equips microinformàtics:

    - Tècniques de manteniment preventiu.

    - Detecció d'avaries en un equip microinformàtic.

    - Senyals d'avís, lluminoses i acústiques.

    - Fallades comunes.

    - Ampliacions de maquinari.

    - Incompatibilitats.

    Instal·lació de programari:

    - Opcions d'arrancada d'un equip.

    - Arrancada d'un equip des de suports auxiliars.

    - Utilitats per a la creació d'imatges de partició/disc.

    - Comprovació i restauració d'imatges.

    - Aplicacions de noves tendències en equips informàtics.

    Protecció i seguretat de les dades:

    - Sistemes de protecció de dades RAID.

    - Sistemes d'emmagatzemament SCSI, SATA, SATA2, SAS, etc.

    - Programari de còpies de seguretat i restauració.

    - Programari de recuperació de dades.

    Tendències en el mercat informàtic:

    - Ús de barebones per al muntatge d'equips.

    - L'ordinador multimèdia de sala: HTPC.

    - Equips amb demandes específiques: Estacions d'edició de vídeo i CAD-CAM.

    - Informàtica portàtil.

    - Mòbils.

    - Sistemes de posicionament i navegació.

    - PDA.

    - Blackberry.

    - Personalització del PC.

    Operació amb perifèrics:

    - Tècniques de manteniment preventiu.

    - Impressores.

    - Perifèrics d'entrada.

    - Perifèrics multimèdia.

    - Videoprojectors. Fixació i connexió.

    - Sistemes d'àudio.

    - Perifèrics per a l'adquisició d'imatges fixes i en moviment.

    - Perifèrics per a la impressió professional.

    Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental:

    - Identificació de riscos.

    - Determinació de les mesures de prevenció de riscos laborals.

    - Prevenció de riscos laborals en els processos de muntatge i manteniment.

    - Equips de protecció individual.

    - Compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals.

    - Compliment de la normativa de protecció ambiental.

    Mòdul professional: Sistemes Operatius Monoestació

    Codi: 0222

    Duració: 128 hores

    Continguts:

    Caracterització de sistemes operatius:

    - El sistema informàtic.

    - Sistemes de representació de la informació.

    - Components físics del sistema informàtic.

    - Programari de base d'un sistema informàtic.

    - Concepte de sistema operatiu. Elements i estrutura d'un sistema operatiu.

    - Classificació dels sistemes operatius.

    - Funcions del sistema operatiu. Recursos.

    - Processos del sistema operatiu. Estats dels processos. Prioritats.

    - Sistemes d'arxius: tipus i característiques.

    - Transaccions. Sistemes transaccionals.

    - Evolució dels sistemes operatius. Versions.

    - Sistemes operatius actuals.

    Instal·lació de sistemes operatius lliures i propietaris:

    - Requisits tècnics del sistema operatiu.

    - Planificació de la instal·lació.

    - Partició dels dispositius d'emmagatzemament.

    - Selecció d'un sistema d'arxius.

    - Gestors d'arrancada.

    - Tipus d'instal·lació: típica i personalitzada.

    - Controladors de dispositius.

    - Selecció d'aplicacions bàsiques a instal·lar.

    - Paràmetres bàsics de la instal·lació.

    Realització de tasques bàsiques sobre sistemes operatius lliures i propietaris:

    - Arrancada i parada del sistema. Sessions.

    - Interfícies d'usuari: tipus, propietats i usos.

    - Utilització del sistema operatiu: mode orde i mode gràfic.

    - Explotació del sistema operatiu.

    - Configuració de les preferències d'escriptori.

    - Estructura de l'arbre de directoris.

    - Arxiu i directori. Atributs i permisos.

    - Compressió i descompressió.

    - Actualització del sistema operatiu i dels controladors de dispositius.

    - Afegir i eliminar maquinari del sistema operatiu.

    - Afegir, eliminar i actualitzar programari del sistema operatiu.

    - Operacions de reparació del sistema operatiu.

    - Configuració de la connexió a internet.

    - Programació de tasques.

    Administració dels sistemes operatius:

    - Gestió de perfils d'usuaris i grups locals. Contrasenyes.

    - Gestió del sistema d'arxius.

    - Ferramentes per a la gestió d'arxius i directoris.

    - Gestió dels processos del sistema i de l'usuari.

    - Rendiment del sistema. Seguiment de l'activitat del sistema.

    - Activació i desactivació de servicis.

    - Compartir recursos.

    - Gestió de dispositius d'emmagatzemament.

    - Gestió d'impressores.

    - Base de dades de configuració i comportament del sistema operatiu, del maquinari instal·lat i les aplicacions.

    Utilització de la línia de comandaments:

    - Característiques dels intèrprets de comandaments. Caràcters especials.

    - Utilització d'ordes per a la gestió d'arxius i directoris.

    - Operació amb arxius: nom i extensió, comodins, atributs i tipus.

    - Operació amb directoris: nom, atributs i permisos.

    - Altres operacions comunes per a la línia de comandaments.

    - Redirecció de l'entrada i l'eixida.

    - Activació d'opcions dels comandaments.

    - Utilització de l'ajuda en línia.

    Configuració de màquines virtuals:

    - Virtualitzación i màquina virtual: avantatges i inconvenients.

    - Programari propietari i lliure per a la creació de màquines virtuals: instal·lació.

    - Creació de màquines virtuals per a sistemes operatius propietaris i lliures.

    - Configuració i utilització de màquines virtuals.

    - Interrelació amb el sistema operatiu amfitrió.

    - Anàlisi de l'activitat del sistema.

    Mòdul professional: Aplicacions Ofimàtiques

    Codi: 0223

    Duració: 224 hores

    Continguts:

    Instal·lació d'aplicacions:

    - Tipus d'aplicacions ofimàtiques i aplicacions corporatives.

    - Paquets ofimàtics.

    - Tipus de llicències de programari.

    - Necessitats dels entorns d'explotació.

    - Procediments d'instal·lació i configuració.

    - Diagnòstic i resolució de problemes.

    Elaboració de documents i plantilles amb processadors de text:

    - L'entorn de treball. Personalització.

    - Formatació de textos. Paràgrafs. Pàgines i estils.

    - Encapçalaments. Peus de pàgina. Notes al peu.

    - Esquemes: Vinyetes. Llistes numerades.

    - Gràfics. Imatges.

    - Índexs i taules.

    - Formularis.

    - Impressió de documents.

    - Combinació de documents.

    - Creació i ús de plantilles.

    - Importació i exportació de documents.

    - Treball en grup: comparar documents, versions de document, verificar canvis, entre altres.

