DECRET 118/ 2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació.



Publicado en:  DOGV núm. 5566 de 30.07.2007
Número identificador:   2007/9912
Referencia Base Datos:  010104/2007
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Educació
    Grupo Temático: Legislación, Reglamentación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional , Conselleria Educació


  • DECRET 118/ 2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació. [2007/9912]

    El Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, fixa el nombre i denominació de les conselleries, entre les quals es troba la conselleria d'Educació, amb competències en matèria d'educació, universitats, ciència i política lingüística.

    D'altra banda, el Decret 92/2007, de 6 de juliol, del Consell, establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de l'administració de la Generalitat.

    Pel present reglament, en conseqüència, es desplega l'estructura orgànica i funcional de la conselleria d'Educació i es determinen els òrgans superiors i centres directius que la componen, les funcions que respectivament se'ls atribuïxen i les unitats administratives de rang superior que s'enquadren en cada un d'aquells.

    Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28.f) i 64 de la Llei del Consell, a proposta del conseller d'Educació, i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat en la reunió del dia 27 de juliol de 2007,

    DECRETE

    TÍTOL I

    Disposicions generals

    Article 1. Disposicions generals

    1. La conselleria d'Educació és el departament del Consell de la Generalitat a què correspon exercir les competències relatives a l'educació, universitats, ciència i política lingüística.

    2. Esta conselleria és el departament titular de l'administració educativa universitària i no universitària i de la ciència de la Generalitat, al qual, davall la superior autoritat del Consell de la Generalitat, li correspon dirigir, impulsar i executar l'acció política i administrativa en les matèries de la seua competència.

    3. Territorialment, la conselleria s'organitza en servicis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.

    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    Davall l'autoritat del conseller, la conselleria d'Educació està integrada pels següents òrgans superiors i centres directius:

    – Secretaria Autonòmica d'Educació.

    – Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència.

    – Subsecretaria.

    – Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

    – Direcció General de Personal.

    – Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    – Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors.

    – Direcció General del Política Científica.

    – Direcció General de Règim Econòmic.

    – Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa.

    Article 3. Consell de Direcció

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència al conseller en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Davall la presidència del o de la titular de la conselleria, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de les secretaries autonòmiques, la Subsecretaria i les direccions generals i pel director o directora del Gabinet del conseller, que exercirà la secretaria d'este consell.

    2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, els directors, caps o responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament, quan el conseller ho estime convenient.

    3. El Consell de Direcció pot reunir-se en ple o en comissions. Es podran constituir totes les comissions que acorde el o la titular del departament, qui determinarà els membres que hagen d'integrar-les i designarà les persones que hagen d'exercir la presidència i la secretaria, sense perjuí de la facultat de presidir-les personalment.

    4. Igualment, el conseller pot acordar, sempre que ho estime convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament, per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que determine en cada cas.

    Article 4. Substitucions

    En els casos d'absència o malaltia del titular del departament, s'aplicarà el que disposa l'apartat i) de l'article 12 de la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, Subsecretaria o direccions generals, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seguint l'orde de prelació previst en l'article 2 del present Reglament.

    Este orde s'aplicarà així mateix, a efecte de substitució, per a les secretaries autonòmiques, Subsecretaria i direccions generals.

    El que establixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjuí del que, si és el cas, dispose el conseller per resolució.

    Article 5. Nivell administratiu

    El nivell administratiu de la conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament dels o de les titulars de la conselleria, de les secretaries autonòmiques, de la Subsecretaria o de les direccions generals del departament.

    TÍTOL II

    De l'estructura i funcions dels òrgans superiors,

    directius i servicis centrals de la conselleria

    CAPÍTOL I

    Del conseller

    Secció primera

    El conseller

    Article 6. El conseller

    El conseller d'Educació, com a titular del departament, és l'òrgan jeràrquic superior i exercix totes les atribucions que li conferix la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en l'àmbit competencial del departament, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic.

