DECRET 73/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Publicado en:  DOGV núm. 7806 de 15.06.2016
Número identificador:   2016/4488
Referencia Base Datos:  004234/2016
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional, organització administrativa , IX legislatura, Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, monografies


  • DECRET 73/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. [2016/4488]

    PREÀMBUL



    El Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, determina les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i als centres directius que la componen, així com a les unitats administratives que s'adscriuen a cada un d'aquells.



    Amb la finalitat de dur a terme les actuacions requerides per a poder cobrir les necessitats en matèria d'infraestructures educatives, desenvolupar les intervencions adequades i fer complir el mapa d'infraestructures escolars, és necessari reforçar les unitats administratives amb competències en infraestructures.

    A més, es considera convenient dur a terme una modificació de la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus, amb l'objecte de reordenar les seues competències i serveis i de determinar l'adscripció de determinats centres museístics i arxivístics.

    Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 de juny de 2016,



    DECRETE



    Article únic. Modificació d'articles i disposicions

    Es modifiquen l'apartat 4.2 de l'article 6, l'article 22, l'apartat 3 de l'article 29, l'apartat 2.3 de l'article 36 i les disposicions addicionals tercera i cinquena del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que queden redactats en la forma indicada en l'annex d'aquest decret.



    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Unitats administratives i dotacions pressupostàries

    Les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha estat atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que es porten a terme les modificacions o actuacions que siguen procedents en el marc de la normativa en matèria de funció pública vigent per a l'adequació de la nova estructura orgànica, i sense perjuí que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquella. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que corresponguen, de conformitat amb la reorganització efectuada.



    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



    València, 10 de juny de 2016.



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG I FERRER



    El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

    VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

    ANNEX



    Article 6. Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació

    4.2. La Subdirecció General d'Infraestructures Educatives, a la qual s'assignen les funcions d'assessorar la secretària autonòmica en matèria d'infraestructures educatives i contractació d'aquestes, i prestar-li suport i assistència tècnica, així com dirigir, planificar, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servei d'Infraestructures Educatives.

    b) Servei de Contractació d'Infraestructures Educatives.

    4.2.1. Al Servei d'Infraestructures Educatives li corresponen les funcions següents:

    a) Redacció, gestió i supervisió dels projectes tècnics de construccions escolars, i direcció, seguiment i control de l'execució de les obres en centres educatius, tot això amb referència a aquells l'execució dels quals assumisca directament la conselleria.

    b) Elaboració de les normes de disseny i qualitat dels centres docents.

    c) Planificació i estudi, conjuntament i en coordinació amb els centres directius competents, del programa de necessitats de construccions escolars i de la realització d'estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.



    d) Revisió i actualització dels mòduls de cost de les obres, així com dels preus unitaris d'estudis i dels treballs relacionats amb aquells.



    e) Emissió d'informes en matèria d'infraestructures educatives i sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar, de conformitat amb la normativa vigent.

    f) Coordinació de tots els requeriments necessaris per a la posada en funcionament dels centres, tant en les infraestructures, com en les dotacions i instal·lacions.

    g) Seguiment dels programes de necessitats dels centres educatius inclosos en els plans de construcció i adequació dels centres.



    h) Coordinació tècnica amb les unitats tècniques de construcció de les direccions territorials del departament, en aquells temes relacionats amb les funcions del Servei.

    i) Suport tècnic i supervisió de la documentació tècnica pel que fa al compliment dels requisits mínims dels espais exigibles per la normativa específica en cada nivell d'ensenyament, en la tramitació dels expedients relatius a la creació, autorització i modificació de centres privats, així com dels centres públics que no són de titularitat de la Generalitat.



    4.2.2. Al Servei de Contractació d'Infraestructures Educatives li corresponen les funcions següents:

    a) Estudi, preparació, formulació i seguiment de l'execució dels expedients de contractació d'obres d'infraestructures educatives de la conselleria, així com de tots els expedients de contractació de serveis necessaris o associats a l'execució de les obres esmentades.

    b) Assessorament i assistència tècnica i jurídica en matèria de contractació d'Infraestructures educatives.

    c) Gestió economicoadministrativa en relació amb els expedients de contractació d'infraestructures educatives a què es refereix l'apartat a anterior.

    d) Gestió econòmica-pressupostària de les inversions en matèria d'infraestructures educatives del departament, relatives a la construcció, ampliació i reforma de centres educatius, en coordinació amb el Servei de Contractació de la Subdirecció General de Règim Econòmic.



    e) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la contractació d'infraestructures educatives.