    - Disseny i creació de macros.

    - Utilització del programari i maquinari per a introduir textos i imatges.

    - Elaboració de distints tipus de documents (manuals, informes d'incidències, entre altres).

    Elaboració de documents i plantilles per mitjà de fulls de càlcul:

    - Entorn de treball. Personalització.

    - Conceptes bàsics: llibre, full, cel·la, rang, etc.

    - Formatació de cel·les. Estils.

    - Manipulació de dades.

    - Rangs.

    - Impressió de documents.

    - Utilització de fórmules i funcions.

    - Creació de taules i gràfics dinàmics.

    - Dibuixos i imatges.

    - Ús de plantilles i assistents.

    - Importació i exportació de fulls de càlcul.

    - Utilització d'opcions de treball en grup, control de versions, verificació de canvis, entre altres.

    - Elaboració de distints tipus de documents (pressupostos, factures, inventaris, entre altres).

    - Disseny i creació de macros.

    Utilització de bases de dades ofimàtiques:

    - Elements de les bases de dades relacionals.

    - Organització de bases de dades relacionals.

    - Creació de bases de dades.

    - Creació i maneig de taules.

    - Maneig d'assistents.

    - Manipulació de dades: inserció, modificació i esborrament.

    - Consultes, formularis i informes.

    Manipulació d'imatges:

    - Formats i resolució d'imatges.

    - Manipulació de seleccions, màscares i capes.

    - Utilització del retoc fotogràfic, ajustos d'imatge i de color.

    - Aplicació de filtres i efectes.

    - Importació i exportació d'imatges.

    - Utilització de dispositius per a obtindre imatges.

    Manipulació de vídeos:

    - Formats de vídeo. Còdecs.

    - Manipulació de la línia de temps.

    - Selecció d'escenes i transicions.

    - Introducció de títols i àudio.

    - Creació i gravació de vídeos.

    - Importació i exportació de vídeos.

    Elaboració de presentacions:

    - L'entorn de treball. Personalització.

    - Impressió de presentacions.

    - Gràfics, imatges, dibuixos i organigrames.

    - Disseny i edició de diapositives.

    - Manipulació de diapositives. Forma de visualització.

    - Formatació de diapositives, textos i objectes.

    - Aplicació d'efectes d'animació i efectes de transició.

    - Aplicació de so i vídeo.

    - Importació i exportació de presentacions.

    - Utilització de plantilles i assistents. Patrons de diapositives.

    - Disseny i creació de macros.

    Gestió de correu i agenda electrònica:

    - Entorn de treball: configuració i personalització.

    - Tipus de comptes de correu.

    - Plantilles i firmes corporatives.

    - Fòrums de notícies. Configuració, ús i sincronització de missatges.

    - La llibreta de direccions: importar, exportar, afegir contactes, crear llistes de distribució, posar la llista a disposició d'altres aplicacions ofimàtiques.

    - Gestió de correus: enviar, esborrar, guardar, còpies de seguretat, entre altres.

    - Gestió de l'agenda: cites, calendari, avisos, tasques, entre altres.

    - Sincronització amb dispositius mòbils.

    Aplicació de tècniques de suport:

    - Elaboració de guies i manuals d'ús d'aplicacions.

    - Formació de l'usuari.

    - Resolució d'incidències.

    - Aplicacions per a la gestió i el control d'incidències.

    Mòdul professional: Sistemes Operatius en Xarxa

    Codi: 0224

    Duració: 176 hores

    Continguts:

    Instal·lació de sistemes operatius en xarxa:

    - Comprovació dels requisits tècnics.

    - Preparació de la instal·lació. Particions i sistema d'arxius.

    - Components.

    - Mètodes i automatització de la instal·lació.

    - Personalització de l'entorn d'usuari.

    - Actualització del sistema operatiu en xarxa.

    - Elaboració de la documentació sobre la instal·lació i les incidències sorgides en el procés.

    - Instal·lació de sistemes operatius en xarxa en màquines virtuals.

    Gestió d'usuaris i grups:

    - Compte d'usuari i de grup.

    - Tipus de perfils d'usuari. Perfils mòbils.

    - Gestió de grups. Tipus i àmbits. Propietats. Estratègies d'utilització.

    - Usuaris i grups predeterminats i especials del sistema.

    - Comptes d'usuari. Plantilles.

    - Comptes de sistema.

    Gestió de dominis:

    - Servici de directori i domini.

    - Elements del servici de directori.

    - Funcions del domini.

    - Instal·lació d'un servici de directori. Configuració bàsica.

    - Creació de dominis.

    - Objectes que administra un domini: usuaris globals, grups, equips, entre altres.

    - Creació de relacions de confiança entre els dominis.

    - Creació d'agrupacions d'elements: nomenclatura.

    - Utilització de ferramentes d'administració de dominis.

    - Delegació de l'administració.

    Gestió dels recursos compartits en xarxa:

    - Permisos i drets.

    - Compartir arxius i directoris a través de la xarxa.

    - Configuració de permisos de recurs compartit.

    - Configuració d'impressores compartides en xarxa.

    - Seguretat en l'accés als recursos compartits.

    - Utilització en xarxes homogènies.

    Monitorització i ús del sistema operatiu en xarxa:

    - Arrancada del sistema operatiu en xarxa.

    - Descripció de les fallades produïdes en l'arrancada: possibles solucions.

    - Utilització de ferramentes per al control i el seguiment del rendiment del sistema operatiu en xarxa.

    - Gestió de discos. Quotes.

    - Gestió dels processos relatius als servicis del sistema operatiu en xarxa.

    - Automatització de les tasques del sistema.

    Integració de sistemes operatius en xarxa lliures i propietaris:

    - Descripció d'escenaris heterogenis.

    - Instal·lació, configuració i ús de servicis de xarxa per a compartir recursos.

    - Configuració de recursos compartits en xarxa.

    - Seguretat dels recursos compartits en xarxa.

    - Terminals gràfics per a accés remot.

    - Utilització en xarxes heterogènies.

    Mòdul professional: Xarxes Locals

    Codi: 0225

    Duració: 224 hores

    Continguts:

    Caracterització de les xarxes locals:

    - Característiques. Avantatges i inconvenients.

    - Tipus.

    - Elements de xarxa.

    - Topologies.

    - Arquitectures.

    - Mapa físic i lògic d'una xarxa local.

    Identificació d'elements i espais físics d'una xarxa local:

    - Espais.

    - Sales de comunicacions.

    - Armaris de comunicacions. Taulers de connexions.

    - Canalitzacions. Tipus. Procediments de muntatge. Elements de sustentació i fixació.

