DECRET 86/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.



Publicado en:  DOGV núm. 3551 de 02.08.1999
Número identificador:   1999/7155
Referencia Base Datos:  2486/1999
 
  • Análisis jurídico

    Fecha de entrada en vigor: 30.07.1999
    Fecha fin vigencia: 22.07.2000
    Notas: Aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
    Esta disposición afecta a:
      Deroga:
    Esta disposición está afectada por:
      Corregida per:
      Derogada per:
      Modificada per:
  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Cultura, Educació i Ciència
    Grupo Temático: Reglamentación, Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional , Conselleria Cultura, Educació i Ciència


  • DECRET 86/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. [1999/7155]

    El Decret 80/1999, de 23 de juliol, del Govern Valencià fixa el nombre i denominació de les conselleries, entre les quals es troba la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Per la seua banda, el Decret 13/1999, de 30 de juliol del president de la Generalitat Valenciana, atribuïx a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència les competències relatives a educació, investigació, política lingüística, promoció cultural, patrimoni artístic i esports.

    Pel present reglament es procedix a fixar l'estructura orgànica i funcional del dit departament del Govern Valencià determinant els centres directius que el componen, les funcions que respectivament se'ls atribuïxen i les unitats administratives de superior rang que s'enquadren en cada un d'aquells.

    Segons l'article 103 de la Constitució espanyola, l'administració pública ha d'actuar d'acord amb els principis d'eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació. Principis estos que, junt amb el d'unitat d'acció i el d'especialització de funcions, han inspirat l'elaboració del present reglament.

    En virtut d'això, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, i prèvia deliberació del Govern Valencià en la reunió del dia 30 de juliol de 1999,

    DECRETE

    TÍTOL I

    Disposicions generals

    Article 1

    1. La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència és el departament del Govern Valencià al qual correspon exercir les competències relatives a l'educació en tots els nivells, investigació, política lingüística, promoció cultural, patrimoni artístic i esports.

    2. La citada conselleria és el departament titular de l'administració educativa, cultural i esportiva de la Generalitat Valenciana, a la qual, baix la superior autoritat del Govern Valencià, li correspon dirigir, impulsar i executar l'acció política i administrativa en les matèries de la seua competència.

    3. Territorialment, la conselleria s'organitza en servicis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.

    Article 2

    1. Baix l'autoritat del conseller, el nivell directiu de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, està integrat pels següents centres directius:

    1.1 La Subsecretaria.

    1.2 La Secretaria General.

    1.3 Les direccions generals.

    2. Les direccions generals del departament són:

    2.1 Direcció General de Règim Econòmic.

    2.2 Direcció General de Personal.

    2.3 Direcció General de Centres Docents.

    2.4 Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística.

    2.5 Direcció General d'Ensenyaments Universitaris i Investigació.

    2.6 Direcció General de Promoció Cultural i Patrimonio ArtŽsitico.

    2.7 Direcció General del Llibre i Coordinació Bibliotecària.

    2.8 Direcció General de l'Esport.

    Article 3

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència al conseller en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Baix la presidència del conseller, el Consell de Direcció està integrat pel subsecretari, el secretari general, els directors generals i el director o directora del Gabinet del conseller, que exercirà la secretaria del dit consell.

    2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més a més, els directors, caps o responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament, quan el conseller ho estime convenient.

    3. El Consell de Direcció pot reunir-se en ple o en comissions. Es podran constituir totes les comissions que acorde el conseller, qui determinarà els membres que hagen d'integrar-les i designarà el president i secretari, sense perjuí que exercisca la facultat de presidir-les personalment.

    4. Igualment, el conseller pot acordar, sempre que ho estime convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament, per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que en cada cas determine.

    Article 4

    1. En els casos d'absència o malaltia del conseller, serà d'aplicació allò que s'ha disposat en l'apartat f) de l'article 16 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'este com a cap del departament seran exercides temporalment pel subsecretari; si no n'hi ha, pel secretari general i, a falta d'este, pel director general, seguint l'ordre de prelació de l'apartat 2 de l'article 2 d'este reglament.

    2. En els supòsits de vacant, absència o malaltia, el subsecretari serà substituït pel secretari general, i este per aquell. Si això no és possible, la substitució d'ambdós càrrecs serà exercida pels directors generals, seguint l'ordre de prelació abans indicat.

    3. Igualment, cada un dels directors generals serà substituït pel secretari general i, en cas de vacant o absència d'este, pel director general que el seguisca en el dit ordre de prelació, amb preferència del més pròxim, i, quan açò no siga possible, la substitució es realitzarà seguint el mateix ordre en què estan relacionats en el referit article 2.

    4. El que establixen els anteriors apartats 1, 2 i 3 d'este article, s'entén sense perjuí del que, si és procedent, dispose el conseller.

    Article 5

    El nivell administratiu de la conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament del conseller, del subsecretari, del secretari general o dels directors generals del departament.