    Article 22. Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus

    1. A la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:



    a) Servei de Patrimoni Cultural.

    b) Servei de Museus i Patrimoni Moble.

    c) Servei de Promoció Cultural i Suport Tècnic.

    d) Servei de Coordinació d'Entitats Culturals.

    2. El Servei de Patrimoni Cultural té assignades les funcions següents:

    a) Elaborar propostes normatives en relació amb el patrimoni cultural, en especial a l'arquitectònic, arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, immaterial i mediambiental.

    b) Coordinar la correcta aplicació de la normativa en relació amb el patrimoni cultural en especial a l'arquitectònic, arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, immaterial i mediambiental, i vetlar per això.

    c) Estudiar, avaluar, fomentar, proposar i coordinar els projectes d'actuacions i l'establiment de mesures i programes de protecció, conservació, estudi, foment i difusió del patrimoni cultural valencià, en coordinació amb el Servei de Promoció Cultural i Suport Tècnic.



    d) Avaluar i estudiar les condicions del patrimoni cultural valencià; avaluar, proposar i coordinar mesures i actuacions d'inspecció per a millorar l'estat del coneixement del patrimoni cultural valencià.



    e) Estudiar, fomentar i proposar la millora i l'ampliació del patrimoni cultural valencià.

    f) Estudiar, promocionar i impulsar la investigació científica, i l'estudi, la promoció, la millora i la difusió del patrimoni cultural valencià i de les tradicions i institucions tradicionals del poble valencià.



    g) Executar les competències que corresponen a la direcció general en relació amb l'avaluació ambiental i d'impacte de plans, programes i projectes i amb la coordinació amb els serveis territorials; estudiar, avaluar i emetre els corresponents informes d'impacte sobre el patrimoni.



    h) Establir procediments, directrius i criteris en l'avaluació d'impacte sobre el patrimoni cultural de plans, programes i projectes, així com coordinar-los amb la resta de departaments de la direcció general i dels serveis territorials.

    i) Exercir les facultats d'inspecció i tutela legal, incloent-hi el règim d'autoritzacions i el sancionador, la coordinació tècnica i la supervisió de les inspeccions.

    j) Proposar la incoació de procediments sancionadors per incompliment de les obligacions establides en la normativa de patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

    k) Emetre els informes que preveu la normativa urbanística en relació amb el patrimoni cultural valencià arquitectònic, arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, immaterial i mediambiental, i coordinar-se amb els serveis territorials.

    l) Assessorar en projectes, plans i programes sobre estudis d'afeccions patrimonials, i en l'existència i disponibilitat de documentació i d'informació respecte d'això.

    m) Autoritzar els plans, programes i propostes d'intervenció en matèria de patrimoni cultural, arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, tècnic i immaterial, arquitectònic i mediambiental.



    n) Declarar, tramitar, elaborar i supervisar la documentació tècnica i de gestió dels corresponents expedients patrimoni mundial, UNESCO, de declaració de béns d'interés cultural, de rellevància local, del patrimoni cultural valencià, com l'arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, tècnic, immaterial, arquitectònic i mediambiental.



    o) Proposar i tramitar els expedients d'ajudes i subvencions en l'àmbit de la protecció del patrimoni cultural, en coordinació amb el Servei de Coordinació d'Entitats Culturals.

    p) Coordinar, donar-hi suport i supervisar funcionalment les mesures i actuacions d'estudi, avaluació, foment, investigació i protecció que realitzen els serveis tècnics dels centres adscrits a la direcció general en aquestes matèries, com ara el Museu Castell – Teatre, Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu Històric de Sagunt, el Museu de la Valltorta i el Centre d'Arqueologia Subaquàtica de la Comunitat Valenciana, els serveis territorials d'Inspecció.

    q) Formació i actualitzar permanentment l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, i l'anotar-hi els negocis jurídics i actes materials relatius al patrimoni arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, tècnic i immaterial, del patrimoni arquitectònic i mediambiental.

    r) Mantenir i actualitzar l'arxiu documental i la informació patrimonial via web; aplicar noves tecnologies de la informació, com ara el sistema de referència i informació geogràfica dels béns patrimoni cultural valencià.

    s) Estudiar els plans nacionals de patrimoni en coordinació amb la resta de serveis de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, i fer-ne el seguiment.

    t) La resta de funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a patrimoni cultural valencià.