    Mitjans de transmissió (parell trenat, fibra òptica, entre altres):

    - Connectors i preses de xarxa.

    - Ferramentes.

    - Connexió de preses i taulers de connexions.

    - Creació de cables.

    - Cablejat estructurat.

    - Recomanacions en la instal·lació del cablejat.

    - Certificació del cablejat. Proves.

    - Seguretat en la instal·lació del cablejat.

    Interconnexió d'equips en xarxes locals:

    - Adaptadors per a xarxa cablejada en equips microinformàtics. Tipus i característiques.

    - Dispositius d'interconnexió de xarxes (commutadors, encaminadors, entre altres).

    - Adaptadors per a xarxes sense fil en equips microinformàtics. Tipus i característiques.

    - Dispositius d'interconnexió de xarxes sense fil (punts d'accés, antenes, entre altres).

    - Recomanacions d'ubicació. Cobertura.

    - Xarxes mixtes.

    Instal·lació / configuració dels equips de xarxa:

    - Adaptadors de xarxa. Tipus i característiques.

    - Procediments d'instal·lació.

    - Controladors de dispositius (drivers i packet drivers).

    - Protocols.

    - TCP/IP. Estructura. Classes IP.

    - Adreces IP. Ipv4. IPv6.

    - Assignació d'adreces IP. Màscares de xarxa. Segmentació de xarxes.

    - Configuració dels adaptadors de xarxa en sistemes operatius lliures i propietaris.

    - Assignació automàtica d'adreces IP.

    - Programari de configuració de dispositius de xarxa.

    - Configuració bàsica dels dispositius d'interconnexió de xarxa cablejada i sense fil.

    - Seguretat bàsica en xarxes cablejades i sense fil.

    - Creació de xarxes virtuals (VLAN).

    - Introducció als recursos compartits (sistemes d'arxius, impressió en xarxa, entre altres).

    Resolució d'incidències d'una xarxa d'àrea local:

    - Estratègies. Paràmetres del rendiment.

    - Senyals físics dels dispositius de xarxa.

    - Incidències físiques i incidències lògiques en xarxes locals.

    - Monitorització de xarxes cablejades i de xarxes sense cable.

    - Ferramentes de diagnòstic. Comandaments i programes.

    - Documentació d'incidències.

    Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental:

    - Identificació de riscos.

    - Determinació de les mesures de prevenció de riscos laborals.

    - Prevenció de riscos laborals en els processos de muntatge.

    - Equips de protecció individual.

    - Compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals.

    - Compliment de la normativa de protecció ambiental.

    Mòdul professional: Seguretat Informàtica

    Codi: 0226

    Duració: 110 hores

    Continguts:

    Aplicació de mesures de seguretat física i ambiental:

    - Ubicació i protecció física dels equips i servidors.

    - Sistemes d'alimentació ininterrompuda.

    Aplicació de mesures de seguretat lògica:

    - Criptografia.

    - Llistes de control d'accés.

    - Política de contrasenyes.

    - Sistemes biomètrics d'identificació.

    - Política d'emmagatzemament.

    - Còpies de seguretat i imatges de suport.

    - Mitjans d'emmagatzemament.

    - Recuperació de dades.

    - Auditories de seguretat.

    - Programari maliciós. Classificació. Ferramentes de protecció i desinfecció.

    - Actualització de sistemes i aplicacions.

    - Manual de seguretat i plans de contingència.

    Aplicació de mesures de seguretat en xarxes:

    - Identificació digital. Firma electrònica i certificat digital.

    - Monitorització del trànsit en xarxes cablejades.

    - Seguretat en els protocols per a les comunicacions sense fil.

    - Riscos potencials dels servicis de xarxa.

    - Fraus informàtics.

    - Publicitat i correu no desitjat.

    - Utilització de tallafocs en un sistema o servidor.

    Compliment de la legislació i de les normes sobre seguretat:

    - Legislació sobre protecció de dades.

    - Legislació sobre els servicis de la societat de la informació i correu electrònic.

    - Normes ISO sobre la gestió de la seguretat de la informació.

    Mòdul professional: Servicis en Xarxa

    Codi: 0227

    Duració: 176 hores

    Continguts:

    Instal·lació de servicis de configuració dinàmica de sistemes:

    - Adreça IP, màscara de xarxa, porta d'enllaç.

    - Dispositius de xarxa. Encaminadors i segments de xarxa. Difusions.

    - DHCP. Rangs, exclusions, concessions i reserves.

    - Opcions addicionals del protocol.

    Instal·lació de servicis de resolució de noms:

    - Sistemes de noms plans i jeràrquics.

    - Resolutors de noms. Procés de resolució d'un nom de domini.

    - Servidors arrel i dominis de primer nivell i successius.

    - Zones primàries i secundàries. Transferències de zona.

    - Tipus de registres.

    Instal·lació de servicis de transferència de fitxers:

    - Usuaris i grups. Accés anònim.

    - Permisos. Quotes. Límit d'amplada de banda.

    - Connexió de dades i connexió de control.

    - Comandaments de control, autenticació, gestió i transferència de fitxers.

    - Transferència en mode text i binari.

    - Mode actiu i mode passiu.

    Gestió de servicis de correu electrònic:

    - Agents i protocol de transferència de missatges.

    - Comptes de correu, àlies i bústies d'usuari.

    - Reexpedició de correu i correu no desitjat.

    - Protocols i servicis de descàrrega de correu.

    Gestió de servidors web:

    - Servidors virtuals. Nom d'encapçalament de host.

    - Identificació d'un servidor virtual.

    - Accés anònim i autenticar. Formes d'autenticació.

    - Execució de codi. Scripts de servidor i de client.

    - Establiment de connexions segures.

    Gestió d'accés remot:

    - Terminals en mode text.

    - Terminals en mode gràfic.

    - Protocols d'accés.

    - Protocols d'administració remota.

    Desplegament de xarxes sense fil:

    - Punts d'accés.

    - Encaminadors sense fil.

    - Estàndards de connexió i velocitats suportades.

    - Identificadors de servici.

    - Seguretat en xarxes sense fil.

    - Connexions punt a punt i en infraestructura.

    - Adreces MAC i filtratge del trànsit.

    Interconnexió de xarxes privades amb xarxes públiques:

    - Passarel·les a nivell d'aplicació. Emmagatzemament en memòria cau.

    - Encaminament del trànsit entre interfícies de xarxa.

    - Tallafocs. Filtrat del trànsit entre xarxes.

    - Reexpedició de ports.

