Disposicion Consolidada

Texto h2

ORDRE 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 7765 de 21.04.2016
Entrada en vigor :   22.04.2016
Origen disposició :   Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
Referència Base de Dades:   002622/2016
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   24.04.2024
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/o/2016/04/19/7/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

Versió vigent: 26.03.2022 - 23.04.2024

 

Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

 

(DOGV núm. 7765 de 21.04.2016) Ref. 002622/2016

 

 

ÍNDEX

 

Preàmbul

Capítol I. Disposicions de caràcter general

Capítol II. L'adscripció dels centres

Capítol III. Actuacions prèvies al procés d'admissió

Capítol IV. Alumnat procedent d'un centre adscrit

Capítol V. Àrees d'influència

Capítol VI. Comissions d'escolarització

Capítol VII. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu

Capítol VIII. Determinació de vacants

Capítol IX. Informació a les famílies

Capítol X. Sol·licituds de plaça escolar

Capítol XI. Acreditació de les circumstàncies al·legades

Capítol XII. Valoració de les sol·licituds

Capítol XIII. Matrícula

Capítol XIV. Actuacions posteriors

Disposicions addicionals

Disposició transitòria

Disposició derogatòria

Disposicions finals

Annex I. Criteris

Annexos II i següents:

Annex II. Sol·licitud de canvi de programa lingüístic

Annex III. Sol·licitud d'admissió en Educació Infantil i ensenyaments bàsics

Annex IV. Sol·licitud d'admissió en Batxillerat

Annex V. Sol·licitud de plaça que no existeix

Annex VI. Criteri renda de la unitat familiar

Annex VII. Vacants. Educació Infantil

Annex VIII. Vacants. Educació Primària

Annex IX. Vacants. Educació Secundària Obligatòria

Annex X. Vacants. Batxillerat

Annex XI. Relació provisional d'alumnat admés

Annex XII. Relació provisional d'alumnat admés en un altre centre

Annex XIII. Relació definitiva d'alumnat admés

Annex XIV. Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre

Annex XV. Vacants

Annex XVI. Vacants

Annex XVII. Certificat de Graduat en Educació Secundària Obligatòria

 

Índex

 

 

PREÀMBUL

 

El Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, autoritza la conselleria competent en educació per al desplegament del que disposa.

Aquesta ordre, en compliment del mandat del Govern i fent ús de les competències assignades, articula un procediment que garanteix la llibertat real de la família en l'elecció d'un lloc escolar per als seus fills o filles, i simplifica notablement el procediment.

En primer lloc desapareix la necessitat que les famílies confirmen plaça en els centres públics. L'alumnat passa automàticament d'un nivell a un altre sense necessitat de realitzar cap tràmit tant si es tracta d'un centre públic com si és concertat. Amb això s'unifica el procediment en tots els centres sostinguts amb fons públics, es garanteix l'itinerari educatiu i s'eliminen tràmits que complicaven innecessàriament el procediment d'admissió en l'ensenyament públic.

En segon lloc es possibilita que les famílies òmpliguen les sol·licituds utilitzant la corresponent aplicació informàtica. Una vegada omplida la sol·licitud s'imprimirà i es presentarà, a elecció del sol·licitant, en el centre triat en primera opció o en el centre receptor. Els centres receptors funcionaran en un horari més ampli amb l'objecte de facilitar la conciliació de la vida professional i personal.

El procediment en concurrència, que s'estableix en aquesta ordre, garanteix que si l'alumne o l'alumna no obté plaça en el primer dels centres triats passa a ser baremat en cada un dels centres restants i que obtindrà lloc escolar en funció dels punts obtinguts sense que el fet de no haver sol·licitat el centre en primera opció comporte cap inconvenient. Amb això es garanteix que les famílies puguen triar centre sense por que, si no obtenen plaça en el primer dels centres triats, resulte pràcticament impossible accedir a un dels centres triats com a segona o successives opcions.

Per tot això, vista la proposta de la Direcció General de Centres i Personal Docent de 18 d'abril de 2016, en aplicació del que estableix la disposició final primera del Decret 40/2016, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. Amb un informe previ del Consell Escolar Valencià, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i en virtut de les competències que m'atribueix el Decret 7/2015, de 29 de juny, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat. Fent ús de la potestat reglamentària en les matèries pròpies d'aquesta conselleria atorgades en l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,

 

Índex

 

ORDENE

 

CAPÍTOL I. Disposicions de caràcter general

 

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Es regirà pel procediment establit en aquesta ordre l'admissió de l'alumnat en els centres públics i en els ensenyaments concertats dels centres privats de la Comunitat Valenciana.

La seua aplicació se circumscriu als ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

 

Article 2. Accés als centres

L'accés per primera vegada als centres i ensenyaments a què es refereix l'article 1 requerirà procés d'admissió, amb les particularitats que s'estableixen en l'article següent.

 

Article 3. Particularitats i excepcions

1. No requerirà procés d'admissió:

a) El canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu dins del mateix centre fins a la finalització de l'educació bàsica, a excepció del canvi del primer al segon cicle de l'Educació Infantil en els centres privats on no estiga concertat el primer cicle d'aquests ensenyaments.

b) L'accés, per primera vegada, a un centre que impartisca Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria quan es tracte d'alumnat procedent d'un centre que impartisca el segon cicle d'Educació Infantil o Educació Primària, respectivament, sempre que s'haja efectuat l'adscripció.

c) L'accés, per primera vegada, a un centre d'Educació Infantil de segon cicle de l'alumnat que procedisca d'un centre adscrit de segon cicle d'Educació Infantil incomplet, així com de l'alumnat d'Educació Primària que accedisca a un altre centre d'Educació Primària procedent d'un centre adscrit incomplet.

2. L'accés a una modalitat de Batxillerat requerirà, en tot cas, procés d'admissió, amb independència que l'alumnat ja es trobe cursant altres ensenyaments, inclús no obligatoris, en el mateix centre, això sense perjudici de la preferència per continuar al mateix centre quan l'alumne opte per cursar batxillerat de les modalitats Humanitats i Ciències Socials o el de Ciències, tal com s'estableix en l'article 17 del Decret 40/2016.

El canvi de curs en la modalitat per a la qual haja sigut admés no requerirà nou procés d'admissió.

 

Índex

 

CAPÍTOL II. L'adscripció dels centres

 

Article 4. L'adscripció

1. La direcció general competent en matèria de centres docents podrà adscriure dos o més centres, als efectes d'admissió, a fi de facilitar l'itinerari educatiu de l'alumnat i donar continuïtat a la seua escolarització.

2. Amb caràcter previ a dictar la corresponent resolució d'adscripció, s'efectuarà un estudi sobre les necessitats d'escolarització i les previsions de la planificació educativa. Serà oït el consell escolar dels centres i el consell escolar municipal, o a l'ajuntament si aquest últim no està constituït.

4. En el cas dels centres concertats caldrà petició expressa dels titulars dels centres.

 

Article 5. Criteris d'adscripció

1. L'adscripció dels centres es podrà efectuar quan aquests estiguen ubicats en la mateixa localitat.

Quan en una mateixa localitat s'hagen configurat distintes àrees d'influència, ambdós centres han d'estar situats en la mateixa àrea o en àrees contigües.

Excepcionalment podran realitzar-se adscripcions entre centres emplaçats en localitats diferents sempre que siguen contigus i que ambdós centres pertanguen a un mateix titular i impartisquen distints nivells o etapes educatives.

2. Un centre d'Educació Primària compost per diverses línies podrà ser adscrit a dos centres d'Educació Secundària quan la capacitat del centre no siga prou per a atendre l'adscripció de totes les línies del centre de Primària.

No s'acceptarà la sol·licitud d'adscripció a diversos centres si hi ha la possibilitat d'efectuar-la en un únic centre, respectant el que s'indica en l'apartat 4 d'aquest article.

3. En la resolució per la qual s'adscriga un centre d'Educació Primària a dos centres d'Educació Secundària, o un d'Educació Infantil de segon cicle a dos d'Educació Primària, s'identificarà la línia o línies que corresponguen a cada centre adscrit.

4. Els centres d'acció educativa singular de dues línies s'adscriuran, per línies, preferentment a dos centres de secundària, per a facilitar l'atenció educativa ordenada del seu alumnat.

5. Per a determinar l'adscripció dels centres docents es tindran en compte els criteris següents:

a) La capacitat dels centres objecte d'adscripció ha de ser suficient perquè, a més de garantir el lloc escolar a tot l'alumnat matriculat en el centre receptor, compte amb els llocs escolars necessaris per a atendre l'alumnat procedent de les unitats del centre adscrit.

b) Proximitat dels centres objecte d'adscripció.

c) Suprimit [1]

 

Article 6. Adscripció dels centres públics

1. La direcció territorial competent en matèria educativa efectuarà les propostes d'adscripció o de modificació de les adscripcions que considere oportunes.