    3. El Servei de Museus i Patrimoni Moble té assignades les funcions següents:

    a) La proposta i gestió dels assumptes relatius a la protecció, conservació, estudi, investigació, defensa i restauració dels béns mobles integrants dels museus i col·leccions museogràfiques permanents dependents de la direcció general, del sistema valencià de museus, així com la inspecció i tutela de tot això.

    b) La formació i permanent actualització de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, i l'anotació en aquest dels negocis jurídics i actes materials relatius al patrimoni moble.

    c) La proposta, tramitació i gestió en les intervencions directes en museus i projectes d'investigació artística

    d) La proposta i tramitació dels expedients d'ajudes i subvencions en l'àmbit de la difusió cultural i museus, en coordinació amb el Servei de Coordinació d'Entitats Culturals.

    e) La proposta de creació i regulació de museus, centres d'interpretació i altres centres de depòsit cultural.

    f) La direcció i supervisió dels centres adscrits a la Direcció General, com ara el Museu de Belles Arts de València, el Museu Castell – Teatre de Sagunt, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu Històric de Sagunt, el Museu de la Valltorta de Tírig i el Museu de la Impremta i de les Arts Gràfiques del Puig de Santa Maria, pel que fa a les matèries del Servei.

    g) La gestió dels museus dependents de la Direcció General; l'autorització i gestió dels depòsits i les eixides de fons dels museus i col·leccions museogràfiques permanents; la formació i permanent actualització de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en l'àmbit de la seua competència, així com l'anotació en aquest dels negocis jurídics i actes materials sobre els béns inventariats.



    h) La tramitació, elaboració i supervisió de la documentació tècnica i de gestió dels corresponents expedients de declaració de béns d'interés cultural moble; el foment de la difusió didàctica de les col·leccions dels museus, d'acord amb les iniciatives i propostes de les direccions d'aquells, així com la coordinació dels tallers i programes didàctics i la formació d'un fons de documentació (documental, bibliogràfica, gràfica i multimèdia) sobre els museus i col·leccions museogràfiques permanents.

    i) L'estudi i el seguiment dels plans nacionals de patrimoni, en coordinació amb la resta de serveis de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, en les matèries relatives a les funcions pròpies del servei.



    j) La resta de funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a museus i al patrimoni moble.

    4. El Servei de Promoció Cultural i Suport Tècnic té assignades les funcions següents:

    a) Fomentar, promocionar i difondre les manifestacions culturals, així com la investigació artística i museogràfica, la formació i col·laboració amb les aules de la tercera edat i l'organització i producció audiovisual i documental.

    b) Dissenyar infraestructures expositives; dirigir, muntar i supervisar exposicions; organitzar i supervisar programes d'itinerància expositiva; coordinar l'oferta de programació expositiva, i proposar, supervisar i, si és el cas, gestionar directament els comissionats d'exposicions.



    c) Proposar, gestionar les obres i actuacions de conservació, protecció i posada en valor del patrimoni cultural valencià de la direcció general, en especial de l'immoble, en coordinació amb la resta de serveis, i fer-ne el seguiment; donar suport tècnic en la contractació, gestió, tramitació, control i seguiment d'obres i serveis.

    d) Programar, elaborar, coordinar el seguiment i supervisar els plans anuals d'obres, inversions, projectes i actuacions de la direcció general, en coordinació amb la resta de serveis.

    e) Elaborar, coordinar el seguiment i supervisar els plans d'inversió i manteniment d'edificis adscrits o gestionats per la Direcció General de Cultura i Patrimoni. Controlar, i realitzar el seguiment d'incidències derivades de l'estat de la conservació.

    f) Estudiar, informar i supervisar els avantprojectes i projectes d'obres i instal·lacions que emanen de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, com a tràmit previ per a aprovar-los per l'òrgan de contractació competent.

    g) Redactar i gestionar els projectes tècnics, de construcció; de direcció, de seguiment i d'execució d'obres; elaborar estudis de viabilitat i plans d'actuació d'obres de la direcció general.



    h) Establir els criteris tècnics per a l'elaboració i supervisió dels projectes tècnics i d'obres, en coordinació, si és possible, amb la resta dels serveis i dels serveis territorials.

    i) Donar suport tècnic en la redacció de projectes i obres de restauració, protecció i conservació del patrimoni cultural valencià. Coordinar, i gestionar la redacció i revisió de projectes, de plans directors d'intervencions patrimonials, en especial de restauració i valoració del patrimoni cultural valencià, i la redacció de plecs de condicions de projectes i obres.