    TÍTOL II

    De l'estructura i funcions dels òrgans directius

    i servicis centrals de la conselleria

    CAPÍTOL I

    Del conseller o consellera

    Article 6

    El conseller o consellera de Cultura, Educació i Ciència, com a titular del departament, és l'òrgan jeràrquic superior d'este i exercix totes les atribucions que li conferix la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, en l'àmbit competencial del departament, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic.

    Article 7

    El Gabinet del conseller o la consellera és la unitat d'assistència, assessorament i suport immediat del titular de la conselleria, de qui depén directament. També té al seu càrrec el manteniment de les relacions del conseller amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat Valenciana, de l'Estat i de les altres comunitats autònomes, així com les relacions informatives i amb els mitjans de comunicació.

    CAPÍTOL II

    De la Subsecretaria

    Article 8

    1. Baix la superior autoritat del conseller i de conformitat amb l'article 74 de la Llei de Govern Valencià, la Subsecretaria de Cultura, Educació i Ciència és el segon òrgan jeràrquic del departament i exercix les funcions que li encomane el conseller, les relatives a la inspecció de tots els servicis de la conselleria i la d'ostentar la direcció de tot el personal d'esta.

    2. Al subsecretari li correspon coordinar les activitats dels centres directius, direccions territorials, organismes i ens adscrits a la conselleria. També exercirà aquelles altres funcions que li atribuïsca l'ordenament jurídic.

    3. Així mateix, li correspondrà dirigir, impulsar i coordinar les relacions institucionals amb altres entitats públiques o privades, així com fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents i en els òrgans de representació de l'àmbit educatiu.

    CAPÍTOL III

    De la Secretaria General

    Article 9

    El secretari general exercix les atribucions que li conferix l'article 75 de la Llei de Govern Valencià, així com les que li assigne el present reglament, les altres disposicions legals i aquelles que el conseller li encomane. En particular exercix les següents funcions:

    1. Dirigir i gestionar els servicis generals i dependències comunes de la conselleria.

    2. Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament, així com supervisar els expedients de contractació que gestionen altres centres directius, excepte aquells respecte als quals els seus òrgans titulars tinguen delegades les facultats per a la seua celebració.

    3. Coordinar, supervisar i controlar l'organització i funcionament de tots els centres, servicis i unitats de la conselleria.

    4. Realitzar estudis tècnics i de dret comparat, així com recopilar documentació sobre matèries de competència de la conselleria.

    5. Establir directrius i criteris tècnics referents a la producció estadística del sistema educatiu, i dirigir l'elaboració i la producció estadística.

    6. Gestionar les bases de dades i sistemes informàtics centrals del departament.

    7. Coordinar, gestionar i efectuar la supervisió de les publicacions.

    8. Emetre informe en dret de tots els projectes de disposicions generals.

    9. Emetre informe jurídic sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Govern Valencià, al president de la Generalitat Valenciana o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose el conseller o la consellera.

    10. Prestar assessorament jurídic als òrgans directius del departament i emetre informe sobre la procedència legal de les seues actuacions, projectes, programes, resolucions o disposicions, quan aquells així ho requerisquen, el secretari general ho dispose o ho exigisca l'ordenament jurídic.

    11. Emetre informe sobre els recursos que en via administrativa s'interposen davant del conseller o el subsecretari i portar la tramitació dels assumptes davant dels jutjats i tribunals de justícia, així com les relacions amb el Gabinet Jurídic de la Conselleria de Presidència.

    12. Elaborar compilacions de disposicions vigents, així com proposar les refoses i modificacions de textos legals.

    13. Disposar la publicació, quan procedisca, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la conselleria, en els diaris oficials.

    14. Elaborar estudis i anàlisis relatius a la racionalització i reorganització, tant de l'estructura organitzativa de la conselleria, com dels procediments de gestió que en ella es realitzen, coordinant els treballs que en esta matèria s'elaboren per altres òrgans o unitats del departament.

    15. Elaborar projectes sobre organització, plans d'actuació i programes de necessitats del departament.

    16. Dissenyar els sistemes d'informació tècnica, així com elaborar, promoure i dirigir la implantació dels projectes informàtics, la creació i el manteniment de les aplicacions informàtiques i l'assessorament i el suport informàtic a tots els centres del departament, en coordinació amb la Subsecretaria per a la Modernització de les Administracions Públiques.

    17. Tramitar els expedients de contractació que corresponguen a l'àmbit funcional de la Secretaria General i aquells altres que, si és procedent, reglamentàriament se li assignen.

    18. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    19. Exercir la superior direcció de la inspecció educativa, dirigir les activitats d'avaluació del sistema educatiu i coordinar les unitats administratives que desenrotllen dites funcions.

    20. La tramitació de vacacions, llicències i permisos del personal no docent adscrit a la conselleria.

    21. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    22. Qualsevol altra que li encomane el conseller o la consellera o li conferisquen les disposicions legals.