2. A les propostes s'acompanyaran els informes de la Inspecció educativa, elaborats d'acord amb els criteris determinats en l'article 5 d'aquesta ordre, i l'acord adoptat respecte d'això pel consell escolar dels centres i pel consell escolar municipal o per l'ajuntament quan aquest no estiga constituït.

Les propostes, amb els informes indicats, seran remeses per a la seua resolució, a la direcció general competent en matèria de planificació educativa, abans de l'1 de desembre de cada any.

 

Article 7. Adscripció entre centres privats concertats

1. Els procediments de les adscripcions entre centres privats concertats s'iniciaran a instància de la titularitat dels centres.

2. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, serà formulada conjuntament en un mateix document per la titularitat d'ambdós centres.

3. Haurà de presentar-se abans de l'1 de novembre i haurà de dirigir-se a la direcció territorial competent en matèria educativa.

4. La direcció territorial, amb un informe previ de la Inspecció educativa, elaborarà proposta d'adscripció que serà remesa, a la direcció general competent en matèria de planificació educativa, abans de l'1 de desembre.

A la proposta s'adjuntarà l'informe de la Inspecció educativa i l'acord adoptat respecte d'això pel consell escolar dels centres i pel consell escolar municipal o per l'ajuntament quan aquell no estiga constituït.

5. La direcció general competent en matèria de centres docents, analitzada la proposta i la documentació tramitada, si de l'elaboració dels estudis d'escolarització i planificació preceptius es dedueix la improcedència d'accedir al que s'ha sol·licitat, traslladarà a la titularitat dels centres afectats de les circumstàncies que determinen desestimar la seua sol·licitud perquè efectuen les al·legacions que estimen oportunes en el termini de 10 dies.

La direcció general resoldrà una vegada presentades les al·legacions o finalitzat el termini concedit.

6. La titularitat d'un dels centres o d'ambdós centres podrà sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció.

La direcció general emetrà resolució acceptant la sol·licitud i deixant sense efecte l'adscripció.

Aquesta resolució produirà efectes a partir del primer procés d'admissió que es produïsca després de la data en què es va dictar. No obstant això, l'alumnat que en aquest moment ja estiga matriculat mantindrà el seu dret a accedir al centre adscrit. El cessament dels efectes de l'adscripció s'efectuarà de forma progressiva, curs a curs, al llarg dels tres anys acadèmics següents.

Es podrà modificar l'esmentat termini quan concórreguen necessitats urgents d'escolarització.

Els terminis per a sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció i per a resoldre la dita sol·licitud seran els mateixos que per a la sol·licitud d'adscripció.

7. L'administració educativa podrà incoar expedient de revocació de l'adscripció de centres privats concertats, amb audiència prèvia de les persones interessades, quan la modificació de l'autorització d'unitats d'algun d'ambdós centres implique impossibilitat de garantir el lloc escolar a tot l'alumnat procedent del centre o dels centres adscrits.

 

Article 8. Adscripció d'un centre privat concertat a un centre públic

1. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, haurà de ser formulada abans de l'1 de novembre pel representant de la titularitat del centre l'adscripció del qual s'inste i haurà de dirigir-se a la direcció territorial competent en l'àmbit de la qual es troben ubicats els centres afectats.

2. La direcció territorial remetrà la sol·licitud a la direcció general competent en matèria de centres docents, abans de l'1 de desembre, adjuntant la seua proposta, l'informe de la Inspecció educativa i l'acord adoptat respecte d'això pel consell escolar municipal o l'ajuntament quan aquell no estiga constituït.

3. La direcció general, en cas de considerar improcedent l'adscripció, sol·licitarà a la titularitat del centre afectat que efectue les al·legacions que crega oportunes, en la forma i el termini que s'indica en l'apartat 5 de l'article 7.

 

Article 9. Termini per a efectuar les adscripcions

1. Les resolucions per les quals s'adscriuen els centres docents, es modifiquen o suprimeixen les adscripcions, que seran motivades, hauran de dictar-se abans de l'inici del procés d'admissió del curs per al qual seran efectives.

2. Les sol·licituds efectuades a instància de la titularitat dels centres concertats s'entendran estimades si la resolució no es dicta en la data indicada.

 

Article 10. Notificació i publicació de les adscripcions

1. Les resolucions per les quals s'accepten, modifiquen o deixen sense efecte les adscripcions dels centres docents es notificaran: a la direcció dels centres, quan aquests siguen públics, a la titularitat, quan es tracte de centres privats concertats i als consells escolars municipals en l'àmbit d'acció dels quals s'ubiquen els centres objecte de la resolució. En el cas que aquests no estigueren constituïts, es remetrà la notificació als ajuntaments de les localitats on estiguen ubicats els centres.

2. Les esmentades resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Índex

 

CAPÍTOL III. Actuacions prèvies al procés d'admissió

 

Article 11. Calendari d'admissió

1. En el primer trimestre de l'any natural, la persona titular de la direcció general competent en matèria de centres docents dictarà una resolució en què es determine el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres públics i privats concertats. [2]

2. Així mateix fixarà, si és el cas, el calendari extraordinari d'admissió exclusivament aplicable en aquells centres i etapes que comporten proves extraordinàries.

 

Article 12. Terminis

En la resolució a què es refereix l'article anterior, constaran necessàriament els terminis màxims de:

1. Comunicació de les dades de l'alumnat que passa al centre adscrit.

2. Publicitat de les àrees d'influència, en les localitats en què es determine.

3. Constitució de les comissions d'escolarització.

4. Publicació de les vacants existents en cada centre i de la informació a què es refereix l'article 29 d'aquesta ordre.

5. Presentació de sol·licituds d'admissió i dels documents acreditatius de les circumstàncies a què es refereixen els articles 34 i següents d'aquesta ordre.

6. Publicació de les llistes provisionals i definitives.

7. Reclamació a les llistes provisionals i definitives

8. Formalització de matrícula en els centres.

9. Comunicació de les vacants disponibles una vegada finalitzat el termini de matrícula.

 

Article 13. Informació complementària

En la resolució que establisca el calendari del procediment d'admissió s'indicarà també el següent:

1. L'import de l'indicador públic de renda a efectes múltiples (IPREM) fixat pel Govern de la nació.

2. La forma en què els sol·licitants poden obtindre, per mitjans electrònics, la normativa aplicable en el procés d'admissió, els procediments vigents i el model oficial d'instància.

3. Així mateix, s'indicarà el procediment informàtic a què les famílies i els centres docents poden accedir per a la gestió del procés.

 

Índex

 

CAPÍTOL IV. Alumnat procedent d'un centre adscrit

 

Article 14. Reserva de lloc escolar

1. A l'alumnat procedent d'un centre adscrit se li reservarà lloc escolar en el centre objecte de l'adscripció.

2. Amb anterioritat a la publicació de les vacants i, en el termini que s'establisca en el calendari determinat per la direcció general competent en matèria de centres docents, el centre en el qual l'alumnat estiga escolaritzat traslladarà al centre adscrit la informació de l'alumnat corresponent, amb indicació del programa lingüístic que cursen, els alumnes i les alumnes de qui es preveu la promoció, als efectes que se'ls reserve una plaça escolar. [3]

3. La matrícula haurà de formalitzar-la en el termini establit; en el cas que no la formalitze, perdrà el lloc escolar assignat.

 

Article 15. [4]

Suprimit

 

Índex

 

CAPÍTOL V. Àrees d'influència

 

Article 16. Determinació

1. La direcció territorial competent en matèria d'educació, oït el consell escolar municipal, determinarà les àrees d'influència als efectes d'admissió de l'alumnat.

2. Aquesta determinació s'efectuarà amb caràcter previ a l'inici del procés d'admissió de l'alumnat.

 

Article 17. Criteris de delimitació [5]

1. Per a determinar les àrees d'influència es tindrà en compte el nombre de centres d'Educació Infantil i Educació Primària existents en cada municipi, així com allò que s'ha determinat en l'article 7 del Decret 40/2016. Amb aquest fi es tindran en compte els criteris següents:

a) Els municipis que tinguen fins a tres centres seran zona única als efectes d'escolarització. Excepte aquells en què, per les seues particulars característiques, siga necessari establir més d'una.

b) En els municipis que tinguen entre quatre i deu centres es podran determinar fins a tres àrees d'influència.

c) Els municipis que tinguen més de 10 centres es zonificaran en almenys 3 àrees d'influència.

2. Les àrees d'influència es conformaran tenint en compte la reducció del temps que dedica l'alumnat per a desplaçar-se al centre i, al mateix temps, serà prou àmplia per a facilitar l'elecció de centre per part de les famílies. A més, es valorarà la configuració del terme municipal, l'existència de diversos nuclis urbans, pedanies o entitats locals menors i la distància o les dificultats de comunicació entre ells.

3. Les àrees d'influència per al Batxillerat de la modalitat d'Arts es determinaran de manera que l'accés a aquests ensenyaments es produïsca en igualtat de condicions per a tot l'alumnat.