    j) Coordinar i gestionar la correcta execució de les obres, de les intervencions en el patrimoni cultural valencià, en l'execució dels plans directors, dels projectes i obres de restauració i dels encàrrecs a personal tècnic extern, des de la part arquitectònica, històrica, arqueològica i també de restauració del bé, museïtzació i posada en valor, incloent-hi la coordinació amb els diferents serveis de la direcció general i dels serveis territorials.

    k) Proposar, impulsar i executar actuacions de restauració del patrimoni corresponents al programa de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

    l) Estudiar, gestionar i controlar l'execució pressupostària i de les inversions, amb l'elaboració de propostes, estudis de seguiment, control i millora; pla PIP; proposar, millorar i coordinar els programes d'inversió i econòmics de la direcció general en l'àmbit propi i en el cofinançament extern, com ara l'1,5 % cultural o els fons europeus.



    m) Gestionar i mantenir la base de dades de les necessitats, peticions i inversions de la direcció general, i de la documentació i arxius de les corresponents actuacions, obres i projectes, en coordinació amb la resta de serveis de la direcció general i dels serveis territorials.



    n) Estudiar els plans nacionals de patrimoni en coordinació amb la resta de serveis de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, i fer-ne i el seguiment.

    o) La resta de funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la infraestructura cultural i a l'assistència tècnica.

    5. El Servei de Coordinació d'Entitats Culturals té assignades les funcions següents:

    a) Coordinar la gestió de la subdirecció general amb els òrgans de la conselleria competents en matèria econòmica, administrativa i jurídica.



    b) Impulsar i coordinar la gestió d'ajudes i subvencions en col·laboració amb les altres unitats de la subdirecció general.

    c) Efectuar propostes de racionalització dels procediments administratius en l'àmbit de la subdirecció general.

    d) Gestionar la programació econòmica i comptable, l'elaboració i la gestió del pressupost de la subdirecció general, així com les modificacions pressupostàries; portar el seguiment de l'execució del pressupost, i elaborar informes de la seua gestió.

    e) Elaborar propostes econòmiques, informes, normatives i circulars sobre matèries del seu àmbit funcional.

    f) Fer el seguiment i portar la coordinació de les activitats dels ens públics que actuen en l'àmbit de les arts plàstiques i escèniques, i de les actuacions dels projectes culturals multidisciplinaris en els quals intervinguen aquestes o altres administracions públiques o entitats culturals.



    g) Proposar i gestionar ajudes i subvencions en l'àmbit cultural i artístic.

    h) La resta de funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la coordinació d'entitats culturals i a la difusió i ajudes que versen sobre les funcions que té assignades aquest servei.

    Article 29. Subdirecció General de Règim Econòmic

    3. Al Servei de Contractació li corresponen les funcions següents:



    a) Estudiar, preparar i formular l'execució dels expedients de contractació de la conselleria, excepte els corresponents a infraestructures educatives assignats a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, i fer-ne el seguiment.

    b) Prestar assessorament i assistència tècnica i jurídica en matèria de contractació als departaments de la conselleria.

    c) Elaborar propostes d'instruccions i circulars en matèria de contractació.

    d) La gestió economicoadministrativa en relació amb els expedients de contractació, excepte els corresponents a infraestructures educatives assignats a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació.



    e) Tramitar els expedients de compres centralitzades i fer-ne el seguiment.

    f) Efectuar la gestió economicopressupostària de les inversions del departament, excepte les corresponents a infraestructures educatives assignades a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació.

    g) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la contractació.



    Article 36. Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

    2.3. El Servei Territorial de Cultura i Esport, que exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions específiques en matèria de cultura i esport, depenent funcionalment de les direccions generals competents per raó de la seua matèria.



    Disposició addicional tercera. Adscripció de museus i entitats culturals

    El Museu de Belles Arts de València, el Museu Castell – Teatre de Sagunt, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu Històric de Sagunt, el Museu de la Valltorta de Tírig, el Museu de la Impremta i de les Arts Gràfiques del Puig de Santa Maria i el Centre d'Arqueologia Subaquàtica de la Comunitat Valenciana, així com el seu personal, queden adscrits funcionalment a la Direcció General de Cultura i Patrimoni, i orgànicament a la direcció territorial que pertoque, d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



    Disposició addicional cinquena. Adscripció de l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana

    L'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana queda adscrit organicament i funcionalment a la Direcció General de Cultura i Patrimoni.