    Secció segona

    De les unitats que depenen directament del conseller

    Article 7. El Gabinet del conseller

    El Gabinet del conseller és la unitat d'assistència, assessorament i suport immediat del titular de la conselleria, de qui depén directament. També té a càrrec seu el manteniment de les relacions del conseller amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'estat i de les altres comunitats autònomes, així com les relacions informatives i amb els mitjans de comunicació.

    CAPÍTOL II

    De les secretaries autonòmiques

    Secció primera

    De la Secretaria Autonòmica d'Educació

    Article 8. Secretaria Autonòmica d'Educació

    1. La Secretaria Autonòmica d'Educació és l'òrgan superior de la conselleria d'Educació a què correspon, davall la superior direcció del conseller, la proposta i execució de la política en matèria d'ensenyament no universitari, personal docent i política lingüística.

    Se n'exceptuen els ensenyaments artístics superiors i els restants estudis superiors que depenguen de la Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència.

    2. La Secretaria Autonòmica d'Educació durà a terme les funcions previstes en l'article 68 de la Llei del Consell i, en particular, exercirà la superior direcció de la inspecció educativa i coordinarà les unitats administratives que desenrotllen la dita funció. Així mateix, li correspondrà dirigir, impulsar i coordinar les relacions institucionals amb altres entitats públiques o privades, així com fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents i en els òrgans de representació de l'àmbit educatiu.

    També li correspon la promoció i foment de l'ús del valencià, la direcció de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, encarregada d'organitzar la realització de les proves corresponents i gestionar l'expedició dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià, a més de l'assessorament lingüístic. Impulsarà l'actuació i treballs de la Comissió Interdepartamental per a l'Aplicació de l'Ús del Valencià.

    3. La Secretaria Autonòmica d'Educació dirigirà i coordinarà els següents centres directius:

    3.1. Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

    3.2. Direcció General de Personal.

    3.3. Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    4. Depén orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de la Secretaria Autonòmica d'Educació, l'Àrea de Política Lingüística, a la qual li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions relatives a la política lingüística.

    Article 9. Direcció General d'Ordenació i Centres Docents

    La Direcció General d'Ordenació i Centres Docents exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. L'ordenació dels diferents ensenyaments no universitaris competència de la conselleria d'Educació, així com l'adaptació de l'ordenació a la diversitat de l'alumnat.

    2. L'elaboració de currículums educatius i l'establiment de criteris per a la impartició en els centres docents dels ensenyaments a què es referix l'apartat anterior.

    3. La determinació dels criteris per a la supervisió dels llibres de text i materials curriculars dins del procés ordinari d'inspecció que exercix l'administració educativa sobre la totalitat d'elements que integren el procés d'ensenyament i aprenentatge.

    4. L'estudi, elaboració i proposta de les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent i el desenrotllament de la seua activitat, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents, equipament escolar i material didàctic.

    5. L'estudi, proposta i execució de plans d'actuació per a la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià i del castellà en el sistema educatiu, així com la promoció, autorització i assessorament dels diferents programes d'educació bilingüe i plurilingüe en els nivells no universitaris.

    6. La planificació, elaboració i proposta de criteris per a l'ordenació del règim jurídic, administratiu i econòmic dels centres docents.

    7. L'ordenació dels servicis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, prèvia proposta de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    8. Elaborar la planificació dels centres educatius, d'acord amb les necessitats escolarització i dels servicis educatius a oferir. Creació, modificació, transformació i supressió de centres docents públics, així com estudi i proposta de dotació de mitjans materials dels centres i servicis de suport educatiu.

    9. La proposta d'autorització, reconeixement, homologació, transformació, modificació o supressió de centres educatius privats. La tramitació, proposta i gestió dels concerts amb els titulars de centres educatius privats.

    10. El registre dels centres educatius, així com l'autorització i supressió d'ensenyances a impartir en els centres públics i privats. L'exercici de les facultats en matèria de règim disciplinari i sancionador en relació amb els centres docents, sense perjuí de les que l'ordenament jurídic atribuïsca al o a la titular del departament.