    Article 10

    Adscrita a la Secretaria General i de conformitat amb allò que s'ha previst en l'article 79 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, la Secretaria General Administrativa és la unitat que, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, presta suport directe al secretari general i, baix l'autoritat d'este, exercix la direcció, coordinació i supervisió dels servicis generals de la conselleria.

    CAPÍTOL IV

    De les direccions generals

    Article 11

    Als directors o directores generals els corresponen les atribucions que els conferix l'article 76 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, així com les que els encomane el present reglament i la resta de disposicions legals.

    Secció primera

    De la Direcció General de Règim Econòmic

    Article 12

    La Direcció General de Règim Econòmic és el centre directiu al qual, baix l'autoritat del conseller li correspon exercir les següents funcions:

    1. Portar la gestió patrimonial dels béns afectats a la conselleria.

    2. Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    3. Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.

    4. Emetre informes sobre viabilitat econòmica de projectes, plans i programes d'actuació.

    5. Realitzar estudis, informes i propostes en matèria de retribucions del personal docent.

    6. Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius del departament.

    7. Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, i establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    8. Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    9. Coordinar i supervisar l'execució de tots els programes pressupostaris del departament, així com portar la gestió dels que tinguen assignats.

    10. Tramitar els expedients de contractació que corresponguen a l'àmbit funcional d'esta direcció general i aquells altres que, si és procedent, reglamentàriament se li assignen.

    11. Gestionar les despeses de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjuí de les facultats atribuïdes a altres òrgans, i exercir la direcció, coordinació i control sobre les diferents unitats de la conselleria que intervinguen en el procés d'elaboració d'esta.

    12. Redactar i executar projectes d'obres i instal·lacions, així com atendre el seu manteniment.

    13. Gestionar i efectuar la supervisió dels projectes tècnics i construccions.

    14. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    15. Elaborar, emetre informe i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    16. Qualsevol altra que li encomane el conseller o la consellera o li conferisquen les disposicions legals.

    Article 13

    De la Direcció General de Règim Econòmic depenen les següents unitats:

    1. Àrea Econòmica i de Pressupostos.

    2. Àrea d'Infraestructures.

    Secció segona

    De la Direcció General de Personal

    Article 14

    La Direcció General de Personal és el centre directiu al qual, baix la superior direcció del conseller, correspon proposar i executar la política de personal de la conselleria, amb esta finalitat i sense perjuí de direcció superior de personal que ostenta el subsecretari, se li atribuïxen les següents funcions:

    1. Elaborar, emetre informe i proposar els projectes de disposicions, per a la seua aprovació per l'òrgan competent, en matèria de règim jurídic de la funció pública docent no universitària.

    2. Gestionar i mantindre les relacions per a assumptes de personal amb les organitzacions sindicals i els òrgans de representació del personal.

    3. Programar i proveir la dotació dels recursos humans del departament, d'acord amb les necessitats previstes en els plans d'actuació que elaboren els òrgans competents.

    4. La proposta de dotació de mitjans personals dels centres docents i dels servicis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, així com l'elaboració de les plantilles de personal docent dels dits centres i servicis, i la proposta de dotació de llocs de treball de personal no docent, d'acord amb la planificació prevista per la Direcció General de Centres Docents.

    5. Portar el registre del personal docent no universitari, sense perjuí de les funcions que tinguen encomanades altres òrgans o departaments de la Generalitat Valenciana.

    6. Elaborar i proposar per a la seua aprovació l'oferta d'ocupació pública de personal docent.

    7. Dictar, dins de l'àmbit de competència del departament, totes les resolucions i els actes administratius que es requerisquen en els procediments selectius per a l'ingrés en la funció pública docent no universitària, excepte la convocatòria i l'aprovació de les bases, que es realitzarà per ordre del conseller.

    8. Convocar, gestionar i resoldre els procediments per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent que depenguen del departament.

    9. Portar la gestió, emetre informes i, si és procedent, elaborar les propostes de resolució dels expedients sobre compatibilitats del personal de les quals tinga atribuïda la competència la conselleria, així com resoldre les sol·licituds de compatibilitat del personal docent.

    10. Estudiar, proposar i desenrotllar mesures que tendisquen a la millora de les condicions de treball i de la productivitat, sense perjuí de les atribucions que corresponguen als òrgans competents de la funció pública.

    11. Exercir les facultats disciplinàries respecte del personal dependent de la conselleria, excepte les que l'ordenament jurídic atribuïx a altres òrgans.

    12. Dirigir la gestió i, si és procedent, acordar la resolució dels assumptes relatius al personal del departament, sense perjuí de les facultats que legal o reglamentàriament estiguen atribuïdes o s'atribuïsquen a altres òrgans.

    13. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    14. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    15. Qualsevol altra que li encomane el conseller o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 15

    De la Direcció General de Personal depén l'Àrea de Personal Docent.