    Mòdul professional: Aplicacions web

    Codi: 0228

    Duració: 88 hores

    Continguts:

    Gestors de Continguts:

    - Definició dels conceptes bàsics. Tipus i característiques.

    - Instal·lació en sistemes operatius lliures i propietaris.

    - Creació d'usuaris i grups d'usuaris.

    - Utilització de l'interfície gràfica. Personalització de l'entorn.

    - Funcionalitats proporcionades pel gestor de continguts. Sindicació.

    - Funcionament dels gestors de continguts.

    - Actualitzacions del gestor de continguts.

    - Informes d'accessos.

    - Configuració de mòduls i menús.

    - Mecanismes de seguretat.

    - Creació de fòrums. Regles d'accés.

    - Còpies de seguretat.

    Sistemes de gestió d'aprenentatge a distància:

    - Conceptes bàsics. Tipus i característiques.

    - Elements lògics: comunicació, materials i activitats.

    - Instal·lació en sistemes operatius lliures i propietaris.

    - Formes de registre. Interfície gràfica associada.

    - Personalització de l'entorn. Navegació i edició.

    - Creació de cursos seguint especificacions.

    - Gestió d'usuaris i grups.

    - Activació de funcionalitats.

    - Realització de còpies de seguretat i la seua restauració.

    - Realització d'informes.

    - Elaboració de documentació orientada a la formació dels usuaris.

    Servicis de gestió d'arxius web:

    - Conceptes bàsics.

    - Instal·lació.

    - Navegació i operacions bàsiques.

    - Administració del gestor. Usuaris i permisos. Tipus d'usuari.

    - Creació de recursos compartits.

    - Creació d'informes.

    - Estructura de directoris seguint especificacions.

    - Comprovació de la seguretat del gestor.

    Aplicacions d'ofimàtica web:

    - Conceptes bàsics.

    - Instal·lació.

    - Utilització de les aplicacions instal·lades.

    - Gestió d'usuaris i permisos associats.

    - Comprovació de la seguretat.

    - Realització d'informes.

    - Elaboració de documentació orientada a la formació.

    Aplicacions web d'escriptori:

    - Conceptes bàsics.

    - Aplicacions de correu web.

    - Aplicacions de calendari web.

    - Instal·lació.

    - Gestió d'usuaris.

    - Utilització de les aplicacions instal·lades.

    Mòdul professional: Formació i Orientació laboral

    Codi: 0229

    Duració: 96 hores

    Continguts:

    Busca activa d'ocupació:

    - Anàlisi dels interessos, les aptituds i les motivacions personals per a la carrera professional.

    - Valoració de la importància de la formació permanent per a la trajectòria laboral i professional del Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

    - Identificació d'itineraris formatius relacionats amb el Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

    - Definició i anàlisi del sector professional del Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

    - Planificació de la pròpia carrera: establiment d'objectius a mitjà i llarg termini.

    - Procés de busca de treball en empreses del sector.

    - Oportunitats d'aprenentatge i ocupació a Europa. Europass (elaborat en una segona llengua europea), Ploteus, Erasmus.

    - Tècniques i instruments de busca de treball: fonts d'informació i reclutament. Tècniques per a la selecció i organització de la informació.

    - Carta de presentació. Curriculum vitae. Tests psicotècnics. Entrevista de treball.

    - Valoració d'unes altres possibilitats d'inserció: autoocupació i accés a la funció pública.

    - El procés de presa de decisions.

    Gestió del conflicte i equips de treball:

    - Valoració dels avantatges i inconvenients del treball en equip per a l'eficàcia de l'organització en comparació als del treball individual.

    - Concepte d'equip de treball.

    - Tipus d'equips en la indústria de sistemes microinformàtics i xarxes segons les funcions que exercixen.

    - Característiques d'un equip de treball eficaç.

    - La participació en l'equip de treball. Anàlisi dels diferents rols dels participants.

    - Etapes de formació dels equips de treball.

    - Tècniques de dinamització de grups.

    - Definició del conflicte: característiques, fonts i etapes del conflicte.

    - Causes del conflicte en el món laboral.

    - Mètodes per a la resolució o supressió del conflicte: negociació; mediació, conciliació i arbitratge.

    Contracte de treball:

    - El Dret Laboral. Fonts del Dret Laboral, en especial, del conveni col·lectiu.

    - Anàlisi de la relació laboral individual.

    - Relacions laborals excloses i relacions laborals especials. Noves formes de regulació del treball.

    - Intervenció dels organismes públics en les relacions laborals.

    - Drets i deures derivats de la relació laboral.

    - El contracte de treball: característiques, contingut mínim, formalització i període de prova.

    - Modalitats de contractes de treball i mesures de foment de la contractació. ETT.

    - Temps de treball: jornada, descans, vacacions, permisos, hores extraordinàries, festius, horaris...

    - Condicions de treball relacionades amb la conciliació de la vida laboral i familiar.

    - Salari: estructura del salari, SMI, FOGASA, rebut de salaris.

    - Modificació, suspensió i extinció del contracte de treball. Liquidació.

    - Representació dels treballadors: representants unitaris i sindicals.

    - Negociació col·lectiva.

    - Anàlisi del conveni col·lectiu aplicable a l'àmbit professional del tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

    - Conflictes col·lectius de treball.

    - Noves formes d'organització del treball: subcontractació, teletreball…

    - Beneficis per als treballadors en les noves organitzacions: flexibilitat, beneficis socials…

    - Plans d'igualtat.

    Seguretat Social, ocupació i desocupació:

    - El sistema de la Seguretat Social com a principi bàsic de solidaritat social.

    - Estructura del sistema de la Seguretat Social: graus de protecció; règims especials i general.

    - Determinació de les principals obligacions dels empresaris i els treballadors en matèria de Seguretat Social: afiliació, altes, baixes i cotització.

    - L'acció protectora de la Seguretat Social: prestacions contributives i no contributives.

    - Concepte i situacions protegibles en la protecció per desocupació: prestació de desocupació; subsidi; renda activa d'inserció.

    - Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA): obligacions i acció protectora.

    Avaluació de riscos professionals:

    - La cultura preventiva: integració en l'activitat i organització de l'empresa.

    - Valoració de la relació entre treball i salut. Normativa reguladora.

    - El risc professional.

    - El dany laboral: AT, EP, altres patologies.

    - Tècniques de prevenció.

    - Anàlisi dels factors de risc.

    - Avaluació dels riscos en l'empresa com a element bàsic de l'activitat preventiva. Metodologia d'avaluació.

    - Anàlisi dels riscos lligats a les condicions de seguretat.

    - Anàlisi dels riscos lligats a les condicions ambientals.