    11. L'edició, gestió i registre de l'historial acadèmic de l'alumnat i, si és el cas, dels llibres d'escolaritat acreditatius dels estudis dels diferents nivells i etapes. L'expedició de títols i diplomes de nivell no universitari la competència dels quals corresponga a la conselleria d'Educació.

    12. La gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi en l'àmbit no universitari, així com de les ajudes i subvencions a concedir, dins de l'àmbit funcional d'esta Direcció General.

    13. La planificació, ordenació i execució d'actuacions relatives a transport i menjadors escolars, servicis escolars, escoles-llar i altres de naturalesa anàloga.

    14. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    15. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    16. Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la secretaria autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 10.Unitats dependents de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents

    De la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents dependran:

    1. Àrea de Centres Docents, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives als centres docents.

    2. Àrea d'Ordenació, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a l'ordenació en matèria educativa.

    Article 11. Direcció General de Personal

    La Direcció General de Personal exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. Exercir la direcció del personal docent dependent de la conselleria i les funcions de proposta i execució en matèria de personal no docent dels centres educatius, en concret fisioterapeutes, educadors especials i educadors d'escola infantil, excepte en els aspectes que són competència de la conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

    2. Gestionar i mantindre les relacions per a assumptes de personal amb les organitzacions sindicals i òrgans de representació del personal docent, dels centres públics i privats.

    3. La proposta de dotació de mitjans personals del departament, dels centres docents i dels servicis de suport educatiu, així com l'elaboració de les plantilles de personal docent dels centres i servicis, i la proposta de dotació de llocs de treball de personal no docent, d'acord amb la planificació prevista per la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

    4. Portar el registre del personal docent no universitari, sense perjuí de les funcions que tinguen encomanades altres òrgans o departaments de la Generalitat.

    5. Elaborar i proposar per a la seua aprovació l'oferta d'ocupació pública de personal docent, així com dictar les resolucions i actes administratius requerits en els procediments selectius per a l'ingrés en la funció pública docent no universitària, excepte la convocatòria i l'aprovació de les bases, que es realitzarà per orde del conseller.

    6. Convocar, gestionar i resoldre els procediments per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent que depenguen del departament.

    7. Estudiar, proposar i desenrotllar mesures que tendisquen a la millora de les condicions de treball i de la productivitat, sense perjuí de les atribucions que corresponguen als òrgans competents en matèria de funció pública.

    8. Exercir les facultats disciplinàries respecte del personal docent dependent de la conselleria, excepte les que l'ordenament jurídic atribuïx a altres òrgans, així com resoldre les sol·licituds de compatibilitat.

    9. Dirigir la gestió i, si és el cas, acordar la resolució dels assumptes relatius al personal docent i al personal no docent dels centres educatius, previstos en l'apartat 1 del present article, sense perjuí de les facultats que legalment o reglamentàriament estiguen atribuïdes o s'atribuïsquen a altres òrgans.

    10. La planificació, elaboració, organització i execució dels programes de formació del professorat, incloent la promoció de convenis de col·laboració i convocatòries públiques d'ajudes, així com l'acreditació i homologació de les accions de formació del professorat.

    11. La superior direcció, ordenació i gestió dels Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius de la Comunitat Valenciana, en coordinació amb la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    12. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    13. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    14. Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la Secretaria Autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 12. Unitats dependents de la Direcció General de Personal

    De la Direcció General de Personal dependrà l'Àrea de Personal, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions en matèria de personal docent i del personal no docent dels centres educatius, expressat en l'apartat 1 de l'article anterior, excepte en les matèries competència de la conselleria de Justícia i Administracions Públiques, així com la formació del professorat.

    Article 13. Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professiona

    La Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. Facilitar la implantació dels sistemes d'avaluació diagnòstica a fi d'impulsar la millora contínua dels centres educatius, així com avaluar el grau d'adquisició de les competències curriculars, les reformes generals del sistema educatiu i l'estructura, l'abast i els resultats de les innovacions de caràcter general introduïdes en este.