La mateixa consideració tindran el Batxillerat Internacional i el Bachibac que, a més a més, es regiran per la normativa específica que a tal efecte determine la direcció general competent en matèria de centres docents.

 

Article 18. Publicació

1. Les resolucions per les quals es determinen les àrees d'influència de cada localitat es comunicaran als consells escolars municipals i a les comissions d'escolarització dels domicilis inclosos en cada una de les àrees d'influència.

2. Els esmentats òrgans d'escolarització donaran trasllat de les esmentades àrees als centres afectats, els quals les publicaran en els seus respectius taulers d'anuncis.

 

Índex

 

CAPÍTOL VI. Comissions d'escolarització

 

Article 19. Comissions d'escolarització

1. En les localitats on hi haja dos o més centres, públics i/o concertats, del mateix nivell o etapa educativa s'establirà la comissió municipal d'escolarització.

La direcció territorial competent, oït el consell escolar municipal, constituirà la comissió. També podrà establir les comissions d'escolarització de districte o sectorials quan les considere necessàries.

Si el consell escolar municipal no està constituït, s'oirà l'Ajuntament.

2. La constitució de les comissions haurà de realitzar-se amb la suficient antelació perquè les funcions preparatòries del procés d'admissió, atribuïdes a aquestes, puguen ser efectuades correctament.

3. La direcció territorial, si és el cas, aprovarà l'àmbit d'actuació de les comissions d'escolarització, designarà el seu representant i establirà, així mateix, els procediments adequats que asseguren la coordinació entre elles per al compliment de les funcions que tenen atribuïdes.

4. En les localitats en què, per existir un sol centre escolar públic o concertat, no es constituïsca comissió d'escolarització, les actuacions que corresponguen a aquesta seran assumides per la direcció territorial que corresponga.

5. Les comissions d'escolarització, en la sessió constitutiva, acordarà el calendari de reunions a celebrar en el procés d'admissió de l'alumnat per a eixe curs escolar.

Aquest acord tindrà els efectes de convocatòria per a les successives reunions.

 

Article 20. Competències de les comissions d'escolarització

Les comissions d'escolarització s'ocuparan, en el seu àmbit respectiu, de:

1. Supervisar el procés d'admissió de l'alumnat i el compliment de les normes que el regulen.

2. Demanar la informació i la documentació que estimen necessària per a l'exercici de les seues funcions als centres docents, els ajuntaments o les direccions territorials.

3. Proposar que es designen els centres receptors de sol·licituds quan es considere convenient.

4. Informar les persones interessades sobre les places disponibles en els centres públics i privats concertats existents en la seua àrea competencial i l'horari de presentació de sol·licituds en els centres docents i receptors.

5. Quantificar i comunicar a cada centre les places que se li assignen i que es reserven per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i les que es reserven per a l'alumnat de compensació educativa.

6. Facilitar, als centres docents del seu àmbit, la informació i documentació necessària per a la formalització de les sol·licituds de plaça.

7. Comprovar que en els centres docents s'ha publicat en el tauler d'anuncis el que indica l'article 29 d'aquesta ordre.

8. Resoldre els problemes d'escolarització que li formulen els directors i titulars dels centres, els consells escolars o, si és el cas, les comissions de districte.

9. Solucionar els problemes que plantegen les persones interessades en relació amb la publicació de les llistes definitives en els centres públics.

10. Informar la direcció territorial corresponent dels problemes d'escolarització del seu àmbit competencial, proposant, si és el cas, l'adopció de les mesures que consideren pertinents.

En el cas de tractar-se de comissions de districte aquesta actuació s'efectuarà a través de la corresponent comissió municipal d'escolarització.

Les comissions de districte elevaran a la comissió municipal d'escolarització els informes que corresponguen.

11. Verificar, després de l'estudi de les dades del padró i les previsions de demanda de places escolars, el nombre de vacants existents i les sol·licituds sense atendre en els centres del seu àmbit competencial.

12. Escolaritzar l'alumnat que no haja obtingut plaça.

13. Facilitar a la direcció territorial les dades i la informació que li demane sobre el procés d'admissió de l'alumnat.

 

Article 21. Composició de les comissions municipals d'escolarització

1. Les comissions municipals d'escolarització estaran integrades per:

a) La presidència del consell escolar municipal, o persona en qui delegue, que actuarà com a president o presidenta de la comissió.

Si el consell escolar municipal no està constituït, ocuparà el lloc un representant designat per l'ajuntament.

b) Dos representants de les associacions de pares i mares, un en representació del sector públic i un altre en representació del privat concertat

c) Dos representants de les associacions de l'alumnat, un pel sector públic i un altre pel sector privat concertat, en els nivells en què l'alumnat tinga representació plena en el consell escolar.

d) La direcció d'un centre públic.

e) La titularitat d'un centre privat concertat o la seua representació, quan existisca en la localitat.

f) La presidència de les comissions de districte, si n'hi ha.

g) La representació de l'Administració educativa, designada pel director territorial competent, en nombre no superior a tres.

h) Un representant del professorat dels centres públics i un altre dels centres concertats, designats pel consell escolar municipal.

2. En aquestes comissions actuarà de secretari, amb veu però sense vot, el del consell escolar municipal o un funcionari o funcionària designat per la presidència del consell escolar municipal o per l'ajuntament si no està constituït.

3. El consell escolar municipal designarà d'entre els seus membres les persones en les quals recaiga la representació dels pares, mares, alumnat, direcció dels centres públics i titularitat dels centres docents privats concertats.

4. La comissió podrà acordar que es convoque a les reunions a totes les persones que estimen que puguen contribuir a la millor consecució dels fins que té atribuïts. Aquestes actuaran com a assessores sense que tinguen la consideració de membres de la comissió.

5. A la reunió constitutiva se citaran els serveis socials municipals a l'efecte de complir el que estableix l'apartat 1 de l'article 24 d'aquesta ordre. [6]

6. Cada comissió municipal d'escolarització configurarà una unitat de coordinació de l'escolarització inicial i de la transició entre etapes de l'alumnat amb necessitats educatives especials i necessitats de compensació de desigualtats, conformada per la inspecció d'educació de la zona, una persona tècnica de l'ajuntament i personal d'orientació educativa de l'àrea o districte d'escolarització. [7]

 

Article 22. Les comissions de districte

1. Cada direcció territorial, oït el consell escolar municipal, o l'ajuntament si el primer no està constituït, podrà constituir les comissions de districte que es consideren necessàries, en funció del nombre de centres escolars existents.

2. Les comissions de districte podran referir-se a un o més nivells o etapes educatives.

3. En el seu àmbit exerciran les competències assignades en l'article 20.

4. La comissió municipal d'escolarització els comunicarà la informació i acords adoptats especialment pel que fa a la previsió de l'escolarització de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

5. Estaran integrades per:

a) La presidència serà designada per la direcció territorial. Aquesta designació recaurà, preferentment, en un inspector o inspectora d'educació.

b) La direcció dels centres públics del districte.

c) La titularitat dels centres privats concertats del districte o els seus representants.

d) Un representant del professorat dels centres públics i un altre dels centres concertats, proposats pel consell escolar municipal.

e) Dos representants de les associacions de pares i mares i dos representants de l'alumnat, si és el cas, designats pel consell escolar municipal o per l'ajuntament si el primer no està constituït.

f) Un membre del consell escolar municipal, designat per l'ajuntament.

6. En l'acte de constitució, la comissió de districte designarà la persona que ocuparà la secretaria, preferentment d'entre els directors o directores dels centres.

 

Article 23. Les comissions sectorials

1. Quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 23 del Decret 40/2016, la direcció territorial competent podrà constituir comissions sectorials d'escolarització perquè efectuen el procés d'admissió de l'alumnat en determinats nivells educatius, o, inclús, dins d'aquests, per a determinades modalitats de Batxillerat en l'àmbit territorial que se'ls encomane.

2. Els seus membres seran designats per la direcció territorial i estaran integrats almenys per:

a) La presidència, que representarà l'Administració educativa.

b) El secretari o la secretària.

c) La direcció d'un centre públic.

d) La titularitat d'un centre privat concertat o el seu representant, quan existisca en la localitat.

e) Una persona en representació de les associacions de mares i pares de l'alumnat.

f) Una persona en representació de les associacions de l'alumnat, en el supòsit de tractar-se de nivells en què aquests tinguen representació.

g) Una persona en representació de l'Administració local, a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

3. Les direccions territorials implicades podran constituir comissions sectorials d'escolarització quan els centres amb determinades modalitats de Batxillerat tinguen atribuïdes unes àrees d'influència que comprenguen municipis corresponents a distintes províncies.

Els seus membres hauran de ser designats conjuntament per les esmentades direccions territorials.