    Secció tercera

    De la Direcció General de Centres Docents

    Article 16

    La Direcció General de Centres Docents és el centre directiu al qual correspon la proposta i execució, baix la superior direcció del conseller, de la política en matèria de centres i servicis educatius de nivells no universitaris, i amb esta finalitat se li atribuïxen les següents funcions:

    1. La planificació, elaboració i proposta de criteris per a l'ordenació del règim jurídic, administratiu i econòmic dels centres docents, i dels servicis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, així com l'execució i aplicació d'aquells.

    2. L'estudi i proposta de dotació de mitjans materials dels centres i servicis a què es referix l'apartat anterior. Així com elaborar la planificació educativa, d'acord amb les necessitats d'escolarització i dels servicis educatius a oferir.

    3. L'estudi i proposta de creació, modificació, transformació i supressió de centres docents públics.

    4. La proposta d'autorització, reconeixement, homologació, transformació, modificació o supressió de centres educatius privats.

    5. L'autorització i supressió d'ensenyaments a impartir als centres públics i privats.

    6. L'exercici de les facultats en matèria de règim disciplinari i sancionador en relació amb els centres educatius, sense perjuí de les que l'ordenament jurídic atribuïsca al conseller.

    7. El registre dels centres educatius.

    8. La tramitació, proposta i gestió dels concerts amb els titulars de centres educatius privats.

    9. L'expedició de títols i diplomes de nivell no universitari la competència de la qual corresponga a la conselleria.

    10. La gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi en l'àmbit no universitari.

    11. L'edició, gestió i registre dels llibres d'escolaritat acreditatius dels estudis dels diferents nivells i etapes.

    12. La gestió de les ajudes i subvencions a concedir, dins de l'àmbit funcional d'esta direcció general.

    13. La planificació, ordenació i execució d'actuacions relatives a transport i menjadors escolars, servicis complementaris escolars, escoles-llar i altres de naturalesa anàloga.

    14. La tramitació, proposta i, en general, execució dels actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    15. L'elaboració, l'informe i la proposta de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars o instruccions en assumptes de la seua competència.

    16. Qualsevol altra que el conseller li encomane o que li atribuïsquen les disposicions vigents.

    Secció quarta

    De la Direcció General d'Ordenació i Innovació

    Educativa i Política Lingüística

    Article 17

    La Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística és el centre directiu al qual correspon la proposta i execució, baix la superior direcció del conseller de la política d'ordenació acadèmica i d'experimentació i innovació educativa de nivells no universitaris, la de formació i perfeccionament del professorat no universitari, així com la de la normalització, la promoció i l'ús del valencià, amb esta finalitat se li atribuïxen les següents funcions:

    1. L'elaboració i la proposta dels currículums educatius i l'establiment dels criteris i orientacions per al seu desenrotllament i aplicació.

    2. La determinació dels criteris que han de regir per a l'elaboració de projectes i materials curriculars, així com la seua autorització.

    3. La promoció, elaboració, difusió, aprovació i homologació de projectes i materials curriculars.

    4. L'ordenació i execució de plans i programes educatius.

    5. L'autorització de programes experimentals que es realitzen en centres educatius.

    6. Promoure el desenrotllament de la formació professional de base i específica, adequant la seua ordenació a les necessitats socioproductives.

    7. Promocionar l'establiment de convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, associacions empresarials, universitats i altres institucions o entitats per a la implantació i el desenrotllament de la formació professional i la formació permanent del professorat.

    8. L'ordenació i la promoció dels programes de garantia social.

    9. La regulació, l'ordenació, i la promoció dels servicis d'orientació educativa, psicopedagògica i professional.

    10. La formulació de criteris i directrius pedagògiques respecte als requisits i les característiques dels centres docents, equipament escolar i material didàctic.

    11. L'estudi, elaboració i proposta de les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent i el desenrotllament de la seua activitat.

    12. La introducció de noves tecnologies en l'educació.

    13. L'estudi, la proposta i l'execució de plans d'actuació per a la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià en el sistema educatiu, així com la promoció, l'autorització i l'assessorament dels diferents programes d'educació bilingüe en els nivells no universitaris.

    14. La planificació, l'elaboració, l'organització i l'execució de programes d'activitats de formació del professorat, així com la proposta de convocatòries per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent als centres de professors.

    15. La superior direcció, ordenació i gestió dels centres de professors.

    16. Desenrotllar, gestionar, coordinar i fer el seguiment dels programes educatius per a la formació de les persones adultes.

    17. Fomentar l'ús i promoció del valencià, realitzant el seguiment i l'avaluació de les activitats que a tal fi es desenrotllen.

    18. Proposar, a la Comissió Interdepartamental per a l'Aplicació de l'Ús del Valencià, els acords relatius a l'ús oficial del valencià en l'àmbit de les administracions públiques i de les entitats i institucions d'ella dependents, i impulsar la seua aplicació i desenrotllament.