    - Anàlisi dels riscos lligats a les condicions ergonòmiques i psicosocials.

    - Riscos específics en la indústria dels sistemes microinformàtics i de les xarxes.

    - Determinació dels possibles danys a la salut del treballador que poden derivar-se de les situacions de risc detectades.

    Planificació de la prevenció de riscos en l'empresa:

    - Drets i deures en matèria de prevenció de riscos laborals.

    - Responsabilitats en matèria de prevenció de riscos laborals.

    - Modalitats d'organització de la prevenció en l'empresa.

    - Auditories internes i externes.

    - Representació dels treballadors en matèria preventiva.

    - Organismes públics relacionats amb la prevenció de riscos laborals: OIT, Agència Europea de Seguretat i Salut Laboral, INSHT, Inspecció de Treball, INVASSAT.

    - Gestió de la prevenció en l'empresa.

    - Planificació de la prevenció en l'empresa.

    - Investigació, notificació i registre d'accidents de treball.

    - Índexs de sinistralitat laboral.

    - Plans d'emergència i d'evacuació en entorns de treball.

    - Elaboració d'un pla d'emergència en un centre relacionat amb sistemes microinformàtics i xarxes.

    Aplicació de mesures de prevenció i protecció en l'empresa:

    - Determinació de les mesures de prevenció i protecció individual i col·lectiva.

    - Protocol d'actuació davant d'una situació d'emergència.

    - Primers auxilis: concepte, aplicació de tècniques de primers auxilis.

    - Vigilància de la salut dels treballadors.

    Mòdul professional: Empresa i Iniciativa Emprenedora

    Codi: 0230

    Duració: 66 hores

    Continguts:

    Iniciativa emprenedora:

    - Innovació i desenrotllament econòmic. Característiques principals de la innovació en l'activitat dels sistemes microinformàtics i xarxes (materials, tecnologia, organització de la producció, etc.).

    - Beneficis socials de la cultura emprenedora.

    - El caràcter emprenedor.

    - Factors claus dels emprenedors: iniciativa, creativitat i formació.

    - L'actuació dels emprenedors com a empleats d'una xicoteta i mitjana empresa d'informàtica.

    - L'actuació dels emprenedors com a empresaris en el sector de la informàtica.

    - El risc en l'activitat emprenedora.

    - Concepte d'empresari. Requisits per a l'exercici de l'activitat empresarial.

    - Objectius personals versus objectius empresarials.

    - Pla d'empresa: la idea de negoci en l'àmbit de la informàtica.

    - Bones pràctiques de cultura emprenedora en l'activitat de la informàtica.

    L'empresa i el seu entorn:

    - L'empresa com a sistema.

    - Funcions bàsiques de l'empresa.

    - Distintes formes d'organització: avantatges i inconvenients. L'organigrama.

    - L'entorn general de l'empresa: econòmic, social, demogràfic, cultural i mediambiental.

    - Anàlisi de l'entorn general d'una xicoteta i mitjana empresa d'informàtica.

    - L'entorn específic de l'empresa: clients, proveïdors i competència.

    - Anàlisi de l'entorn específic d'una xicoteta i mitjana empresa d'informàtica.

    - L'estudi de mercat.

    - La localització de l'empresa.

    - El pla de màrqueting.

    - Relacions d'una xicoteta i mitjana empresa del sector de la informàtica amb el seu entorn.

    - Relacions d'una xicoteta i mitjana empresa del sector de la informàtica amb el conjunt de la societat.

    - Contribució d'una xicoteta i mitjana empresa del sector de la informàtica al desenrotllament sostenible.

    - Cultura de l'empresa i imatge corporativa.

    - L'ètica empresarial i els principis ètics d'actuació.

    - La responsabilitat social corporativa.

    - El balanç social.

    - Responsabilitat social i ètica de les empreses del sector de la informàtica.

    Creació i posada en marxa d'una empresa:

    - Concepte d'empresa.

    - Tipus d'empresa i elecció de la forma jurídica: responsabilitat, fiscalitat, capital social, dimensió i nombre de socis.

    - Requisits legals mínims exigits per a la constitució de l'empresa, segons la seua forma jurídica.

    - Tràmits administratius per a la constitució d'una empresa.

    - Vies d'assessorament i gestió administrativa externs existents per a posar en marxa una xicoteta i mitjana empresa. La finestreta única empresarial.

    - Concepte d'inversió i fonts de finançament.

    - Instruments de finançament bancària.

    - Ajudes, subvencions i incentius fiscals per a empreses d'informàtica.

    - Viabilitat econòmica i viabilitat financera d'una xicoteta i mitjana empresa del sector de la informàtica.

    - Pla d'empresa: elecció de la forma jurídica, estudi de viabilitat econòmica i financera, tràmits administratius i gestió d'ajudes i subvencions.

    Funció administrativa:

    - Concepte de comptabilitat i nocions bàsiques.

    - Operacions comptables: registre de la informació econòmica d'una empresa.

    - La comptabilitat com a imatge fidel de la situació econòmica.

    - El balanç i el compte de resultats.

    - Anàlisi de la informació comptable.

    - Llibres i documents obligatoris segons la normativa vigent.

    - Obligacions fiscals de les empreses.

    - Requisits i terminis per a la presentació de documents oficials.

    - Gestió administrativa d'una empresa d'informàtica.

    - Documents necessaris per a l'exercici de l'activitat econòmica: documents de compravenda, mitjans de pagament i altres.

    Mòdul professional: Formació en Centres de Treball

    Codi: 0231

    Duració: 380 hores

    Continguts:

    Identificació de l'estructura i organització de l'empresa:

    - Estructura organitzativa de l'empresa i funcions de cada àrea.

    - Elements que constituïxen la xarxa logística de l'empresa: proveïdors, clients, sistemes de producció, emmagatzemament, entre altres.

    - Procediments i tècniques de treball en l'exercici del procés productiu.

    - Competències dels recursos humans amb l'exercici de l'activitat productiva.

    - Anàlisi de la importància de cada element de la xarxa en l'exercici de l'activitat de l'empresa.

    - Característiques del mercat, tipus de clients i proveïdors. Influència en l'exercici de l'activitat empresarial.

    - Canals de comercialització més freqüents.

    - Avantatges i inconvenients de l'estructura de l'empresa en comparació amb un altre tipus d'organitzacions empresarials.

    Hàbits ètics i laborals:

    - Disposició personal i temporal del lloc de treball.

    - Actituds personals (puntualitat, empatia, entre altres).

    - Actituds professionals (orde, neteja, seguretat necessàries per al lloc de treball, responsabilitat, entre altres).