 

Índex

 

CAPÍTOL VII. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu

 

Article 24. Detecció de l'alumnat [8]

Per a la determinació, oferta i cobertura de les places a reservar per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, se seguirà el procediment que es detalla a continuació:

1. La unitat de coordinació de l'escolarització sol·licitarà i recollirà informació dels serveis socials de l'ajuntament de què es tracte, dels centres d'atenció primerenca, dels centres d'acolliment residencial de menors, dels equips d'orientació educativa, dels gabinets psicopedagògics municipals, de les institucions sanitàries i dels mateixos centres

docents.

2. La unitat de coordinació traslladarà a la comissió municipal d'escolarització la informació de les necessitats educatives especials i de les necessitats de compensació de desigualtats identificades, garantint la protecció de dades de caràcter personal, a fi que puga dur a terme els procediments d'escolarització d'aquest alumnat d'una manera equilibrada en tots els centres docents sostinguts amb fons públics.

La documentació s'ajustarà al procediment establit i al model determinat per la conselleria competent en matèria d'educació.

 

Article 25. Reserva de llocs escolars, determinació i distribució

1. Es realitzarà una reserva per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i una altra per a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa.

2. Tots els centres reservaran dos llocs escolars per grup en el curs on s'inicia l'escolarització per als alumnes amb necessitats educatives especials.

3. També reservaran, com a mínim, un altre lloc per grup en el curs on s'inicia l'escolarització per a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa.

La comissió d'escolarització, a la vista de la informació rebuda, determinarà la previsió de l'alumnat que s'ha d'escolaritzar.

4. La comissió haurà de reservar els llocs de manera que es garantisca l'escolarització equitativa de tot l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu entre tots els centres públics i privats concertats de l'àmbit geogràfic sobre el qual la comissió d'escolarització té competències.

Amb aquest objectiu i per a reequilibrar la situació ja existent, es quantificarà l'alumnat d'aquestes característiques ja escolaritzat en el centre, la seua proporció respecte a la capacitat total del centre i les vacants existents en cada curs.

5. La comissió d'escolarització, amb tota la informació anterior i l'experiència dels cursos escolars anteriors determinarà:

a) En cada grup dels cursos on s'inicia l'escolarització: si els llocs escolars a reservar, per a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa, ha de ser superior a un.

b) El nombre de llocs escolars a reservar, en cada una de les modalitats de reserva, en la resta dels cursos de cada etapa educativa.

Per a determinar el nombre màxim d'alumnat amb necessitats educatives especials susceptible d'escolaritzar en cada grup o unitat, caldrà ajustar-se al que estableix la normativa vigent que regula a l'escolarització d'aquest alumnat en cada una de les etapes o nivells educatius.

6. Es valoraran les instal·lacions i dotacions dels centres als efectes de reservar places per a escolaritzar l'alumnat que necessite equipaments singulars.

7. La reserva de places tindrà en compte les reduccions de ràtio, fixades en la resolució de la direcció territorial competent, per la qual s'escolaritzen els alumnes amb necessitats educatives especials permanents.

8. Així mateix, es reservaran les que, si és el cas, puguen correspondre a aquells alumnes pendents de dictamen i/o resolució que previsiblement comporten al seu dia reducció de ràtio.

9. Si en algun centre no existeixen els especialistes necessaris per a atendre aquest alumnat la comissió d'escolarització ho comunicarà immediatament a la direcció territorial corresponent.

10. La comissió d'escolarització comunicarà a la direcció territorial si existeixen detectades persones menors encara no escolaritzades amb necessitats educatives especials o de compensació educativa als efectes d'elaboració dels dictàmens d'escolarització, informes i determinació de les disminucions de ràtio que siguen procedents.

 

Article 26. Assignació de les places escolars reservades

1. Les vacants reservades per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i per a l'alumnat de compensació educativa s'oferiran i assignaran a l'alumnat en qui concórrega aquesta circumstància.

2. Si en el centre sol·licitat el nombre de vacants reservades és menor que el de sol·licitants, s'aplicarà el procediment establit amb caràcter general per a l'assignació de lloc escolar.

3. La comissió d'escolarització informarà els pares, mares o tutors d'aquest alumnat sobre les vacants reservades en els centres de la zona en què resideixen, i els facilitarà, si és el cas, l'imprés de sol·licitud.

4. L'alumnat que no obtinguera lloc escolar en cap dels centres sol·licitats s'escolaritzarà a resultes conforme el que preveu l'article 51 d'aquesta ordre.

5. Si el nombre d'alumnes sol·licitants és inferior al de places reservades, els llocs sobrants s'incorporaran a l'oferta general perquè s'assignen, junt amb els altres, en la llista provisional d'alumnat admés.

6. No obstant el que s'indica en el punt anterior, la direcció gener

al competent en matèria de centres docents podrà resoldre que els llocs escolars no sol·licitats, o una part, no s'assignen en el moment indicat i es reserven per a la seua assignació a l'alumnat que, presentant necessitats de suport educatiu, necessite una plaça escolar al llarg del curs.

7. A partir de la data de la resolució de la direcció general, finalitzat el procés de matriculació, quan es presenten peticions de lloc escolar, d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, s'oferiran als pares, mares, tutors o tutores de l'alumnat les vacants disponibles, a l'efecte que trien, d'entre elles, l'opció d'escolarització que consideren més oportuna.

Aquestes escolaritzacions es tindran en compte per a determinar les assignacions i reserves de lloc escolar en el procés d'escolarització dels següents cursos acadèmics.

8. En les actuacions d'admissió d'alumnat en el cas que es realitze un procés extraordinari, en els ensenyaments per als quals estiguera previst, se seguirà el mateix procediment que s'estableix en els apartats anteriors.

La Inspecció educativa informarà els responsables dels centres que escolaritzen alumnat que requereix compensació educativa de les convocatòries que haja efectuat la conselleria competent en matèria d'educació per a l'aprovació de projectes de compensació.

 

Índex

 

CAPÍTOL VIII. Determinació de vacants

 

Article 27. Determinació

1. L'administració educativa, a través de la corresponent aplicació informàtica, determinarà les unitats i les vacants de què disposa el centre en cada curs i modalitat lingüística.

En el cas dels centres privats concertats se cenyirà a les unitats que tinguen concertades en el curs escolar a què es referisca el procés d'admissió.

2. La direcció dels centres públics i la titularitat dels centres concertats, a través de la corresponent aplicació informàtica, detrauran els llocs reservats conforme el que estableix el l'article següent i publicaran les relacions de llocs escolars disponibles, que s'ajustaran als annexos VII a X d'aquesta ordre i remetran una còpia a la comissió d'escolarització.

 

Article 28. Oferta de llocs escolars

1. En els centres docents s'oferiran totes les places del primer curs del nivell inferior sostingut totalment amb fons públics. [9]

2. En Batxillerat els centres docents oferiran totes les places del primer curs com a vacants, sense perjuí del dret prioritari a ocupar les vacants per l'alumnat del mateix centre que desitge cursar la modalitat de Ciències i d'Humanitats i Ciències Socials. Per a exercir aquest dret, els sol·licitants hauran de consignar com a centre de primera opció aquell en què estan matriculats en el curs acadèmic anterior.

3. Així mateix, en tots els ensenyaments s'oferiran les vacants existents en els cursos restants.

4. Per a determinar les vacants dels ensenyaments, a les quals es refereix l'apartat primer d'aquest article, es detrauran prèviament, quan n'hi haja, els llocs escolars destinats a l'alumnat que reunisca les característiques següents:

a) El del mateix centre que promocione a un altre curs o nivell, d'acord amb el que determina l'article 15 del Decret 40/2016.

b) El que romanga en el mateix curs.

c) El procedent de centres adscrits.

d) L'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. En el cas d'alumnat amb necessitats educatives especials, el prèviament dictaminat.

e) L'alumnat d'ensenyaments obligatoris que, no disposant de servei educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servei complementari de transport escolar.

f) L'alumnat d'ensenyances obligatòries que, no disposant de servei educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servei complementari de residència escolar.

En el cas de centres privats concertats es considerarà el nombre de llocs escolars autoritzats.

 

Índex

 

CAPÍTOL IX. Informació a les famílies

 

Article 29. Informació pública

Els centres publicaran en el tauler d'anuncis:

1. Normativa reguladora de l'admissió de l'alumnat i en especial l'annex I d'aquesta ordre.

2. Les places vacants per al curs acadèmic a què es refereix el procés d'admissió, segons s'ha assenyalat en el capítol anterior d'aquesta ordre.

3. Àrea d'influència del centre, si és procedent.

4. El calendari d'admissió d'alumnat que se cita en l'article 11 d'aquesta ordre.

5. El projecte educatiu del centre.

6. Els centres concertats, si és el cas, exhibiran còpia de la part del projecte educatiu que es referisca al caràcter propi del centre.

7. La informació sobre el programa o, si és el cas, programes plurilingües autoritzats o aprovats, així com del projecte lingüístic de centre, en aquells casos en què el projecte lingüístic haja sigut autoritzat abans d'iniciar-se el procediment d'admissió d'alumnat del següent curs escolar.