    19. Assessorar les administracions públiques en tot el relatiu a l'ús del valencià i en la formació i perfeccionament del seu personal en matèria lingüística.

    20. Portar a terme actuacions de promoció social del valencià amb caràcter general i sectorial.

    21. Realitzar i dirigir cursos i activitats per a l'extensió de coneixements del valencià.

    22. Dirigir la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, organitzar la celebració de les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements del valencià i gestionar l'expedició d'estos.

    23. Realitzar i fomentar estudis sobre la situació social del valencià en els diferents àmbits d'ús oficial i no oficial.

    24. Realitzar i fomentar estudis sobre el valencià actual, relatius als diversos llenguatges específics, i assessorar les institucions i els particulars.

    25. Vetlar pel compliment de la legislació vigent sobre la llengua, dins de l'àmbit funcional d'esta direcció general.

    26. Assessorar en l'exercici dels drets lingüístics reconeguts per l'ordenament jurídic, així com rebre i canalitzar, en l'àmbit administratiu, les reclamacions per discriminació lingüística.

    27. Promoure l'establiment de convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, ens autònoms, empreses i associacions privades, per a l'aplicació i foment de l'ús del valencià.

    28. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    29. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    30. Qualsevol altra que li encomane el conseller o li conferisquen les disposicions vigents.

    Article 18

    De la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística depenen les següents unitats:

    1. Àrea d'Ordenació, Innovació i Formació Professional.

    2. Àrea de Política Lingüística.

    Secció quinta

    De la Direcció General d'Ensenyaments

    Universitaris i Investigació

    Article 19

    La Direcció General d'Ensenyaments Universitaris i Investigació és el centre directiu al qual correspon, baix la superior direcció del conseller, proposar, gestionar, executar i avaluar la política en matèria d'ensenyaments universitaris i d'investigació científica, amb esta finalitat se li atribuïxen les següents funcions:

    1. Estudiar, analitzar, proposar i gestionar el procediment i mitjans de finançament dels recursos que els centres universitaris i d'investigació necessiten per al desenrotllament dels seus fins, de conformitat amb les normes pressupostàries.

    2. Elaborar els estudis sobre les partides pressupostàries destinades al finançament dels centres universitaris i d'investigació, en l'àmbit de la programació plurianual.

    3. Realitzar el seguiment i control del desenrotllament i l'execució del pla d'inversions plurianual de cada universitat, així com aprovar la seua reprogramació anual, establint els procediments necessaris.

    4. Autoritzar, d'acord amb allò que s'ha establit en l'article 54.3.f de la Llei Orgànica 11/1983, de 25 d'agost, de Reforma Universitària, les operacions de crèdit que, per al finançament de les seues despeses d'inversions, hagen concertat les universitats, previ informe favorable de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

    5. Autoritzar a les universitats valencianes les operacions de disposició de fons previstes en el sistema de finançament de les infraestructures contingudes en el pla d'inversions de cada universitat prèviament aprovat.

    6. Establir, en desenrotllament d'allò que s'ha acordat pel Govern Valencià, les instruccions necessàries per a la correcta execució i control de les operacions de crèdit, financeres i de disposició de fons del sistema de finançament de les inversions de les universitats públiques vigent en cada moment.

    7. Tramitar les propostes de creació, supressió, modificació, adscripció i integració, segons procedisca, d'universitats, facultats, escoles tècniques superiors, escoles universitàries, instituts universitaris, col·legis universitaris i col·legis majors; així com d'aquells altres centres universitaris la creació dels quals no corresponga a les universitats.

    8. Formular la proposta de taxes o preus públics dels estudis universitaris conduents a l'obtenció de titulacions oficials.

    9. Proposar i gestionar les convocatòries de beques i ajudes a la investigació, així com les relatives a estudis de nivell universitari la competència dels quals corresponga a la Generalitat Valenciana.

    10. Elaborar els estudis per a la formulació de la política universitària i d'investigació, de manera que, respectant l'autonomia universitària, responga a les necessitats socials, econòmiques i científiques de la Comunitat Valenciana.

    11. Programar i ordenar la investigació científica i proposar la creació dels òrgans i la infraestructura necessària per a esta.

    12. Proposar l'establiment i la coordinació de relacions en matèria d'universitats i investigació amb organismes de l'administració de l'estat, d'altres comunitats autònomes i de l'estranger.

    13. Exercir les competències que l'ordenament jurídic atribuïx a l'administració educativa en matèria universitària, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, excepte les que corresponguen al conseller o al Govern Valencià.

    14. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    15. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    16. Qualsevol altra que li encomane el conseller o que li atribuïsquen les disposicions vigents.