    2. Col·laborar amb altres administracions, institucions i organismes, que tinguen algun tipus de responsabilitat en l'avaluació, innovació i qualitat educativa, formació professional, ensenyaments de règim especial, així com en la formació de persones adultes, ensenyament d'idiomes i ensenyaments esportius.

    3. Informar els diferents sectors de la societat del funcionament i resultats del sistema educatiu, per mitjà de la publicació i difusió de les avaluacions realitzades i les innovacions produïdes.

    4. Formular propostes als òrgans competents per a la millora contínua del sistema educatiu. Realitzar estudis tècnics, establir directrius i criteris tècnics referents a la producció estadística del sistema educatiu.

    5. Afavorir l'elaboració de projectes que incloguen innovacions curriculars, metodològiques, tecnològiques, didàctiques i d'organització dels centres docents i proposar l'autorització de programes experimentals per als centres docents, en coordinació amb la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

    6. Fomentar l'aplicació dels principis de qualitat al sistema educatiu en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, implementant els sistemes de gestió de qualitat i els factors que contribuïxen a la seua millora contínua amb el suport de la Xarxa de Centres de Qualitat, orientant els centres educatius cap a l'excel·lència.

    7. Elaborar el reglament de normes de convivència en els centres educatius, així com promoure i fomentar mesures que propicien la millora del clima escolar, així com el desplegament de programes específics d'atenció educativa a l'alumnat immigrant per a facilitar la seua integració escolar i social.

    8. Conéixer, analitzar i avaluar la convivència en els centres educatius a fi de planificar, coordinar i proposar mesures de prevenció i intervenció davant dels conflictes i la promoció de la convivència, així com facilitar el suport administratiu necessari per al funcionament de l'Observatori per a la Convivència Escolar en els centres, com a suport per a la qualitat i la millora contínua del sistema educatiu.

    9. Promoure la dimensió europea de l'educació per mitjà de la gestió de programes educatius de la Unió Europea.

    10. Promoure el desenrotllament de la formació professional específica, adequant-la a les necessitats socioproductives, a fi donar resposta al teixit productiu de la Comunitat Valenciana i d'elevar els nivells d'empleabilitat.

    11. Proporcionar l'establiment de convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, associacions empresarials, universitats i altres institucions o entitats per a la implantació i desenrotllament de la formació professional.

    12. Gestió i promoció dels servicis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, en coordinació amb la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents.

    13. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    14. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    15. Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la Secretaria Autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 14. Unitats dependents de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional

    De la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional dependran:

    1. Àrea de Formació Professional, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a les polítiques en matèria de formació professional i ensenyaments de règim especial, així com la formació de persones adultes, ensenyament d'idiomes i ensenyaments esportius.

    2. Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a les polítiques en matèria d'innovació educativa, avaluació general del sistema educatiu i millora de la qualitat de l'ensenyament, tot això referit als ensenyaments no universitaris.

    Secció segona

    De la Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència

    Article 15. Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència

    1. A la Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència li correspon exercir les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria d'universitat, investigació, ciència i transferència ciència-tecnologia.

    2. La Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència dirigirà i coordinarà els següents centres directius:

    2.1. Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors.

    2.2. Direcció General de Política Científica.

    Article 16. Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors

    La Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. Tramitar les propostes de creació, supressió, modificació, adscripció i integració, segons pertoque, d'universitats, facultats, escoles tècniques superiors, escoles universitàries, instituts universitaris, col·legis universitaris i col·legis majors; així com d'aquells altres centres universitaris la creació dels quals no corresponga a les universitats.

    2. Elaborar els estudis per a la formulació de la política universitària, de manera que, respectant l'autonomia universitària, responga a les necessitats socials, econòmiques i científiques de la Comunitat Valenciana.

    3. Proposar i gestionar les convocatòries de beques relatives a ensenyaments universitaris de primer i segon cicle, la competència de les quals corresponga a la Generalitat.