 

Índex

 

CAPÍTOL X. Sol·licitud de plaça escolar

 

Article 30. Emplenament de la sol·licitud [10]

1. Les persones interessades emplenaran les sol·licituds de manera telemàtica, utilitzant el procediment electrònic establit a aquest efecte en l'aplicació corresponent per a l'admissió de l'alumnat, en el portal institucional de la conselleria competent en matèria d'educació.

Es garantirà l'accés al procediment per a aquelles persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica.

2. La sol·licitud contindrà una declaració responsable sobre les circumstàncies al·legades per a l'admissió.

En la sol·licitud es faran constar fins a 10 opcions ordenades per prioritat. En cas que no existisca vacant en cap dels centres sol·licitats, la comissió municipal d'escolarització els assignarà un lloc escolar en el centre de la seua zona d'escolarització que dispose de vacants.

En el procediment extraordinari, si n'hi haguera, es podran consignar fins a un màxim de 3 opcions. Quan l'avaluació de les proves extraordinàries d'ESO i Batxillerat es realitzen amb anterioritat al mes de setembre, s'establirà per a aquests ensenyaments un únic procés d'admissió de l'alumnat. Si les proves mencionades es realitzaren en el mes de setembre s'establirà un procés ordinari i un altre extraordinari d'admissió.

 

Article 31. Presentació de les sol·licituds [11]

1. Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica mitjançant l'aplicació informàtica establida a aquest efecte.

2. La documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades per a l'admissió s'aportarà en el termini i forma que s'establisca mitjançant la resolució de la direcció general competent en matèria de centres docents que es dicte per a cada curs escolar. S'hauran d'acreditar les circumstàncies al·legades corresponents als centres en els quals se sol·licita lloc escolar i la relativa als centres als quals estiguen adscrits. La consideració com a centre únic dels centres adscrits es tindrà en compte a l'efecte d'aplicació del criteri d'existència de germans o germanes en el centre i de persona o persones progenitors o representants legals que treballen en el centre docent.

3. En el cas que es presente més d'una sol·licitud per al mateix alumne o alumna, no es tindrà en compte cap d'elles, i es procedirà a la seua escolarització en algun dels centres en els quals, una vegada finalitzat el procés d'admissió, queden llocs vacants.

 

Article 32. Termini de presentació

1. El termini de presentació de sol·licituds serà el determinat en la resolució per la qual s'establisca el calendari d'actuacions del procés d'admissió a què es refereix l'article 11 d'aquesta ordre.

2. Les sol·licituds i la documentació aportada després de la data establida no serà tinguda en compte en la baremació.

 

Article 33. Sol·licitud d'un lloc escolar inexistent

Quan es presente sol·licitud per a un lloc escolar que no s'haja determinat prèviament com a vacant, el centre informarà el sol·licitant d'aquesta circumstància.

Si s'insisteix a presentar la sol·licitud, el centre haurà d'acusar recepció i entregar al sol·licitant el model que figura com a annex V d'aquesta ordre.

 

Índex

 

CAPÍTOL XI. Acreditació de les circumstàncies al·legades

 

Article 34. Germans o germanes

1. Es consideren germans aquells a què es refereix l'article 36 del Decret 40/2016.

2. Només es computarà l'existència de germans o germanes matriculats en el centre si aquests cursen ensenyances concertades en ell o en un centre públic i continuen assistint a aquest en el curs escolar per al qual se sol·licita l'admissió.  [12]

3. També es computaran els germans o germanes quan concórreguen els requisits establits en l'apartat 4 de l'article 29 del Decret 40/2016. [13]

4. Si els cognoms no són coincidents s'acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat del registre civil o sentència per la qual s'adjudique la tutela.

 

Article 35. Domicili

1. El domicili familiar s'acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, mare o tutor i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.

Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l'ajuntament.

En cas de custòdia compartida acordada judicialment, es considerarà domicili familiar aquell en què estiga empadronat l'alumne o alumna.

En el cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d'acreditar-se que s'ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 0 806) en la conselleria competent en matèria d'hisenda.

2. El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.

3. Per a la justificació d'aquesta circumstància, els treballadors i treballadores per compte d'altri aportaran certificat emés per l'empresa en què acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball.

Els treballadors i treballadores per compte propi ho acreditaran aportant la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors (model 036 o 037).

4. Quan l'alumne o alumna residisca en un internat, es considerarà el domicili de la residència com a domicili de l'alumne o alumna i això sense perjuí de l'aplicació de les normes específiques per a aquest supòsit que es dicten en desplegament de l'apartat 2 de la disposició addicional sisena del Decret 40/2016.

 

Article 36. Pares i mares treballadors del centre

La circumstància que el pare o la mare o tutors siguen treballadors en actiu en el centre docent, prevista en l'article 30 del Decret 40/2016, l'acreditarà la titularitat o la direcció, segons es tracte d'un centre privat concertat o d'un centre públic.

Als efectes d'aquest article, tenen la consideració de treballadors actius en el centre:

1. En els centres públics: el personal funcionari i el personal laboral de la Generalitat, o de l'Administració local, que presten serveis efectius en el centre.

2. En els centres privats concertats: el personal docent i no docent que tinga subscrit contracte laboral vigent i directe amb el titular del centre.

 

Article 37. Renda de la unitat familiar

1. Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte renda anual de la unitat familiar, serà requisit imprescindible omplir les dades que figuren en l'annex VI d'aquesta ordre i l'autorització que hi figura perquè l'Administració educativa obtinga confirmació de les dades a través de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

A aquest efecte tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran la comprovació amb la seua firma en el document que figura com a annex VI d'aquesta ordre.

2. En el cas que s'opte per no aportar l'annex no es valorarà aquest criteri.

Tampoc no es valorarà aquest criteri si un membre de la unitat familiar, major de 16 anys, no firma el mencionat annex.

3. La renda de la unitat familiar serà la corresponent a l'exercici fiscal anterior en dos anys a l'any natural en què se sol·licita la plaça escolar.

4. La renda de la unitat familiar es determinarà dividint els ingressos entre el nombre de membres que la componen.

5. Es considerarà unitat familiar la formada pels cònjuges i els fills o filles menors de 18 anys, així com els majors d'aquesta edat i menors de 26 anys que convisquen en el domicili familiar i no perceben cap tipus d'ingressos.

6. Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte de ser persona destinatària de la Renda Valenciana d'Inclusió, serà requisit imprescindible que les persones sol·licitants autoritzen l'Administració educativa perquè obtinga confirmació de les dades a través del departament competent en aquesta matèria. En cas de no prestar aquesta autorització, no es valorarà aquest criteri. [14]

7. En el cas de separació o divorci dels pares, no es consideraran els ingressos del que no visca en el mateix domicili de l'alumne.

Es considerarà membre de la unitat familiar el cònjuge del pare o la mare de l'alumne o alumna que convisca en el mateix domicili.

En cas de custòdia compartida, es consideraran membres de la unitat familiar els que convisquen en el domicili d'empadronament de l'alumne o alumna.

8. La composició de la unitat familiar serà la corresponent al moment de presentar la sol·licitud.

 

Article 38. Discapacitat

1. La discapacitat dels i les alumnes, germans o germanes, els seus pares o mares, tutors o tutores s'acreditarà per mitjà del certificat corresponent o amb la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la conselleria competent en matèria de benestar social.

2. Amb els mateixos efectes es valorarà la resolució per la qual es reconeix als pares o mares, tutors o tutores i germans o germanes, si és el cas, una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent, de conformitat amb el que estableix l'article 34.4 del Decret 40/2016.

 

Article 39. Família nombrosa

1. La condició de membre de família nombrosa s'acreditarà aportant el títol oficial de família nombrosa a què fa referència l'article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses.

2. Suprimit [15]

 

Article 40. Família monoparental [16]

1. La condició de membre de família monoparental s'acreditarà aportant el títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família. Aquest títol estarà regulat en la normativa vigent per la qual es regule el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

2. Suprimit

 

Article 41. Resultats acadèmics

1. Els resultats acadèmics obtinguts per l'alumne o alumna es tindran en compte per a l'accés a Batxillerat.

2. Per a l'accés a Batxillerat, a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris establits amb caràcter general, s'afegirà la nota mitjana de l'Educació Secundària Obligatòria o si és el cas la d'un cicle formatiu de grau mitjà.

3. Els alumnes aportaran, a més dels documents ressenyats amb caràcter general, certificació en què conste la nota mitjana obtinguda en Educació Secundària Obligatòria o en el cicle formatiu.

4. La certificació, en Educació Secundària Obligatòria, s'ajustarà al model que figura com a annex XVII d'aquesta ordre.

5. Aquesta certificació serà emesa pel centre docent en què l'alumne haja cursat l'últim curs dels corresponents ensenyaments.

6. Les certificacions es lliuraran en el termini de dos dies hàbils, exclosos dissabtes, comptats a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar. El termini d'entrega en el centre on s'ha sol·licitat lloc escolar conclourà l'endemà.