    - Requeriments actitudinals per a prevenció de riscos en l'activitat professional i les mesures de protecció personal.

    - Requeriments actitudinals referits a la qualitat en l'activitat professional.

    - Actituds relacionades amb el propi equip de treball i amb les jerarquies establides en l'empresa.

    - Actituds relacionades amb la documentació de les activitats, realitzades en l'àmbit laboral.

    - Necessitats formatives per a la inserció i reinserció laboral en l'àmbit científic i tècnic del bon fer del professional.

    - Normes de prevenció de riscos laborals aplicables en l'activitat professional.

    - Aspectes fonamentals de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

    - Equips de protecció individual segons els riscos de l'activitat professional i les normes de l'empresa.

    - Respecte al medi, aplicat a les normes internes i externes vinculades a l'empresa.

    - Comunicació i relació eficaç amb els membres d'un equip.

    - Importància de l'activitat laboral.

    - Gestió del canvi de tasques assignades en el desenrotllament dels processos productius de l'empresa.

    - Normes i procediments en l'exercici de l'activitat laboral.

    Muntatge d'equips informàtics:

    - Documentació tècnica.

    - Elements i accessoris dels equips.

    - Programari de base.

    - Instal·lació i verificació de del funcionament de perifèrics.

    - Operació d'equips i ferramentes segons criteris de qualitat.

    - Treball en grup.

    Diagnòstic i reparació d'avaries:

    - Pla d'intervenció per a la localització de les avaries.

    - Símptomes de les avaries o disfuncions.

    - Muntatge i desmuntatge d'elements.

    - Ferramentes de reparació d'avaries.

    - Documentació d'avaries.

    Instal·lació de sistemes operatius i aplicacions:

    - Instal·lació de sistemes operatius.

    - Configuració del sistema operatiu d'acord amb els requeriments.

    - Instal·lació i configuració d'aplicacions.

    - Proves de verificació del funcionament d'equips.

    - Documentació de la instal·lació segons els procediments de l'empresa.

    - Restauració de dades aplicant les normes de seguretat establides.

    Instal·lació i manteniment de la xarxa local i dels servicis d'internet:

    - Documentació tècnica relativa al maquinari i al programari.

    - Elements de la instal·lació.

    ANNEX II

    Seqüenciació i distribució horària dels mòduls professionals.

    - Processament pipeline.

    - Verificació de connexions.

    - Monitoritzacions de xarxes.

    - Instal·lació de controladors.

    - Instal·lació d'adaptadors de comunicacions.

    - Paràmetres bàsics de seguretat.

    - Manual de servici i manteniment.

    Assistència a l'usuari:

    - Identificació de la necessitats de l'usuari.

    - Tècniques de comunicació amb l'usuari.

    - Còpies de seguretat de la informació.

    - Seguiment d'incidències.

    - Assessorament sobre el funcionament aplicacions i equips.

    Gestors de continguts i plataformes d'aprenentatge a distància:

    - Anàlisi de requeriments.

    - Còpies de seguretat de la informació.

    - Elaboració del pla de treball segons les normes de qualitat establides.

    - Selecció, instal·lació i configuració d'aplicacions de gestió de continguts.

    - Selecció, instal·lació i configuració de plataformes d'aprenentatge a distància.

    - Manteniment de la instal·lació.

    - Documentació del desenrotllament i resultat del pla de treball.

    - Criteris de seguretat en l'accés a la informació.

    - Proves de funcionalitat.

    - Documentació de les modificacions.

    - Elaboració d'informes d'usuari.

    ANNEX III

    Professorat

    A. Atribució docent

    

    B. Titulacions requerides per a centres docents de titularitat privada o d'altres administracions diferents de l'educativa

    

    * * * * *

    ANEXO II

    Secuenciación y distribución horaria de los módulos profesionales.

    

    ANEXO III

    Profesorado

    A. Atribución docente

    

    B. Titulaciones requeridas para centros docentes de titularidad privada o de otras administraciones distintas de la educativa

    ANNEX IV

    Mòdul professional: Anglés Tècnic I-M

    Codi: CV0001

    Duració: 64 hores

    Resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació

    1. Reconeix la informació professional i quotidiana continguda en discursos orals emesos en llengua estàndard, analitzant el contingut global del missatge i relacionant-lo amb els recursos lingüístics corresponents.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'ha situat el missatge en el seu context.

    b) S'ha identificat la idea principal del missatge.

    c) S'ha reconegut la finalitat del missatge directe, telefònic o per un altre mitjà auditiu.

    d) S'ha extret la informació específica en missatges relacionats amb els aspectes quotidians de la vida professional i quotidiana.

    e) S'han seqüenciat els elements constituents del missatge.

    f) S'han identificat les idees principals d'un discurs sobre temes coneguts, transmesos pels mitjans de comunicació i emesos en llengua estàndard, i s'han articulat amb claredat.

    g) S'han reconegut les instruccions orals i s'han seguit les indicacions.

    h) S'ha pres consciència de la importància de comprendre globalment un missatge, sense entendre'n tots i cada un dels elements.

    2. Interpreta la informació professional continguda en textos escrits senzills, i analitza de manera comprensiva els seus continguts.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'han seleccionat els materials de consulta i els diccionaris tècnics.

    b) S'han llegit de manera comprensiva textos clars en llengua estàndard.

    c) S'ha interpretat el contingut global del missatge.

    d) S'ha relacionat el text amb l'àmbit del sector a què es referix.

    e) S'ha identificat la terminologia utilitzada.

    f) S'han realitzat traduccions de textos en llengua estàndard utilitzant material de suport en cas necessari.

    g) S'ha interpretat el missatge rebut a través de suports telemàtics: correu electrònic, fax, entre d'altres.

    3. Emet missatges orals clars estructurats, participant com a agent actiu en conversacions professionals.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'han identificat els registres utilitzats per a l'emissió del missatge.

    b) S'ha comunicat utilitzant fórmules, nexes d'unió i estratègies d'interacció.

    c) S'han utilitzat normes de protocol en presentacions.

    d) S'han descrit fets breus i imprevistos relacionats amb la seua professió.

    e) S'ha utilitzat correctament la terminologia de la professió.

    f) S'han expressat sentiments, idees o opinions.

    g) S'han enumerat les activitats de la tasca professional.

    h) S'ha descrit i seqüenciat un procés de treball de la seua competència.

    i) S'ha justificat, o no, l'acceptació de les propostes realitzades.

    j) S'ha argumentat l'elecció d'una determinada opció o d'un procediment de treball triat.

    k) S'ha sol·licitat la reformulació del discurs o la part d'este quan s'ha considerat necessari.