    4. Prestar suport administratiu als òrgans de coordinació interuniversitària i assistència a la secretaria d'estos.

    5. La coordinació administrativa de l'organització dels procediments selectius i de preinscripció per a l'accés a la universitat.

    6. Exercir les competències que l'ordenament jurídic atribuïx a l'administració educativa en matèria universitària i formació superior, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, excepte les que corresponguen als titulars de la Secretaria Autonòmica de què depenen o de la conselleria o al Consell de la Generalitat.

    7. Estudiar, analitzar, proposar i gestionar el procediment i mitjans de finançament dels recursos que els centres universitaris necessiten per al desenrotllament dels seus fins, de conformitat amb les normes pressupostàries.

    8. Elaborar els estudis sobre les partides pressupostàries destinades al finançament dels centres universitaris en l'àmbit de la programació plurianual.

    9. Realitzar el seguiment i control del desplegament i execució del pla d'inversions plurianual de cada universitat, així com aprovar la reprogramació anual, establint els procediments necessaris.

    10. Autoritzar, d'acord amb el que establix l'article 81.3.h de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, les operacions d'endeutament de les universitats públiques, previ informe favorable de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

    11. Autoritzar a les universitats públiques valencianes les operacions de disposició de fons previstes en el sistema de finançament de les infraestructures contingudes en el pla d'inversions de cada universitat prèviament aprovat.

    12. Establir, en desplegament del que acorde el Consell de la Generalitat, les instruccions necessàries per a la correcta execució i control de les operacions de crèdit, financeres i de disposició de fons del sistema de finançament de les inversions de les universitats públiques vigent en cada moment.

    13. Formular la proposta de taxes per la prestació de servicis acadèmics universitaris.

    14. La coordinació i gestió econòmica per a la posada en marxa d'infraestructures d'investigació i de transferència ciència-tecnologia en parcs i instituts científics.

    15. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    16. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    17. Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la Secretaria Autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 17. Unitats dependents de la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors

    De la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors depenen les unitats següents:

    1. Àrea d'Ordenació Acadèmica Superior, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a l'ordenació i gestió universitària.

    2. Àrea de Recursos Docents i d'Investigació, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives als recursos universitaris i d'investigació.

    Article 18. Direcció General de Política Científica

    La Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. La planificació, coordinació, avaluació i seguiment tècnic i instrumental de la política científica, d'investigació i de transferència ciència-tecnològica.

    2. Canalitzar la presència de la investigació pública, en matèries de la seua competència, en organismes, òrgans, programes i la resta de fòrums de decisió i debat que l'afecten, tant d'àmbit nacional com internacional.

    3. Difondre, a través dels mitjans a la seua disposició, les estratègies d'investigació en tots els àmbits socials, així com els resultats obtinguts, a fi d'aconseguir una implicació i una coresponsabilitat efectives en l'esforç investigador.

    4. Assumir la col·laboració, quan pertoque, amb les restants instàncies de la Generalitat competents en matèria d'investigació, coordinant les actuacions d'estes en el que puga afectar les universitats valencianes, i encarregar-se així mateix del seu seguiment i control.

    5. Fomentar i impulsar la participació de les entitats públiques i privades en la investigació universitària, així com la captació de recursos i ajudes que aquelles pogueren disposar, assumint la seua planificació i gestió.

    6. La gestió dels programes i instruments destinats a la promoció de la investigació i la ciència.

    7. Proposar i gestionar la creació d'instituts d'investigació i universitaris.

    8. Promoure la convocatòria de subvencions i instruments de suport a la investigació científica i desenrotllament i innovació tecnològica gestionats pels diferents departaments del Consell de la Generalitat i ens públics i organismes adscrits.

    9. Promoure convenis i acords de col·laboració amb entitats públiques i privades, que incidisquen sobre el desplegament de les polítiques d'investigació científica i desenrotllament i innovació tecnològica.