Les certificacions corresponents a les proves extraordinàries s'entregaran respectivament en el termini d'un dia, tant per al lliurament com per a la posterior entrega, a comptar de la data assenyalada en el calendari escolar per a la finalització de les proves.

7. Quan l'alumne o alumna procedisca del mateix centre, aquest tràmit l'efectuarà directament el centre.

8. La direcció general competent en matèria de centres docents regularà, si és el cas, el procediment perquè l'acreditació dels resultats acadèmics es puga certificar telemàticament entre els diferents centres.

9. La nota mitjana de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les matèries o àmbits cursats per l'alumnat, expressada amb una aproximació de dos decimals per mitjà d'arredoniment.

Es considerarà als efectes de càlcul l'última qualificació obtinguda en cada àrea de cada un dels cursos.

10. Quan les qualificacions no siguen aritmètiques es valoraran segons la següent escala numèrica:

Insuficient o no presentat: 3

Suficient: 5,5

Bé: 6,5

Notable: 7,5

Excel·lent: 9

 

Article 42 Acreditació de situacions

1. L'acolliment familiar o en guarda amb finalitat d'adopció s'acreditarà aportant la resolució administrativa o judicial per la qual s'haja formalitzat, un certificat emés per la conselleria competent en matèria de benestar social, en la qual es faça constar l'existència de l'acolliment familiar o de la guarda amb finalitat d'adopció i l'entitat dels acollidors. [17]

2. L'acolliment residencial s'acreditarà aportant certificació emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social.

3. La situació de víctima de violència de gènere, terrorisme o desnonament es justificarà aportant resolució judicial o administrativa en la qual s'acredite aquesta circumstància.

4. La condició d'esportista s'acreditarà aportant fotocòpia del BOE o del DOCV en el qual figura el reconeixement com a tal o certificat d'esportista d'alt rendiment emés pel Consell Superior d'Esports.

El lloc d'entrenament s'acreditarà amb certificat emés pel representant legal del club o federació.

5. La condició de persona destinatària de la Renda Valenciana d'Inclusió s'acreditarà mitjançant la cessió de les dades corresponents entre les conselleries competents en matèria de renda valenciana d'inclusió i d'educació, mantenint la confidencialitat de les dades de caràcter personal prevista per la normativa sobre protecció de dades. [18]

 

Article 43. Verificació de les dades aportades

1. La direcció dels centres públics i dels titulars dels centres privats concertats estan facultats per a demanar de les persones sol·licitants la documentació que estimen necessària per a la justificació, en cada cas, de les situacions o circumstàncies al·legades.

2. Així mateix, els centres podran sol·licitar, a través de les comissions d'escolarització, als òrgans administratius competents les actuacions que calguen per a la seua verificació.

3. La falsedat en els dades aportades donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i s'escolaritzarà l'alumne o alumna en la forma prevista en l'article 51 d'aquesta ordre.

4. Si aquesta circumstància es coneix quan el curs escolar s'haja iniciat ja, el director territorial competent, amb caràcter excepcional i prèvia valoració del temps transcorregut i de les especials circumstàncies que puguen concórrer, podrà disposar que l'alumne o alumna finalitze el curs en el centre.

En el següent curs escolar se li assignarà una vacant pel procediment previst en l'article 51 d'aquesta ordre.

 

Article 43 bis. Procediment de desempats [19]

D'acord amb el que estableix l'apartat 3 de l'article 38 del Decret 40/2016, en les situacions d'empat que es produïsquen després d'aplicar els criteris de desempats, el sorteig públic es realitzarà d'acord amb el procediment següent: es triaran dues lletres per les quals s'ordenarà el primer cognom; també altres dues lletres per les quals s'ordenarà el segon cognom, i que s'aplicaran quan existisca coincidència amb el primer. En cas de no disposar d'un segon cognom, es considerarà que aquest comença amb «AA».

 

Índex

 

CAPÍTOL XII. Valoració de les sol·licituds

 

Article 44. Adjudicació en concurrència

L'adjudicació de les places escolars sol·licitades es realitzarà per mitjà del procediment de lliure concurrència.

Els llocs s'assignaran a les peticions que obtinguen major puntuació en cada un dels centres sol·licitats, d'acord amb l'ordre determinat en la seua sol·licitud i conforme al procediment que s'indica en aquest capítol.

 

Article 45. Valoració de les sol·licituds pels centres sol·licitats en primera opció [20]

Els centres sol·licitats en primera opció, rebudes les sol·licituds i utilitzant la corresponent aplicació informàtica, realitzaran les actuacions següents:

1. Comprovaran la veracitat i autenticitat de les dades consignades en cada sol·licitud.

2. En les sol·licituds de Batxillerat, introduirà la nota de l'Educació Secundària Obligatòria o del cicle formatiu de Formació Professional de grau mitjà, una vegada rebut el corresponent certificat.

3. El centre, a més, marcarà i introduirà els criteris referits al seu centre respecte a l'existència de pares o mares treballadors del centre i la proximitat del domicili.

 

Article 46. Valoració de les sol·licituds en els centres demandats en segona i següents opcions [21]

Els centres que hagen sigut sol·licitats en segona i següents opcions baremaran i introduiran, a través de la corresponent aplicació informàtica, els criteris referits al seu centre que a continuació s'indiquen:

1. Pare/mare treballadors del centre

2. Proximitat de domicili.

 

Article 47. Assignació de les vacants de primer curs de Batxillerat

La persona sol·licitant d'un lloc escolar de la modalitat de Ciències o d'Humanitats i Ciències Socials que desitge acollir-se a la prioritat per ser alumne o alumna procedent de l'Educació Secundària Obligatòria del mateix centre, haurà de sol·licitar el centre en primera opció.

En cas de no sol·licitar-lo en primera opció, s'entén que desisteix del dret de prioritat al centre.

Quan s'haja acollit al dret de prioritat, l'aplicació informàtica assignarà les vacants existents a l'alumnat amb aquesta prioritat.

En el cas que existisquen menys vacants que sol·licituds amb prioritat, els llocs escolars s'assignaran d'acord amb els criteris de baremació determinats en aquesta ordre, i es concedirà la plaça en aquella opció que li corresponga d'acord amb la puntuació obtinguda.

 

Article 48. Llistes provisionals

1. La puntuació obtinguda determinarà l'ordre en l'assignació de les places vacants.

2. El procediment informàtic adjudicarà les places en concurrència, d'acord amb la baremació realitzada pels centres i els llistarà atenent l'ordre de preferència que hagen demandat els sol·licitants.

3. Si no s'obté plaça escolar en el centre de primera opció, se li adjudicarà en els centres sol·licitats en segona i successives opcions.

En tot cas no podrà adjudicar-se plaça a un sol·licitant en la seua primera o successives opcions, si hi ha un altre sol·licitant que haja demanat la plaça en opció o opcions posteriors i tindrà un ordre de prioritat superior d'acord amb la major puntuació obtinguda, excepte en el cas de 1r de Batxillerat per a aquell alumnat procedent del mateix centre.

Els centres obtindran la llista provisional utilitzant l'aplicació informàtica. Aquesta llista s'ajustarà al model que figura com a annex XI d'aquesta ordre i hi constarà la puntuació obtinguda en cada un dels criteris.

4. En el supòsit que hi haja alumnat que resulte admés en un altre centre o que estiga pendent d'adjudicació, aquest es relacionarà així mateix segons la puntuació obtinguda en la llista corresponent que figura com a annex XII d'aquesta ordre.

Així mateix, s'indicaran les sol·licituds anul·lades per duplicitat, en el supòsit que n'hi haja.

 

Article 49. Reclamacions contra les llistes provisionals

Les llistes provisionals podran ser objecte de reclamació davant la direcció en els centres públics i davant la titularitat en els centres privats concertats. En el termini que es determine en la resolució de la direcció territorial competent. Aquest termini no podrà ser inferior a dos dies.

La reclamació es presentarà davant del centre de primera opció. No obstant això, en el cas que l'error de baremació s'haja produït en algun centre no sol·licitat com a primera opció, l'interessat o interessada podrà presentar reclamació en el centre en què es presumisca que s'ha produït el dit error.

 

Article 50. Publicació de la llista definitiva

A la vista de les reclamacions, la direcció en els centres públics i la titularitat en els centres privats concertats, amb un informe previ del consell escolar, aprovarà i publicarà les llistes definitives, que s'ajustaran als models establits en els annexos XIII i XIV.

Es remetrà una còpia d'aquests a la comissió d'escolarització.

 

Article 51. Escolarització a resultes

1. L'alumnat que no obtinga lloc escolar en cap dels llocs sol·licitats s'escolaritzarà en algun dels centres en què queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.

2. En el cas que s'haja presentat més d'una instància, no se'n tindrà en compte cap, i es procedirà a l'escolarització en algun dels centres en què queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.