    Secció sisena

    De la Direcció General de Promoció Cultural

    i Patrimoni Artístic

    Article 20

    La Direcció General de Promoció Cultural i Patrimoni Artístic és el centre directiu al qual correspon, baix la superior direcció del conseller, la proposta i l'execució de la política en matèria de música, teatre, cinematografia, exposicions, museologia, i en matèria de conservació, protecció, difusió i enriquiment del patrimoni cultural valencià. A tal fi, se li atribuïxen les següents funcions:

    1. La promoció, la difusió, la protecció i el foment de la música, les arts escèniques, la cinematografia i la creació audiovisual, sense perjudici de les funcions atribuïdes als ens públics adscrits a la conselleria.

    2. La protecció, la difusió, l'enriquiment, l'estudi i investigació, la conservació i restauració dels béns integrants del patrimoni cultural valencià, així com la promoció, la planificació i la difusió del seu coneixement i la incorporació d'aquests a usos actius, respectuosos i adequats a la seua naturalesa.

    3. L'emissió dels informes preceptius per a les actuacions sotmeses a autorització prèvia, sobre els béns a què fa referència l'apartat anterior d'aquest article.

    4. La promoció i difusió nacional i internacional de la política cultural valenciana, així com dels seus creadors i artistes, en las matèries de la seua competència.

    5. Fomentar la col·laboració cultural amb altres entitats públiques i privades, nacionals i internacionals, per a la realització de projectes culturals conjunts.

    6. La proposta de creació i regulació de museus i altres centres de depòsit artístic del mateix caràcter.

    7. La gestió, dins de l'àmbit de competències de la conselleria, dels museus.

    8. La coordinació de les col·leccions d'arts plàstiques existents en els espais expositius de la Comunitat Valenciana i l'impuls de programes de col·laboració amb la xarxa de sales d'altres institucions.

    9. La formalització, gestió i inspecció dels llibres de registre de transaccions de béns, artístics i històrics, obligatoris per a antiquaris i comerciants de dits béns.

    10. La promoció d'exposicions d'obres d'autors valencians, tant a la Comunitat Valenciana com fora d'ella.

    11. La formació d'un fons de documentació bibliogràfica, referit a la historiografia artística a la Comunitat Valenciana.

    12. La difusió i divulgació dels fons públics i privats d'arts plàstiques, per mitjà d'exposicions temporals, en coordinació i amb l'assessorament dels titulars o directors dels museus o col·leccions.

    13. El foment de la difusió didàctica de les col·leccions dels museus d'arts plàstiques, d'acord amb les iniciatives i propostes de les direccions d'aquells, així com la coordinació dels programes escolars.

    14. La redacció de projectes en el camp de la restauració, la direcció de les intervencions, i qualsevol altra actuació tècnica la competència de la qual corresponga a la Direcció General de Promoció Cultural, Museus i Belles Arts, o les que se li encomane, en relació amb el seu àmbit funcional.

    15. La inspecció tècnica de l'execució de les actuacions promogudes per la Direcció General de Promoció Cultural i Patrimoni Artístic, o de les encomanades a esta.

    16. La proposta de convocatòria d'ajudes i subvencions en matèria de la seua competència.

    17. L'exercici de les facultats de vigilància i tutela legal del patrimoni cultural valencià, incloent-hi el règim sancionador, segons que preveu l'ordenament jurídic.

    18. L'elaboració i posada al dia de l'inventari general de béns mobles i immobles de la Comunitat Valenciana.

    19. L'elaboració, la supervisió i el manteniment del sistema valencià d'inventaris de patrimoni històric.

    20. La coordinació amb altres administracions públiques i òrgans de la Generalitat Valenciana en actuacions urbanístiques, mediambientals, arqueològiques i, en general sobre el medi cultural, en l'àmbit de les funcions establertes en aquest article.

    21. La tramitació, proposta i, en general, execució dels actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    22. L'elaboració i la proposta de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    23. Qualsevol altra que li atribuïsquen les disposicions vigents o li encomane el conseller o la consellera.

    Article 21

    De la Direcció General de Promoció Cultural, Museus i Belles Arts depenen les següents unitats:

    1. Àrea de Museus i Belles Arts

    2. Àrea de Promoció Cultural

    3. Àrea de Patrimoni Cultural

    Secció octava

    De la Direcció General del Llibre i

    Coordinació Bibliotecària

    Article 22

    La Direcció General del Llibre i Coordinació Bibliotecària és el centre directiu al qual correspon, baix la superior direcció del conseller, la proposta i l'execució de la política en matèria del llibre, biblioteques i arxius. A tal fi, se li atribuïxen les següents funcions:

    1. La regulació protecció, coordinació, ajuda i, si és procedent, gestió d'arxius, biblioteques i hemeroteques, dins de l'àmbit competencial del departament.

    2. La gestió, proposta i, si és procedent, exercici de les atribucions que corresponen al departament en matèria del llibre, excepte les assignades a l'administració educativa en matèria de llibres de text.

    3. L'exercici de les funcions que tinguen atribuïdes el departament en matèria de depòsit legal d'obres impreses i propietat intel·lectual.