    4. Elabora textos senzills en llengua estàndard, respectant les regles gramaticals.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'han redactat textos breus relacionats amb aspectes quotidians i/o professionals.

    b) S'ha organitzat la informació de manera coherent i cohesionada.

    c) S'han realitzat resums de textos relacionats amb el seu entorn professional.

    d) S'ha omplit documentació específica del seu camp professional.

    e) S'han resumit les idees principals d'informacions donades, utilitzant els propis recursos lingüístics.

    f) S'han utilitzat les fórmules de cortesia pròpies del document a elaborar.

    5. Aplica actituds i comportaments professionals en situacions de comunicació, descrivint les relacions típiques característiques del país de la llengua estrangera.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'han descrit els protocols i les normes de relació social propis del país tenint en compte els costums i usos de la comunitat on es parla la llengua anglesa.

    b) S'han identificat els valors i les creences propis de la comunitat on es parla la llengua anglesa.

    c) S'han identificat els aspectes socioprofessionals propis del sector, en qualsevol tipus de text.

    d) S'han aplicat els protocols i les normes de relació social propis del país de la llengua anglesa.

    Continguts

    Comprensió de missatges orals:

    - Missatges professionals del sector i quotidians.

    - Missatges directes (en persona, per videoconferència...), telefònics i gravats.

    - Coneixent la terminologia específica del sector.

    - Sabent extraure la idea principal i idees secundàries.

    - Sent conscients dels distints recursos gramaticals i lingüístics perquè la comunicació siga possible.

    Interpretació de missatges escrits:

    - Comprensió de missatges, de textos, d'articles bàsics professionals i quotidians.

    - Suports telemàtics: fax, correu electrònic, burofax.

    - Terminologia específica del sector.

    - Idea principal i idees secundàries.

    - Recursos gramaticals: temps verbals, preposicions, adverbis, locucions preposicionals i adverbials, ús de la veu passiva, oracions de relatiu, estil indirecte, i d'altres.

    - Relacions temporals: anterioritat, posterioritat i simultaneïtat.

    Producció de missatges orals:

    - Registres utilitzats en l'emissió de missatges orals.

    - Terminologia específica del sector.

    - Marcadors lingüístics de relacions socials, normes de cortesia i diferències de registre.

    - Manteniment i seguiment del discurs oral:

    - Suport, demostració d'enteniment, petició d'aclariment, i d'altres.

    - Entonació com a recurs de cohesió del text oral.

    Emissió de textos escrits:

    - Elaboració de textos professionals senzills del sector i quotidians.

    - Adequació del text al context comunicatiu.

    - Registre.

    - Selecció lèxica, selecció d'estructures sintàctiques, selecció de contingut rellevant.

    - Ús dels signes de puntuació.

    - Coherència en el desenrotllament del text.

    Identificació i interpretació dels elements culturals més significatius dels països de llengua anglesa:

    - Valoració de les normes socioculturals i protocol·làries en les relacions internacionals.

    - Ús dels recursos formals i funcionals en situacions que requerixen un comportament socioprofessional a fi de projectar una bona imatge de l'empresa.

    Orientacions pedagògiques

    Este mòdul conté la formació necessària per a l'exercici d'activitats relacionades amb les funcions d'atenció al client, informació i assessorament, desenrotllament i seguiment de normes de protocol i compliment de processos i protocols de qualitat; tot això en anglés, incloent-hi aspectes com ara:

    - L'ús i l'aplicació de les diverses tècniques de comunicació per a informar i assessorar el client durant els processos de servici.

    - El desenrotllament i la formalització de processos i protocols de qualitat associats a les activitats del servici.

    Les activitats professionals associades a estes funcions, s'apliquen en els processos corresponents a la qualificació professional.

    La formació del mòdul contribuïx a assolir els objectius generals del cicle formatiu i les competències del títol.

    Les línies d'actuació en el procés d'ensenyança-aprenentatge, que permeten assolir els objectius del mòdul, versaran sobre:

    - La descripció, l'anàlisi i l'aplicació dels processos de comunicació i les tècniques d'imatge personal utilitzant l'anglés.

    - Els processos de qualitat en l'empresa, l'avaluació i la identificació i formalització de documents associats a la prestació de servicis en anglés.

    - La identificació, l'anàlisi i els procediments d'actuació davant de queixes o reclamacions dels clients en anglés.

    Mòdul professional: Anglés Tècnic II-M

    Codi: CV 0002

    Duració: 44 hores

    Resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació

    1. Produïx missatges orals senzills en llengua anglesa, en situacions habituals de l'àmbit social i professional de l'empresa reconeixent i aplicant les normes pròpies de la llengua anglesa.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'han identificat missatges de salutacions, presentació i despedida, amb el protocol i les pautes de cortesia associades.

    b) S'han utilitzat missatges proposats en la gestió de cites amb fluïdesa.

    c) S'han transmés missatges relatius a la justificació de retards, absències, o qualsevol altra eventualitat.

    d) S'han empleat, amb suficient fluïdesa, les expressions habituals per al requeriment de la identificació dels interlocutors.

    e) S'han identificat missatges senzills relacionats amb el sector.

    2. Manté conversacions en llengua anglesa, senzilles i rutinàries del sector, interpretant la informació de partida.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'ha utilitzat un vocabulari tècnic bàsic adequat al context de la situació.

    b) S'han utilitzat els missatges adequats de salutacions, presentació, identificació i d'altres, amb les pautes de cortesia associades dins del context de la conversació.

    c) S'han atés consultes directes telefònicament amb clients i proveïdors suposats.

    d) S'han identificat la informació facilitada i els requeriments realitzats per l'interlocutor.

    e) S'han formulat les preguntes necessàries per a afavorir i confirmar la recepció correcta del missatge.

    f) S'han proporcionat les respostes correctes als requeriments i les instruccions rebuts.

    g) S'han realitzat les anotacions oportunes en anglés, en cas de ser necessari.

    h) S'han utilitzat les fórmules comunicatives bàsiques més usuals utilitzades en el sector.

    i) S'han comprés els punts principals de la informació sense dificultat.

    3. Ompli documents rutinaris de caràcter tècnic en anglés, reconeixent i aplicant les normes pròpies de la llengua anglesa.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'ha identificat un vocabulari bàsic d'ús general en la documentació pròpia del sector.

    b) S'han identificat les característiques bàsiques i les dades clau del document.

    c) S'han analitzat el contingut i la finalitat de distints documents tipus d'altres països en anglés.

    d) S'han omplit documents professionals relacionats amb el sector.

    e) S'han redactat cartes d'agraïment a proveïdors i clients en anglés.

    f) S'han omplit documents d'incidències i de reclamacions.

    g) S'han rebut i remés correus electrònics i fax en anglés amb les expressions correctes de cortesia, salutació i despedida.

    h) S'han utilitzat les ferramentes informàtiques en la redacció i l'ompliment dels documents.