    10. El foment de la cooperació i l'impuls de plans d'actuació comuns o complementaris de les accions mobilitzadores en el marc del pla nacional d'investigació científica, i desenrotllament i innovació tecnològica.

    11. L'impuls a la dinamització dels agents i la potenciació de l'articulació del sistema valencià d'investigació científica, desenrotllament i innovació tecnològica i la seua connexió amb l'àmbit universitari i els estudis superiors.

    12. El disseny, l'anàlisi i el seguiment de les activitats pròpies de la promoció i el foment i millora de parcs i instituts científics.

    13. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    14. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    15. Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la Secretaria Autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 19. Unitats dependents de la Direcció General de Política Científica

    De la Direcció General de Política Científica depén la unitat següent:

    Àrea d'Ordenació Científica i Investigació, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior.

    CAPÍTOL III

    De la Subsecretaria

    Article 20. Subsecretaria

    El titular de la Subsecretaria, davall la directa dependència del conseller, exercix les atribucions que li conferix l'article 69 de la Llei del Consell, així com les que li assigne el present reglament, les altres disposicions legals i les que el conseller li encomane. En particular exercix les funcions següents:

    1. La coordinació de les direccions generals davall la seua dependència.

    2. La direcció del personal de la conselleria, sense perjuí del que disposa l'article 11.

    3. La inspecció de tots els servicis del departament.

    4. Dirigir i gestionar els servicis generals i dependències comunes de la conselleria.

    5. Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament, així com supervisar els expedients de contractació que gestionen altres centres directiu de la conselleria.

    6. Coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, servicis i unitats de la conselleria.

    7. Tramitar les consultes davant dels advocats de la Generalitat que assistisquen el departament, dels òrgans superiors i directius i unitats administratives de la conselleria.

    8. Emetre un informe sobre els assumptes que s'hagen de sotmetre al Consell de la Generalitat, al president de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose el conseller.

    9. Informar el personal directiu de la conselleria de la procedència legal dels seus programes d'actuacions.

    10. Elaborar compilacions de disposicions vigents i proposar les refoses i modificacions de textos legals.

    11. Disposar la publicació, quan pertoque, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la conselleria en els diaris oficials.

    12. Tramitar els expedients de contractació que corresponguen a l'àmbit funcional de la Subsecretaria i aquells altres que, si és el cas, reglamentàriament se li assignen.

    13. La tramitació de vacances, llicències i permisos del personal no docent adscrit a la conselleria.

    14. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents

    15. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    16. Qualsevol altra funció que li encomane el conseller d'Educació, o li conferisquen les disposicions legals.

    Article 21. Òrgans directius dependents de la Subsecretaria

    De la Subsecretaria depenen els següents òrgans directius:

    1. Direcció General de Règim Econòmic.

    2. Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa.

    Article 22. Secretaria General Administrativa

    1. Adscrita a la Subsecretaria i de conformitat amb l'article 73 de la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, la Secretaria General Administrativa és la unitat que, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, presta suport directe al titular de la Subsecretaria i, davall la seua autoritat, exercix la direcció, coordinació i supervisió dels servicis generals de la conselleria.

    2. De la Secretaria General Administrativa depén l'Àrea de Recursos Humans i Assumptes Generals, que és la unitat que exercirà les funcions en matèria de gestió de personal no docent, així com la funcions de gestió, control i supervisió dels servicis generals i dependències comunes.

    Article 23. Direcció General de Règim Econòmic

    La Direcció General de Règim Econòmic exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. Portar la gestió patrimonial dels béns afectats la conselleria.

    2. Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    3. Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i fer el seguiment de l'execució del pressupost.

    4. Emetre informes sobre viabilitat econòmica de projectes, plans i programes d'actuació.

    5. Realitzar estudis, informes i propostes en matèria de retribucions del personal docent.

    6. Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents centres directius del departament.

    7. Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, establint les directrius per a la correcta gestió de gastos i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    8. Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    9. Coordinar i supervisar l'execució de tots els programes pressupostaris del departament, així com portar la gestió dels que tinga assignats.