    4. La promoció i l'ajuda a la creació literària, a l'activitat editorial valenciana i a totes les manifestacions de caràcter anàleg que es desenrotllen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    5. L'estudi, enriquiment, conservació i restauració del patrimoni bibliogràfic i documental de la Comunitat Valenciana, així com l'exercici de les facultats per a la seua vigilància i tutela, inclòs el règim sancionador, d'acord amb allò que s'ha previst en l'ordenament jurídic.

    6. La conservació, restauració, estudi, classificació i publicació d'arxius, públics i privats que formen part del patrimoni cultural valencià.

    7. La regulació, protecció, ajuda i, si és procedent, gestió dels arxius, dins de l'àmbit competencial del departament.

    8. La proposta de convocatòria d'ajudes i subvencions en matèria del llibre, arxius i biblioteques, així com la gestió d'estes.

    9. La tramitació, proposta i, en general, execució d'actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades per òrgans competents.

    10. L'elaboració i la proposta de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    11. Qualsevol altra que li atribuïsquen les disposicions vigents o li encomane el conseller o la consellera.

    Secció novena

    De la Direcció General de l'Esport

    Article 23

    La Direcció General de l'Esport és el centre directiu al qual correspon la proposta i l'execució de la política en matèria d'esport, amb esta finalitat se li atribuïxen les funcions següents:

    1. Promoure, fomentar i generalitzar l'hàbit de la pràctica esportiva entre tota la població, amb especial atenció a l'esport en l'edat escolar.

    2. Promoure i impulsar l'associacionisme esportiu en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per mitjà de la realització d'activitats o la concessió d'ajudes que contribuïsquen a tal fi.

    3. Organitzar i dirigir el funcionament del Registre d'Entitats Esportives, en el qual són objecte d'inscripció o anotació els diferents tipus d'entitats previstes en la Llei de l'Esport, i aprovar els seus estatuts i reglaments així com les seues modificacions.

    4. Coordinar i ajudar al funcionament de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, exercint respecte d'estes la tutela i les atribucions establides en l'ordenament jurídic.

    5. Planificar i programar la infraestructura esportiva de la Comunitat Valenciana d'acord amb el Pla director d'Instal·lacions Esportives i la Normativa Bàsica d'Instal·lacions Esportives.

    6. Elaborar i actualitzar el cens d'instal·lacions esportives d'ús públic de la Comunitat Valenciana.

    7. Tramitar els expedients de concessió d'ajudes i subvencions de fons públics per a instal·lacions i equipament esportiu.

    8. Emetre els informes preceptius per a la construcció o obertura d'instal·lacions o establiments privats de caràcter esportiu que seran objecte d'utilització pública, en els casos que s'establisca reglamentàriament.

    9. Exercir les atribucions que tinga assignades en matèria d'acreditació, formació i titulació de tècnics esportius.

    10. Recolzar i tutelar l'esport d'elit, especialment el no professional, establint els beneficis per als esportistes que accedisquen a la dita condició.

    11. Elaborar, en col·laboració amb les federacions esportives i a través del Centre de Suport a l'Esportista, programes de tecnificació i plans especials de preparació, per a la formació i millora fisicotècnica dels esportistes.

    12. Promoure i impulsar, en col·laboració amb el Consell Superior d'Esports i les federacions esportives, la investigació i l'establiment de mesures de prevenció, control i sanció per la utilització de substàncies o mètodes prohibits en l'esport.

    13. Recolzar tècnicament i administrativament al Comité Valencià de Disciplina Esportiva, en la seua doble vessant competencial de disciplina esportiva i matèria electoral federativa.

    14. Exercir les funcions que legalment li corresponguen en relació amb el Consell Valencià de l'Esport.

    15. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb allò que s'ha establit en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    16. Elaborar, emetre informes i proposar les normes i disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    17. Qualsevol altra que li encomane el conseller o la consellera o que li atribuïsquen les disposicions vigents.

    Article 24

    De la Direcció General de l'Esport depén l'Àrea de l'Esport

    TÍTOL III

    De les direccions territorials

    Article 25

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals d'Alacant, Castelló i València s'establix la Direcció Territorial de Cultura i Educació, baix la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència al territori de la respectiva província.

    2. Les direccions territorials depenen funcionalment dels distints centres directius de la conselleria, segons l'índole de la matèria.

    Article 26

    1. Al front de cada direcció territorial està el director territorial de Cultura i Educació, amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència en el seu respectiu territori.

    2. Al director territorial li correspon la direcció de tots els servicis, programes i activitats que desenrotllen els òrgans, unitats i centres dependents o integrats en la direcció territorial, exercint les funcions de direcció, coordinació i control d'estos. El director territorial és l'òrgan de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els servicis centrals del departament.

    Article 27

    1. Correspon al director territorial vetlar per l'adequat desenrotllament de les funcions pròpies de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència en el seu àmbit territorial.