3. De la mateixa manera es procedirà respecte de les instàncies que es presenten fora de termini i quan es comprove la falsedat de la documentació aportada per a acreditar les circumstàncies objecte de baremació.

 

Article 52. Reclamacions, recursos i denúncies

1. En els centres públics, les persones interessades podran presentar al·legacions a les llistes definitives davant de la comissió d'escolarització.

Contra les decisions d'aquests òrgans d'escolarització dels centres públics es podrà interposar recurs d'alçada davant de la direcció territorial corresponent.

2. En els centres privats concertats les decisions i acords que adopten els seus titulars en relació amb l'admissió de l'alumnat podrà ser objecte de reclamació davant de la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

3. La resolució de la direcció territorial posarà fi a la via administrativa.

4. La direcció territorial competent, d'ofici o com a conseqüència de denúncia formulada per les persones interessades, podrà iniciar els procediments previstos en l'article 44 del Decret 40/2016.

 

Índex

 

CAPÍTOL XIII. Matrícula

 

Article 53. Formalització [22]

1. L'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el centre en què haguera sigut admés i, en Batxillerat, en la modalitat en què haguera obtingut plaça escolar.

2. La matrícula es formalitzarà en el període que s'establisca en la resolució a què es refereix l'article 11 d'aquesta Ordre. Si l'alumnat no formalitza matrícula en el termini expressat, s'entendrà que renuncia a la plaça escolar.

3. Finalitzat el termini de matrícula, cada centre publicarà en el tauler d'anuncis i pàgina web, si en té, el llistat de llocs vacants que s'hagen produït com a conseqüència que part de l'alumnat que estava en la llista d'admesos i no la formalitze.

4. Els llocs escolars vacants que es produïsquen per renúncia, abandó o baixa, s'oferiran a l'alumnat que figuren en la llista de l'annex XIV, segons l'ordre de puntuació obtinguda, en el termini que s'estableix en l'apartat 3 de l'article 58 d'aquesta ordre.

 

Article 54. Documentació

1. Per a la formalització de la matrícula, a més de la sol·licitud presentada al seu dia (annexos III i IV), s'aportaran:

a) El llibre de família o, a falta d'això, una certificació de la inscripció de naixement lliurada pel Registre Civil.

Aquesta documentació haurà d'acreditar que l'alumne compleix els requisits d'edat establits en els articles 12, 16 i 22 de la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació.

A aquest efecte es comprovarà que l'alumne compleix o complirà el requisit de l'edat exigida, abans que finalitze l'any natural en què s'inicia el curs acadèmic a què pretén accedir.

b) Quan es tracte d'alumnat procedent d'un altre centre presentaran la certificació de baixa del centre anterior amb expressió de la seua situació acadèmica.

La documentació aportada haurà d'acreditar que l'alumne o alumna compleix els requisits acadèmics exigits per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs a què pretén accedir.

Aquesta certificació s'ajustarà al model vigent i hi constaran els estudis que realitza o ha realitzat l'alumne en aquest any acadèmic.

c) Si escau, el document sanitari que determine la conselleria competent en matèria de sanitat, en la forma que s'establisca reglamentàriament. [23]

2. Quan el canvi de centre es produïsca sense procés d'admissió, la documentació a què es refereix l'apartat anterior es remetrà d'ofici d'un centre a l'altre.

 

Índex

 

CAPÍTOL XIV. Actuacions posteriors

 

Article 55. Remissió de dades

1. Finalitzat el procés, les comissions d'escolarització remetran a la direcció territorial corresponent la relació de vacants dels centres de la seua competència, ajustant-se als annexos XV i XVI d'aquesta ordre.

2. Els centres introduiran les dades relatives l'alumnat matriculat en el termini que es determine, per a això utilitzaran la corresponent aplicació informàtica.

 

Article 56. Custòdia de la documentació

1. Els centres docents hauran de conservar la documentació presentada pels sol·licitants de plaça fins al 31 de desembre del curs escolar a què es refereix el procés.

2. Quan s'haja formalitzat recurs o denúncia contra el procés d'escolarització, haurà de conservar-se documentació relativa a aquest procés fins que finalitze el procediment administratiu o judicial.

3. Finalitzats els terminis indicats, la documentació de l'alumnat que ha obtingut plaça escolar s'arxivarà en l'expedient personal de cada u. La corresponent a l'alumnat admés en un altre centre es destruirà.

4. Finalitzat el termini de custòdia, les comissions d'escolarització destruiran la documentació i els fitxers informàtics, si és el cas, que continguen informació personalitzada dels sol·licitants de plaça.

 

Article 57. Escolarització sobrevinguda

1. L'alumnat que necessite ser escolaritzat després de la finalització del procediment d'admissió, acudirà a la comissió d'escolarització corresponent, quan existisca, a la direcció territorial o on aquesta determine, que li posarà de manifest tots els centres que compten amb vacants, perquè trie en quin vol ser matriculat.

2. Els directors territorials adoptaran les mesures necessàries, dins del seu àmbit territorial, per a assegurar l'escolarització de l'alumnat per raons urgents o especials, de conformitat amb el que estableix l'article 41 i 42 del Decret 40/2016.

 

Article 58. Vacants sobrevingudes

1. En els casos en què l'alumnat no es presente a l'inici del curs escolar o s'absente del centre una vegada iniciat, la direcció del centre adoptarà les mesures oportunes per a verificar la renúncia o abandó del lloc escolar i informarà el consell escolar del centre.

2. Si l'alumne o alumna cursa ensenyaments obligatoris, la direcció del centre comunicarà aquesta circumstància als serveis socials de l'ajuntament en què residisca l'alumne o alumna, i a la comissió municipal d'absentisme escolar, a fi que adopten les mesures que corresponguen. També ho comunicarà a la Inspecció d'Educació.

Si l'alumne o alumna cursa ensenyances posteriors a l'ensenyança obligatòria, tan sols es comunicarà a la direcció territorial competent en matèria d'educació.

3. Les vacants detectades, fins a l'últim dia del primer mes de l'inici del període lectiu, s'oferiran als que seguiran en l'ordre de puntuació que figura en l'annex XIV.

No s'oferiran aquelles vacants que s'haja determinat reservar per a atendre l'escolarització sobrevinguda al llarg del curs escolar en aplicació del que estableix l'article 26.6 d'aquesta ordre.

4. Si les vacants produïdes es correspongueren a alumnat escolaritzat pel procediment establit en el Capítol VII, Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, es comunicarà aquesta circumstància a la Inspecció Educativa i a l'Ajuntament corresponent.

5. En el cas que existisca alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu pendent d'escolarització, i si així corresponguera segons el repartiment proporcional establit, s'assignarà aquest alumnat al centre en què s'han produït vacants.

 

Índex

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Alumnat de primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en col·legis públics

L'alumnat que haja cursat el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en un col·legi d'Educació Primària, autoritzat provisionalment per a impartir aquests ensenyaments, no necessitarà aportar certificació de baixa per a accedir al segon cicle de les esmentades ensenyances en el centre a què estiga adscrit.

Aquest alumnat acreditarà la seua situació acadèmica per mitjà d'una certificació en què consten els resultats de l'avaluació del primer i segon curs d'Educació Secundària Obligatòria i l'acord de promoció de l'alumne al tercer curs de les dites ensenyances.

 

Segona. Centres de caràcter singular

En els centres docents de caràcter singular, acollits a convenis subscrits per la conselleria competent en matèria educativa amb altres entitats, es podrà establir un criteri específic referit a la singularitat del centre que definisca la prioritat d'accés de l'alumnat que reunisca determinada condició o criteri.

 

Tercera. Escoles infantils de primer cicle d'Educació Infantil

L'admissió d'alumnat en els centres d'Educació Infantil de primer cicle, dependents de la Generalitat, es regirà per aquesta ordre.

Els centres que no tinguen constituït consell escolar deuran necessàriament constituir-lo, només als efectes d'efectuar el procés d'admissió de l'alumnat. Per a això seguiran, les normes generals de constitució dels consells escolars.

 

Quarta. Prioritats per a l'accés a determinats centres i a grups específics

1. L'alumnat que curse ensenyament secundari i tinga la condició d'esportista d'elit, alt nivell o alt rendiment, així com l'alumnat que curse ensenyances professionals de música i dansa, gaudiran de prioritat per a accedir als centres que determine la conselleria competent en matèria educativa.

Aquests alumnes tindran preferència per a l'elecció del torn de classes.

2. La direcció general competent en matèria de centres docents, amb un informe previ de planificació educativa podrà autoritzar, en els centres ordinaris, la creació de grups específics d'alumnat esportista d'elit, alt nivell o alt rendiment.

Així mateix, es podran autoritzar grups específics d'alumnes que cursen simultàniament ensenyances professionals de música o de dansa.

Aquests grups es constituiran preferentment en centres amb dotacions esportives especials o en aquells que estiguen ubicats en les proximitats de les instal·lacions en què l'alumnat efectue els seus entrenaments o curse les ensenyances de música o de dansa.