    10. Tramitar els expedients de contractació que corresponguen a l'àmbit funcional d'esta direcció general i aquells altres que, si és el cas, reglamentàriament se li assignen.

    11. Gestionar els gastos de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjuí de les facultats atribuïdes a altres òrgans, exercint la direcció, coordinació i control sobre les diferents unitats de la conselleria que intervinguen en el procés d'elaboració d'esta.

    12. Redactar i executar projectes d'obres i instal·lacions, així com atendre el seu manteniment.

    13. Gestionar i efectuar la supervisió dels projectes tècnics i construccions, així com la direcció, seguiment i control de l'execució de les obres.

    14. Emetre un informe sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar de conformitat amb la normativa vigent.

    15. Elaboració d'estudis previs i programes de necessitats de construccions escolars, així com el seguiment dels dits programes dels centres educatius inclosos en els plans d'infraestructures escolars, i els estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.

    16. La coordinació per a la posada en funcionament dels centres, tant en les seues infraestructures, com en dotacions i instal·lacions.

    17. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    18. Elaborar, emetre informe i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    19. Qualsevol altra funció que li encomane el conseller d'Educació o el titular de la Subsecretaria, o li conferisquen les disposicions legals.

    Article 24. Unitats dependents de la Direcció General de Règim Econòmic

    De la Direcció General de Règim Econòmic depenen les unitats següents:

    1. Àrea Econòmica i de Pressupostos, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions de planificació, programació econòmica i pressupostària, gestió econòmica i patrimonial, assenyalades en l'article anterior.

    2. Àrea d'Infraestructures, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions relatives a projectes i construccions educatives i els programes de necessitats escolars.

    Article 25. Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa

    La Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i en particular les següents:

    1. Potenciar, desenrotllar i aplicar les noves tecnologies en l'àmbit de l'educació.

    2. Establir les directrius i regular l'ús de l'equipament informàtic i les comunicacions dels centres docents dependents d'esta conselleria.

    3. Elaborar les especificacions tècniques i la qualificació de l'equipament informàtic i de les aplicacions informàtiques destinats als centres docents dependents d'esta conselleria.

    4. Gestionar el suport i l'assistència tècnica tant en l'equipament informàtic, com en les comunicacions i en les aplicacions informàtiques dels centres docents dependents d'esta conselleria.

    5. La proposta de convocatòries d'ajudes, premis i beques en matèria d'informàtica i innovació tecnològica educativa.

    6. Establir els criteris de selecció, distribució i utilització de l'equipament informàtic, tant en l'àmbit de maquinari com de programari, utilitzat en els centres docents dependents d'esta conselleria.

    7. Col·laborar i coordinar-se amb l'òrgan competent en la formació del professorat no universitari en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació.

    8. Elaborar projectes sobre organització, plans d'actuació i programes de necessitats del departament.

    9. Elaborar estudis i anàlisis relatius a la racionalització, normalització i reorganització, tant de l'estructura organitzativa de la conselleria, com dels procediments de gestió que s'hi realitzen i la seua documentació relacionada, coordinant els treballs que en esta matèria elaboren altres òrgans o unitats del departament.

    10. Dissenyar els sistemes d'informació tècnica, així com elaborar, promoure i dirigir la implantació dels projectes informàtics, la creació i manteniment de les aplicacions informàtiques i l'assessorament i suport informàtic a tots els òrgans del departament, en coordinació amb el centre directiu competent en matèria de modernització i noves tecnologies de la Generalitat.

    11. Gestionar les bases de dades i sistemes informàtics centrals del departament, així com desenrotllar i coordinar els servicis web de tots els òrgans de la conselleria.

    12. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    13. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    14. Qualsevol altra funció que li encomane el conseller d'Educació, o el titular de la Subsecretaria o li conferisquen les disposicions legals.

    Article 26. Unitat dependent de la Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa

    De la Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa depén l'Àrea d'Informàtica, Organització i Innovació Tecnològica, a què li correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior.