    4. Redacta documents senzills de caràcter administratiu/laboral reconeixent i aplicant les normes pròpies de la llengua anglesa i del sector.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'ha identificat un vocabulari bàsic d'ús general en la documentació pròpia de l'àmbit laboral.

    b) S'ha elaborat un currículum seguint el model europeu (Europass) o d'altres propis dels països de parla anglesa.

    c) S'han identificat borses d'ocupació en anglés accessibles per mitjans tradicionals i utilitzant les noves tecnologies.

    d) S'ha redactat la carta de presentació per a una oferta d'ocupació.

    e) S'han descrit les habilitats personals més adequades a la sol·licitud d'una oferta d'ocupació.

    f) S'ha inserit un currículum en una borsa d'ocupació en anglés.

    g) S'han redactat cartes de citació, rebuig i selecció per a un procés de selecció en l'empresa.

    h) S'ha desenrotllat una actitud de respecte envers les distintes formes d'estructurar l'entorn laboral.

    i) S'ha valorat la llengua anglesa com a mitjà de relació i d'enteniment en el context laboral.

    5. Interpreta textos, documents, conversacions, gravacions o altres en llengua anglesa relacionats amb la cultura general de negoci i d'empresa, utilitzant les ferramentes de suport més adequades.

    Criteris d'avaluació:

    a) S'ha interpretat informació bàsica sobre l'empresa, el producte i el servici.

    b) S'han interpretat estadístiques i gràfics en anglés sobre l'àmbit professional.

    c) S'han aplicat els coneixements de la llengua anglesa a les noves tecnologies de la comunicació i de la informació.

    d) S'ha valorat la dimensió de la llengua anglesa com a mitjà de comunicació base en la relació empresarial, tant europea com mundial.

    Continguts

    Missatges orals senzills en anglés en situacions pròpies del sector:

    - Recursos, estructures lingüístiques i lèxic bàsic sobre: presentació de persones, salutacions i despedides, tractaments de cortesia, identificació dels interlocutors, gestió de cites, visites, justificació de retards o absències, allotjaments, mitjans de transports, horaris, actes culturals i anàlegs.

    - Recepció i transmissió de missatges de forma: presencial, telefònica o telemàtica.

    - Sol·licituds i peticions d'informació.

    - Convencions i pautes de cortesia en les relacions professionals: horaris, festes locals i professionals i adequació al llenguatge no verbal.

    - Estils comunicatius formals i informals: la recepció i relació amb el client.

    Conversació bàsica en llengua anglesa en l'àmbit de l'atenció al client:

    - Recursos, estructures lingüístiques i lèxic bàsic relacionats amb la contractació, l'atenció al client, les queixes i les reclamacions: documents bàsics. Formulació de disculpes en situacions delicades.

    - Planificació d'agendes: concert, ajornament i anul·lació de cites.

    - Presentació de productes/servicis: característiques de productes/servicis, mesures, quantitats, servicis i valors afegits, condicions de pagament, etc.

    - Convencions i pautes de cortesia, relacions i pautes professionals, usades en l'atenció al client, extern i intern.

    Ompliment de documentació administrativa i comercial en anglés:

    - Interpretació de les condicions d'un contracte de compravenda.

    - Ompliment de documentació comercial bàsica: propostes de comanda, albarans, factures proforma, factures, documents de transport, documents de pagament o d'altres.

    - Recursos, estructures lingüístiques i lèxic bàsic relacionats amb la gestió de comandes, contractació, intenció i preferència de compra, devolucions i descomptes.

    Redacció de documentació relacionada amb la gestió laboral en anglés:

    - Recursos, estructures lingüístiques i lèxic bàsic relacionats amb l'àmbit laboral: currículum en distints models. Borses d'ocupació. Ofertes d'ocupació. Cartes de presentació.

    - La selecció i contractació del personal: contractes de treball. Cartes de citació, admissió i rebuig en processos de selecció.

    - L'organització de l'empresa: llocs de treball i funcions.

    Interpretació de textos amb ferramentes bàsiques de suport (TIC):

    - Ús de diccionaris temàtics, correctors ortogràfics, programes de traducció automàtics aplicats a textos relacionats amb:

    ANNEX V

    Espais mínims

    

    * * * * *

    ANEXO V

    Espacios mínimos

    

    - La cultura d'empresa i els objectius: distints enfocaments.

    - Articles de premsa específics del sector.

    - Descripció i comparació de gràfics i estadística. Compressió dels indicadors econòmics més habituals.

    - Agenda. Documentació per a l'organització de cites, trobades i reunions. Organització de les tasques diàries.

    - Consulta de pàgines web amb continguts econòmics en anglés amb informació rellevant per a l'empresa.

    Orientacions pedagògiques

    Este mòdul conté la formació necessària per a l'exercici d'activitats relacionades amb les funcions d'atenció al client, informació i assessorament i compliment de processos i protocols de qualitat, tot això en anglés, incloent-hi aspectes com ara:

    - L'ús i l'aplicació de les diverses tècniques de comunicació per a informar i assessorar el client durant els processos de servici.

    - El desenrotllament i la formalització de processos i protocols de qualitat associats a les activitats del servici.

    Les activitats professionals associades a estes funcions s'apliquen fonamentalment en els processos propis del nivell de qualificació.

    La formació del mòdul contribuïx a assolir els objectius generals del cicle formatiu i les competències del títol.

    Les línies d'actuació en el procés d'ensenyança-aprenentatge que permeten assolir els objectius del mòdul, versaran sobre:

    - La descripció, l'anàlisi i l'aplicació dels processos de comunicació, i les tècniques d'imatge personal utilitzant l'anglés.

    - Els processos de qualitat en l'empresa, la seua avaluació i la identificació i formalització de documents associats a la prestació de servicis en anglés.

    - La identificació, l'anàlisi i els procediments d'actuació davant de queixes o reclamacions dels clients en anglés.

    ANNEX VI

    Titulacions acadèmiques requerides per a la impartició dels mòduls professionals que conformen el cicle formatiu

    en centres de titularitat privada, o d'altres administracions diferents de l'educativa

    ANEXO VI

    Titulaciones académicas requeridas para la impartición de los módulos profesionales que conforman

    el ciclo formativo en centros de titularidad privada, o de otras Administraciones distintas de la educativa