En aquests grups, tindrà prioritat d'accés l'alumnat que acredite ser esportista d'elit de la Comunitat Valenciana, esportista d'alt nivell o esportista d'alt rendiment, o que cursa simultàniament ensenyances reglades de música o de dansa i ensenyances de règim general.

Si encara resten vacants, es procedirà a baremar altres alumnes que no reunisquen els requisits per a comptar amb aquesta prioritat.

3. La circumstància de compatibilitzar estudis de règim general i ensenyances professionals de música o de dansa s'acreditarà amb el certificat del centre corresponent.

4. La condició d'esportista s'acreditarà manifestant el Boletín Oficial del Estado o el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en el qual figure el reconeixement com a tal, o certificat d'esportista d'alt rendiment emés pel Consell Superior d'Esports.

 

Cinquena. Canvi de modalitat lingüística [24]

Derogada

 

Sisena. Informació complementària

La direcció territorial podrà demanar de les institucions, de les comissions d'escolarització i dels centres la informació o formularis necessaris per a la millor gestió dels processos d'escolarització.

 

Setena. Incidència en les dotacions de despesa

L'aplicació i el posterior desplegament d'aquesta disposició no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria d'educació, i en tot cas haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.

 

Huitena. Adequació al procediment electrònic per a la presentació de la documentació requerida a les persones interessades i per a la comunicació entre aquestes i l'administració educativa. [25]

1. La forma de presentació de la sol·licitud i la documentació acreditativa establida en aquesta ordre serà substituïda per un procés electrònic, d'acord amb les resolucions que es dicten a aquest efecte per a cada curs escolar. A més, es garantirà l'accés al procediment per a aquelles persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica.

2. També s'establirà el sistema per a la comunicació telemàtica i individualitzada entre les persones interessades que ho sol·liciten i l'administració educativa (informació, consultes, resultats provisionals i definitius de l'admissió o qualsevol altre tipus de comunicació).

3. La persona titular de la direcció general competent en matèria de centres docents dictarà les resolucions que siguen procedents per a avançar cap a un procés completament electrònic conforme al que s'estableix en la normativa aplicable en matèria d'administració electrònica.

Així mateix, en aquestes resolucions s'indicarà aquella informació que ha d'acreditar d'ofici l'administració educativa o, si és procedent, els òrgans competents en la matèria, sempre que les persones interessades hagen autoritzat o, si escau, no s'oposen expressament a la consulta. La consulta i acreditació d'ofici, en aquest cas, es podrà obtindre de manera prèvia al procés d'admissió segons les instruccions que es determinen per la direcció general competent en matèria de centres docents.

 

Novena. Actualització d'esments realitzats a les modalitats de Batxillerat en aquesta ordre [26]

D'acord amb el que s'estableix en l'article 17.9 del Decret 40/2016, els esments realitzats en la present ordre a les modalitats de Batxillerat d'Humanitats i Ciències Socials i de Ciències han d'entendre's realitzades a les modalitats de Batxillerat que existisquen i que el centre tinga autoritzades a impartir, a excepció de la modalitat artística.

 

Índex

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única. Calendari d'admissió del curs 2016-2017.

Les resolucions de les direccions territorials competents en matèria d'educació, esmentades en l'article 11 d'aquesta ordre, es podran dictar durant el mes d'abril per al procés d'admissió corresponent al curs escolar 2016-2017.

 

Índex

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única. Derogació normativa

1. Queda derogada l'Ordre de 14/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat de la Comunitat Valenciana (DOCV 11.04.2013) i totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa aquesta ordre.

2. Queden suprimits els articles 3, 4, 5 i 6, de l'Ordre 88/2014, de 9 de novembre, per la qual es desplega el procediment d'autorització del projecte lingüístic de centre establit en el Decret 127/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es regula el plurilingüisme en l'ensenyança no universitària a la Comunitat Valenciana.

 

Índex

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Desplegament

Es faculta la direcció general competent en matèria de centres docents per a dictar les resolucions procedents per al desplegament i l'aplicació del que disposa la present ordre. Així mateix se la faculta per a establir tots els procediments o suports que corresponguen i per a modificar els annexos d'aquesta ordre, sense afectar el contingut normatiu de la present norma.

 

Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i s'aplicarà en el procés d'admissió corresponent.

 

Índex

 

València, 19 d'abril de 2016

 

El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

 

 

 

ANNEX I. Criteris [27]

 

 

 

Criteri

Punts

1

Germans o germanes:

Per cada germà o germana matriculat en el centre sol·licitat, que haja de continuar assistint al mateix centre en el curs escolar per al qual se sol·licita plaça

15

2

Quan un o ambdós pares, mares o tutors siguen treballadors, en actiu, en el centre:

5

3

Domicili:

 

 

Àrea d'influència

10

 

Àrea limítrofa

5

4

Renda Valenciana d'Inclusió:

 

 

En cas de les persones destinatàries de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI)

4

5

Renda Familiar (sense ser persona beneficiària de la RVI) d'acord amb l'IPREM, corresponent a14 pagues, en relació a l'exercici fiscal anterior en 2 anys a l'any natural en què es sol·licita plaça:

 

 

Renda anual per càpita igual o inferior a la meitat de l'IPREM

3,5

 

Renda anual per càpita superior a la meitat de l'IPREM i inferior o igual a l'IPREM

3

 

Renda anual per càpita superior a l'IPREM i inferior o igual al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5

2,5

 

Renda anual per càpita superior al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5 i inferior o igual al resultat de multiplicar el IPREM per 2

2

6

Família nombrosa:

 

 

Especial

5

 

General

3

7

Discapacitat:

 

 

Discapacitat de l'alumne o alumna

 

 

Igual o superior al 65%

7

 

Igual o superior al 33% i inferior o igual al 64%

4

 

Discapacitat del pares, mares, tutors, germans o germanes de l'alumne o alumna

 

 

Igual o superior al 65%

5

 

Igual o superior al 33% i inferior o igual al 64%

3

8

Família monoparental

 

 

Especial

5

 

General

3

9

Accés a Batxillerat:

S'agrega la nota mitjana obtinguda en l'ESO o en un cicle formatiu de grau mitjà

 

 

 

Índex

 

 

 

ANNEXOS II i següents [28]

 

Sense efecte

 

Índex

 

 

 



[1]  L'apartat 5.c) de l'article 5 se suprimeix per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de modificació de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. [2020/2784] (DOGV núm. 8778 bis de 01.04.2020)

[2]  L'apartat 1 de l'article 11 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[3]  L'apartat 2 de l'article 14 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[4]  L'article 15 se suprimeix per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[5]  L'article 17 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[6] L'apartat 5 de l'article 21 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de modificació de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. (DOGV núm. 9306 de 25.03.2022) Ref. Base de dades 002458/2022.

[7] L'apartat 6 de l'article 21 s'afig per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[8] L'article 24 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[9]  L'apartat 1 de l'article 28 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[10] L'article 30 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[11] L'article 31 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[12]  L'apartat 2 de l'article 34 es rectifica per la Correcció d'errades de l'Ordre 7/2016 publicada en el DOGV núm. 7796 de 02.06.2016 (Ref. Base de Dades 003863/2016).

[13] L'apartat 3 de l'article 34 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[14]  L'apartat 6 de l'article 37 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[15]  L'apartat 2 de l'article 39 se suprimeix per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[16]  L'apartat 1 de l'article 40 es modifica i l'apartat 2 se suprimeix per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[17]  L'apartat 1 de l'article 42 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[18]  L'apartat 5 de l'article 42 es modifica per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[20] L'article 45 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[21] L'article 46 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[22]  Els apartats 1 i 2 de l'article 53 es modifiquen per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[23] L'apartat 1.c de l'article 54 es modifica per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[24]  La disposició addicional cinquena es deroga per l'article únic de l'Ordre 5/2020, de 31 març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[25] La disposició addicional huitena s'afig per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[26] La disposició addicional novena s'afig per l'article únic de l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

[27]  L'annex I es modifica pel punt 6 del resolc tercer de la Resolució de 15 maig de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte del procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021 (DOGV núm. 8815 de 19.05.2020 - Ref. Base de dades 003717/2020), rectificada per la Correcció d'errades de la Resolució de 15 maig de 2020 (DOGV núm. 8816 de 20.05.2020 - Ref. Base de dades 003755/2020)

[28]  Els annexos II i següents es queden sense efecte pel punt 5 del resolc tercer de la Resolució de 15 maig de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport: “Mentre el procediment d'admissió per al curs 2020-2021 es tramita íntegrament de manera telemàtica queden sense efecte els models de sol·licitud, llistats, etcètera, que figuren com a annexos a l'Ordre 7/2016. El format vàlid i oficial de tota la documentació és únicament el que estiga disponible en l'espai habilitat per a l'admissió de l'alumnat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i el que es genere a través de l'aplicació de gestió ITACA.”

 

Mapa web