    2. El director territorial exercix les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents.

    3. Contra els actes i les resolucions del director territorial de Cultura i Educació pot interposar-se recurs davant de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria, sense perjuí de les excepcions que establisquen les disposicions legals.

    DISPOSICIONS ADDICIONALS

    Primera

    1. Les referències que les disposicions vigents fan a les extingides Conselleria de Cultura i Conselleria d'Educació i Ciència s'entendran fetes a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sempre que tinguen relació amb les competències que a esta última atribuïx l'apartat 1 de l'article 1 del present reglament.

    2. Igualment, les mencions que les disposicions vigents fan als òrgans i centres directius de les extingides conselleries, citades en l'apartat anterior, s'entendran referides als òrgans i centres directius de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència que corresponga, conforme al respectiu àmbit funcional que els atribuïx el present reglament.

    3. Així mateix, les referències que disposicions vigents facen a la Conselleria de Benestar Social en matèria esportiva s'entendran fetes a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sempre que guarden relació amb les competències atribuïdes en el citat article 1 d'este reglament.

    Segona

    La Secretaria Tècnica Administrativa del Consell Escolar Valencià depén orgànicament de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sense perjuí de la seua dependència funcional de la presidència del dit Consell.

    Tercera

    1. La Filmoteca de la Generalitat Valenciana queda adscrita a la Direcció General de Promoció Cultural, Museus i Belles Arts.

    2. La Biblioteca Valenciana i l'Arxiu Central de la Generalitat Valenciana queden adscrits a la Direcció General de Llibre i Coordinació Bibliotecària.

    Quarta

    1. Queden adscrits a la Direcció General de Promoció Cultural i Patrimoni Artístic el Museu de la Valltorta, el Museu Arqueològic de Sagunt i el Museu de Belles Arts de València.

    Quinta

    La dependència orgànica i funcional del Patronat del Palmerar d'Elx, que la Llei de la Generalitat Valenciana 1/1986, de 9 de maig, de Tutela del Palmerar d'Elx, establix respecte de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, s'articula a través de la Direcció General de Promoció Cultural i Patrimoni Artístic.

    Sisena

    1. Correspon a cada director territorial de Cultura i Educació, en l'àmbit del seu respectiu territori, exercir les atribucions en matèria de personal docent no universitari que es referixen el Reial Decret 3.186/1978, d'1 de desembre, i el Reial Decret 2.293/1983, de 28 de juliol.

    2. Igualment correspon als dits òrgans resoldre les sol·licituds d'autorització prèvia a la desafectació dels immobles i edificis públics escolars de propietat municipal, a què es referix el Reial Decret 605/1987, de 10 d'abril, conforme al procediment establit en este.

    Setena

    Les competències atribuïdes a les distintes direccions generals s'entendran referides sense perjuí de les que corresponguen als instituts, organismes i societats segons les seues lleis de creació o respectius estatuts.

    Octava

    Seguixen vigents les disposicions addicionals quinta i sisena del Decret 115/1992, de 20 de juliol, del Govern Valencià, per les quals es van modificar l'article 4 del Decret 47/1989, de 4 d'abril, sobre funcions, composició i organització de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i l'article 3 del Decret 178/1988, de 15 de novembre, sobre composició i funcions de la Comissió Interdepartamental per a l'Aplicació de l'Ús del Valencià. Les referències que en estos dos últims decrets es fan a la direcció i al director general de Política Lingüística, s'entendran fetes, respectivament, a la direcció i al director general d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística.

    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

    Primera

    Les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i la seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica d'este reglament, sense perjuí que, des del moment de la seua entrada en vigor, es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, de conformitat amb la reorganització efectuada.

    Segona

    Als efectes d'allò que s'ha establit en l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no haja canviat, passaran a dependre, amb els seus actuals mitjans personals i materials, de les unitats superiors que establix este reglament.

    DISPOSICIONS DEROGATÒRIES

    Queden derogades les següents disposicions:

    1. El Decret 32/1997, de 26 de febrer, del Govern Valencià, pel que s'establix el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    2. El Decret 293/1997, de 25 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la citada conselleria.

    3. El Decret 1/1998, de 13 de gener, del Govern Valencià, que modifica el citat Reglament.

    4. El Decret 62/1999, de 4 de maig, del Govern Valencià pel qual, de nou, es modifica el mateix Reglament.

    5. Totes les altres disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al present decret.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Es faculta el conseller d'Economia i Hisenda, el conseller de Justícia i Administracions Públiques i el conseller de Cultura, Educació i Ciència, dins de l'àmbit de les seues respectives competències, per a dictar les disposicions que requerisca l'execució i el desenrotllament d'este reglament.

    Segona

    Aquest decret entrarà en vigor el mateix dia de la seua aprovació.

    València, 30 de juliol de 1999

    El president de la Generalitat Valenciana,

    EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

    El conseller de Cultura, Educació i Ciència,