    TÍTOL III

    De les direccions territorials

    Article 27. Direccions territorials

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals d'Alacant, Castelló i València s'establix la Direcció Territorial d'Educació, davall la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la província corresponent.

    2. Les direccions territorials depenen funcionalment dels diferents centres directius de la conselleria, segons l'índole de la matèria.

    Article 28. Titulars de les direccions territorials

    1. Al davant de cada direcció territorial hi ha el director territorial d'Educació, amb el caràcter de representant permanent de la conselleria d'Educació en el seu respectiu territori.

    2. Als titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els servicis, programes i activitats que realitzen els òrgans, unitats i centres dependents o integrats en la direcció territorial, exercint les funcions de direcció, coordinació i control d'estos. El director territorial és l'òrgan de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els servicis centrals del departament.

    Article 29. Funcions de les direccions territorials

    1. Correspon al director territorial vetlar per l'adequat desenrotllament de les funcions pròpies de la conselleria d'Educació en el seu àmbit territorial.

    2. El titular de la direcció territorial exercix les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents.

    3. Contra els actes i resolucions del director territorial d'Educació es pot interposar recurs davant de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria, sense perjuí de les excepcions que establisquen les disposicions legals.

    DISPOSICIONS ADDICIONALS

    Primera

    1. Correspon a cada director territorial d'Educació, en l'àmbit del seu respectiu territori, exercir les atribucions en matèria de personal docent no universitari a què es referixen el Reial Decret 3.186/1978, d'1 de desembre, i el Reial Decret 2.293/1983, de 28 de juliol.

    2. Igualment correspon als dits òrgans resoldre les sol·licituds d'autorització prèvia a la desafectació dels immobles i edificis públics escolars de propietat municipal, a què es referix el Reial Decret 605/1987, de 10 d'abril, segons el procediment establit.

    Segona

    La Secretaria Tècnica Administrativa del Consell Escolar Valencià depén orgànicament de la Secretaria Autonòmica d'Educació de la conselleria d'Educació, sense perjuí de la seua dependència funcional de la Presidència d'eixe Consell.

    Tercera

    L'Institut Valencià per al Desenrotllament de l'Educació a Distància i l'Institut Valencià de Qualificacions Professionals, s'adscriuen a la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    Quarta

    Continuen vigents les disposicions addicionals quinta i sexta del Decret 115/1992, de 20 de juliol, del Consell de la Generalitat, que van modificar l'article 4 del Decret 47/1989, de 4 d'abril, sobre funcions, composició i organització de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i l'article 3 del Decret 178/1988, de 15 de novembre, sobre composició i funcions de la Comissió Interdepartamental per a l'Aplicació de l'Ús del Valencià. Les referències que en estos dos últims decrets es fan a la direcció i al director general de Política Lingüística, s'entendran fetes a la Secretaria Autonòmica d'Educació.

    DISPOSICIONS DEROGATÒRIES

    Primera

    Queda derogat el Decret 10/2000, de 25 de gener, pel qual es crea l'Institut Valencià d'Avaluació i Qualitat Educativa, donada la creació de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, que assumix les seues funcions, programa pressupostari i personal d'este Institut, el qual mantindrà la mateixa relació jurídica i administrativa amb la Generalitat, que tenia abans de l'entrada en vigor d'este decret.

    Segona

    Queda derogat l'apartat primer de l'article 6, del Decret 105/2001, de 12 de juny, pel qual es crea l'Institut Valencià per al Desenrotllament de l'Educació a Distància.

    Tercera

    Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al present decret.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Es faculta el conseller d'Educació per a dictar les disposicions que requerisca l'execució i desplegament d'este decret, segons disposa l'article 65 de la Llei del Consell.

    Segona

    El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    Valencia, 27 de juliol de 2007.

    El president de la Generalitat,

    Francisco Camps Ortiz

    El conseller d'Educació,

    Alejandro Font de Mora Turón